• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Några av veckans dojjor:

Saint crispin
image.jpg

Trickers
image.jpg

Alfred sergent
image.jpg

Loake
image.jpg

Var köper ni löparskor om ni handlar online? Har funderat på start-fitness, några vänner rekommenderar dem varmt. Däremot varkar de inte sälja halva storlekar (?). Finns det någonstans de säljer halvor?
Annars får jag lägga till 400kr för att få rätt storlek här hemma...

Var köper ni löparskor om ni handlar online? Har funderat på start-fitness, några vänner rekommenderar dem varmt. Däremot varkar de inte sälja halva storlekar (?). Finns det någonstans de säljer halvor?
Annars får man lägga till 400kr för att få sin storlek här hemma...

Jag har handlat både från Startfitness och Wiggles (plus någon UK-sajt till som jag inte minns namnet på) och har fått väldigt bra service därifrån. När jag köpte från Startfitness hade de absolut halva storlekar (köpte Saucony Kinvara och några par Puma) så vilken sko/modell saknar de halvstorlekar på?

Annars får jag lägga till 400kr för att få rätt storlek här hemma...

Prodirectrunning vid onlineköp. Annars är det alltid Nike butik

Jag har handlat både från Startfitness och Wiggles (plus någon UK-sajt till som jag inte minns namnet på) och har fått väldigt bra service därifrån. När jag köpte från Startfitness hade de absolut halva storlekar (köpte Saucony Kinvara och några par Puma) så vilken sko/modell saknar de halvstorlekar på?
Okej! Skorna jag tänkte på var Nike LunarEclipse +4 i storlek 41.5. 42:an var för stor på längden och 41:an för små i bredd/längd :)

http://www.startfitness.co.uk/produ...&strPageHistory=search&numSearchStartRecord=1

Var inne på löplabbet och testade, alltid grym service. Där kostade skorna 1500 och de erbjöd sig att beställa hem (från annan butik) i storlek 41.5. Blir lite fundersam nu när varken Nikes egna sida och startfitness har storleken.

Prodirectrunning vid onlineköp. Annars är det alltid Nike butik
Tack! Nike själva hade hade samma pris som i butik och Prodirectrunning hade samma pris som startfitness :)

Ett par nya skor till centercourten.:cool:

Inköpta på Millet Sports via eBay.co.uk som har halvstorlekar på många sport- och löparskor.:)
image.jpg

Är det finskor för hela slanten här inne? Bara jag som kör sneakers haha?

Hursomhelst, blir dessa klassiker idag.

IMG_1226.JPG

Inte hela slanten! Halva slanten! Hade på mig Carminas dubbelmunkar igår och idag är det Comme des Garçons x Converse. Att varva finare skor med tygskor är det bästa av två världar! Som en påse Gott & Blandat (utan lakrits) ;)

Ska jag slå till? Har provat ut lästen i skoform (inte boot) till 10,5F, dvs jag måste lästa ut den vid köp.

Capture.PNG

Nope, aldrig provat den modellen. Tyckte den såg snygg ut, men kanske inte fungerar så bra att lästa ut den om du säger det.

Jävligt svårt att lästa ut över fotbladet, om det är där det är för tight. Har du jagat Northcote tidigare?

Kan du förklara lite tydligare vad du menar med det? Det är ju just vidden på lästen som är förhållandevis enkel att lästa ut (till skillnaden från längden). Det som skulle kunna komplicera är möjligtvis att det är en boot det gäller här, men att lästa ut på bredden har jag aldrig hört talas om skulle vara knepigt. Jag har både gjort det själv och fått gjort det av skomakare, och det rört sig om ca. en halv storlek på bredden. Men, jag kanske missuppfattade det du skrev?

Tillbaka
Topp