• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

DMS från Meermin och nya, jävligt sköna strumpor från Uniqlo

Foto 2014-07-08 11 19 56.jpg

Världens bästa strumpor. Hatar att inte ha någon resa inbokad till något land där det säljs uniqlo. Du skulle utan problem kunna börja deala strumpor nu. Thug

Ska ut och resa snart, finns det något ställe i Tallinn eller St Petersburg där man kan få bra deals på e.g. Loake eller är de lika dyra där som här?

Aldrig förstått varför man har det på gymmet vanliga skor är ju bättre...?

Ska ut och resa snart, finns det något ställe i Tallinn eller St Petersburg där man kan få bra deals på e.g. Loake eller är de lika dyra där som här?

Just Loake är ju marginellt billigare exempelvis från UK jämfört med Sverige nu när kronan deprecierats så mycket mot pundet. Tror nog det är svårt att hitta dem noterbart billigare i Russia eller Estland. St Petersburg f.ö; schysst! Skulle också vilja dra dit

Vad är vanliga skor?

Converse är bra vid marklyft exempelvis, där ska man ha en så platt sula som möjligt om man ska ha skor. Barfota är dock bättre/skönare.
Samt vid knäböj även där platt sula, eller tyngdlyftarskor med klack för att kompensera stel fotled/få till bottenläget.

Vad är vanliga skor?

Converse är bra vid marklyft exempelvis, där ska man ha en så platt sula som möjligt om man ska ha skor. Barfota är dock bättre/skönare.
Samt vid knäböj även där platt sula, eller tyngdlyftarskor med klack för att kompensera stel fotled/få till bottenläget.

Typ innebandyskor

Tänker du på den närmast linsen? Det kan faktiskt vara så. Skarpt öga! För det har jag inte märkt när jag provade dom igen.
Ska kika på det när jag kommer hem. Skulle vara surt om det vore fallet.

Det är precis därför såna där block inte är så bra. Värt att investera i riktiga block, eller inte använda några alls om det där är alternativet.

Skorna ser dock riktigt grymma ut!

Just Loake är ju marginellt billigare exempelvis från UK jämfört med Sverige nu när kronan deprecierats så mycket mot pundet. Tror nog det är svårt att hitta dem noterbart billigare i Russia eller Estland. St Petersburg f.ö; schysst! Skulle också vilja dra dit

När kör vi St Petersburg?

Det är precis därför såna där block inte är så bra. Värt att investera i riktiga block, eller inte använda några alls om det där är alternativet.

Tack! Dom är riktigt bekväma. Jag har ordentliga till alla andra, men glömde bort dessa. :banghead: tar med dem till skomakaren nästa vecka så får vi se.

Nu spekulerar jag vilt och har ingen egen erfarenhet, men borde det inte bero på vad hälkappan är tillverkad av? Lite finare skor har väl ofta hälkappa i läder, medan lite "billigare" har i någon form av plast (det verkar finnas mellanting också med olika typer av pressade material). Loake 1880 tex läste jag på shoe gazing har i plast och Allen Edmonds ligger ju i samma prisklass det är väl inte omöjligt att de också kör med plast. Problemet med den där typen av skoblock med spiral är väl att man får ganska högt tryck på en liten yta pga kulan där bak, vilket säkert kan deformera hälen. I synnerhet om de förvaras länge och ligger undanstoppade i månader eller tom år. Men om hälen är gjord i plast så borde det väl inte vara något problem?

Tillbaka
Topp