• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Skillnaden mellan finmocka och fulmocka är mycket mindre än mellan finskinn och fulskinn.

Jo, det har jag insett. Har ju dessutom avhandlats ett flertal ggr i denna tråd.

Jag tänkte mest om det var någon specifik kritik mot att just Meermins skinn höll dålig kvalité. Att man får vad man betalar för inser jag, men undran bestod mest i om skinnet håller låg kvalité även för prisklassen eller om det var något specifikt dom fått kritik för.

För egen del visar det sig förmodligen rätt snart iom. att jag har ett par på ingång. Ska iaf. bli kul att testa. Känns dom ok är det helt klart prisvärt.

Man eller mus och du har besvarat den frågan i skoavdelningen min vän. ;) Dessutom jag kör inte meermin (se Edit ovan).

Nåväl, subjektivitet i sitt esse. ;) Vet du om det finns butiker i Göteborg som har inne märken så som Loake? Föredrar helt klart att testa innan köp.

Hittade nästintill inga internetbaserade återförsäljare av Barker, konstigt.

För egen del visar det sig förmodligen rätt snart iom. att jag har ett par på ingång. Ska iaf. bli kul att testa. Känns dom ok är det helt klart prisvärt.

Vilken modell beställde du? Återkom gärna i tråden när du fått skorna. :)

Vad bär ni för skor till sommaren? Behöver införskaffa mig ett par som passar främst till chinoshorts, men även långbyxor vid tillfällen.
En av mina favoriter under sommaren. Grenson Spencer i vit canvas (enligt bild 2 bärbara till shorts).
grenson_spencer_canvas_natural_full_03.jpg
DSC07290.JPG

Har ett par nyinköpta C&J från Grafford som jag insett vid hemmatest klämmer alldeles för mycket mot lilltårna för att vara bekväma. Klantade mig och skadade lådan så att byta till rätt storlek känns kört. Flinet när man gick ut från butiken känns så avlägset det kan bli nu.

Blir det något bra alls att lästa ut skor?

/ledsen i ögat

Om jag inte minns fel har Jerns, Jedviks och Nilson allihopa Loake.

Tackar.

Och, utöver ovan nämnda, en handfull andra butiker: http://loake.se/aterforsaljare.

Sedär ja, tackar.

En av mina favoriter under sommaren. Grenson Spencer i vit canvas (enligt bild 2 bärbara till shorts).

Riktigt schyssta! Men, vita? Tvivelaktigt att det ens är lite möjligt att hålla dem fina, eller?

--

Hittade dock en återförsäljare till dojorna jag letade efter, är riktigt sugen.

Länk: http://www.afarleycountryattire.co.uk/shop/barker-shoes-ripley-loafer-snuff-suede/

Beaters då, vad kör ni då?

Har ett par nyinköpta C&J från Grafford som jag insett vid hemmatest klämmer alldeles för mycket mot lilltårna för att vara bekväma. Klantade mig och skadade lådan så att byta till rätt storlek känns kört. Flinet när man gick ut från butiken känns så avlägset det kan bli nu.

/ledsen i ögat

Jag lästade ut mina då de klämde på stortån, har använt dem hela dagar på kontoret i två dagar nu och de känns hur sköna som helst, lämnar inga märken. Så ja! Det fungerar utmärkt!

/ledsen i ögat
Du kan ju alltid pröva att returnera/byta först. Annars lästa ut hos en skomakare. Fungerar inte det kan du alltid sälja vidare via www.shoegazing.se
Förstår dock din frustration. Trist när ett "unneköp" inte blir 100%-igt.

Vad glad jag blir som hittar ett forum som kombinerar nytta (skor och klockor) med nöje (skor och klockor).

Jag tänkte bjuda på tre bilder som start.

Först ut är ett par Carmina longwings i natural Chromexel, funkar i alla informella lägen och används mycket flitigt.
RwUTKtJ.jpg

Näst ut är en kombo av ett par Lloyd-skor (som jag använder bara för att jag i stort sett aldrig har svarta cap-toes på mig) och en Orven Superkompressor från mitten av 60-talet. På just denna bild sitter den på ett läderband med placeringsspänne från Hirsch.

LfIqHIz.jpg

Och sist ut är ett par Allen Edmonds MacNeil i mocka (Ebay-fynd!) och en Seiko FFF-mod på original stållänk.
YtMuBbY.jpg

That's all for now!

Hallå,

Många fina skor - snyggt! Någon som har lite idéer på snygga sneakers? Har varit inne på Lanvin's sneakers med "lack" längst fram. Några andra tips?

Tack!

Jo, det har jag insett. Har ju dessutom avhandlats ett flertal ggr i denna tråd.

Jag tänkte mest om det var någon specifik kritik mot att just Meermins skinn höll dålig kvalité. Att man får vad man betalar för inser jag, men undran bestod mest i om skinnet håller låg kvalité även för prisklassen eller om det var något specifikt dom fått kritik för.

Jag använde ett par Meermin väldigt mycket förra året. Jag har absolut inget att invända mot när det gäller lädret trots att de hängde med många dagar och långa promenader. Har även två andra par som jag inte använder så mkt (har mer med stilen att göra) och även de tycker jag skinnet är är helt OK även om jag inte testat dem lika mycket. Jag har ett par i liknande still från Crocket and Jones och skillnaden tycker jag inte ligger så mycket i lädret, utan finishen. Jag tycker inte heller att uttrycket "fulskinn" är passande. Visst kan det vara så att de dyrare tillverkarna får de finare bitarna från huden, men även ett lågprismärke som Meermin köper ändå sitt läder från respektabla garverier.

Om jag ska framföra något negativt runt Meermin så är det främst att finishen är inte tiptop, man får vänta rätt länge och det går inte prova dem i Sverige. Många av deras läster är också lite smala, men det har väl mer med mina fötter att göra.

Tillbaka
Topp