• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Ritam

Omega
2-Faktor

Bilagor

  • 20200514_173928.jpg
    20200514_173928.jpg
    406.7 KB · Visningar: 158

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tacksam för lite hjälp. Kompis unge som tar studenten nu och har köpt följande kostym. Om man ska hitta ett par skor som matchar och som man dessutom kan ha mer än på studentdagen, är det släta derbys som gäller? Vilken färg rekommenderas? Tack på förhand :)

Skärmavbild 2021-04-01 kl. 19.18.28.png
Svarta Loake Alwych är ett klassikt tips. Finns med Dainite sula om man vill ha lite profil eller kommer gå mycket på stan med dom
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Sommaren är snart här och jag har tröttnat på sneakers. Svårt att formulera sig men ska göra ett försök. Jag undrar ifall ni har tips på skor som passar kostymbyxor och skjorta men samtidigt inte är allt för bröllopsaktig och som går att ha till vardags?
 
Sommaren är snart här och jag har tröttnat på sneakers. Svårt att formulera sig men ska göra ett försök. Jag undrar ifall ni har tips på skor som passar kostymbyxor och skjorta men samtidigt inte är allt för bröllopsaktig och som går att ha till vardags?
Loafers är bra, som ovan nämnt. Annars är ju mer dressade sneakers som typ CP, CQP eller Buttero i förslagsvis mocka, ett rätt trevligt alternativ om du inte redan funderat i de banorna.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Sommaren är snart här och jag har tröttnat på sneakers. Svårt att formulera sig men ska göra ett försök. Jag undrar ifall ni har tips på skor som passar kostymbyxor och skjorta men samtidigt inte är allt för bröllopsaktig och som går att ha till vardags?
Mina sommarfavoriter. Derby i vit canvas från Grenson. Mitt tips är derbyskor i canvas eller mocka.
grenson-luxire-jpg.1466862
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Sommaren är snart här och jag har tröttnat på sneakers. Svårt att formulera sig men ska göra ett försök. Jag undrar ifall ni har tips på skor som passar kostymbyxor och skjorta men samtidigt inte är allt för bröllopsaktig och som går att ha till vardags?
Är själv sugen på ett par stride, kan det vara ngt?
Screenshot_20210408-151244_Firefox.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Sommaren är snart här och jag har tröttnat på sneakers. Svårt att formulera sig men ska göra ett försök. Jag undrar ifall ni har tips på skor som passar kostymbyxor och skjorta men samtidigt inte är allt för bröllopsaktig och som går att ha till vardags?

Sommaren är snart här och jag har tröttnat på sneakers. Svårt att formulera sig men ska göra ett försök. Jag undrar ifall ni har tips på skor som passar kostymbyxor och skjorta men samtidigt inte är allt för bröllopsaktig och som går att ha till vardags?
https://www.gramshoes.com/en/search?380. Sen kan man ju alltid köra chukkas om det inte är för varmt, men då är det väl nästan sandalväder ;)
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har ett par från skolyx, inte hunnit användas så mycket än men med tanke på priset är jag väldigt nöjd!

Notera dock att det är stor skillnad på sulan på skolyx och baudoin

20200823_135923.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
De här var eleganta sneakers som är snyggt till en bekväm sommarkostym.


Skärmavbild 2021-04-08 kl. 16.08.41.png
 

Txistorra

Omega
Har ett par open walk-liknande skor från Santoni. Är sugen på motsvarande summer walk. Någon som har tips på något? Loro pianas variant känns väl saftig.
andrea ventura känner jag till.
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Sommaren är snart här och jag har tröttnat på sneakers. Svårt att formulera sig men ska göra ett försök. Jag undrar ifall ni har tips på skor som passar kostymbyxor och skjorta men samtidigt inte är allt för bröllopsaktig och som går att ha till vardags?

Jag har ett par svarta loafers, funkar till det mesta, sen har jag några andra skor i roligare färger om man vill poppa till det.

16178962182677048227764009506074.jpg



De här var eleganta sneakers som är snyggt till en bekväm sommarkostym.


Skärmavbild 2021-04-08 kl. 16.08.41.png


Jag har Pradas variant som är mörkblåa, en sportigare finsko som dessutom är riktigt bekväma.

16178960700997343762388250602214.jpg
 

P.K

Omega
Jag har ett par svarta loafers, funkar till det mesta, sen har jag några andra skor i roligare färger om man vill poppa till det.

16178962182677048227764009506074.jpg






Jag har Pradas variant som är mörkblåa, en sportigare finsko som dessutom är riktigt bekväma.

16178960700997343762388250602214.jpg
Vad är de röda skorna för något? Jävligt snygga!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Sandaler är skönt till sommarkostym när det är riktigt varmt ute, sommarfluga 2021, men det är en outfit som inte är för alla.


Skärmavbild 2021-04-08 kl. 22.35.13.png
 

Principal

Omega
2-Faktor
Har en lucka i min sko-garderob: en riktigt mångsidig derby. Sedan tidigare finns känga men nu söker jag en klassisk derby. Den får gärna ha brougemönster. Förslag på modell och färg mottages tacksamt. Budgeten är inte stenhård men typ 4k? Har flera olika par skor från bla Loake sedan tidigare och deras capital-läst sitter finfint på mig i storlek 9.5. Har inte bråttom med inköpet, tänker att det vore kul att ha dem när hösten rullar in om några månader..
 
Topp