• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Ja, egentligen är det nog grymt coolt att den är så spetsig, även om den var överraskande slim. Kör f n RM Williams som mesta höstskor (8:e säsongen, outslitliga!) så en smalare sko är kanske en bra kontrast mot dem.

Blir till att prova coniston på vägen hem. Edward Green-klassen har jag ännu inte vågat mig upp i. Näst på tur i uppbyggandet av en vettig skogarderob är ett par bruna brogue derbys, kanske dags då...

Klämde du något på motsvarande från Enzo Bonafé?

EB-mod-3824-02_1024x1024.jpg

Jag tycker dom ser fantastiska ut på bild, möjligtvis lite 'grövre' än Carminas Jumper Boots. Prislappen är dock, för mig, lite avskräckande.

Själv tänkte jag satsa på ett par Meermin Boots som beaters till vintern som komplement till RMWs och annat.

Tyvärr inte! Antingen hade jag tunnelseende eller så stod de inte framme. Var egentligen bara där för att köpa ett par andra carmina, modern classic, och passade på att prova bootsen eftersom de stod en meter bort. I vanliga fall köper jag höstskor tidigast i oktober:)
Helt galet, även jag hade fullkomligt tunnelseende när jag var hos Skoab i våras! Jag var fast övertygad om att testa ett par Bonafé eftersom jag tycker de verkar riktigt fina, men missade det helt eftersom jag gick bananas på alla Carmina-skor istället :bag:

Är du nöjd med dina Modern Classics?

Helt galet, även jag hade fullkomligt tunnelseende när jag var hos Skoab i våras! Jag var fast övertygad om att testa ett par Bonafé eftersom jag tycker de verkar riktigt fina, men missade det helt eftersom jag gick bananas på alla Carmina-skor istället :bag:

Är du nöjd med dina Modern Classics?

För tidigt att säga, har bara använt dem en gång hittills. Men de är jäkligt snygga!

Ah, jag menade förstås i allmänhet och inte just den här modellen. Beklagar otydligheten!

Som sagt, vill man ha en lite grövre känga är den inte dum. Dessutom ännu lite slasktåligare än modellerna med stormrand.

Hehe Det var menat som ett tips... eftersom jag har haft väldigt svårt att hitta just svarta mockaskor. Just det där verkar vara något speziale för Bäckmans. Varit bra sugen men de blev nedputtade i kön till förmån för ett par bruna church's i skinn istället förra veckan

UfwjSEc.jpg

För tidigt att säga, har bara använt dem en gång hittills. Men de är jäkligt snygga!

Ser fram emot en rapport längre fram :) Jag köpte ett par Carmina Double Monks av Skoab tidigare i våras också, och är otroligt nöjd med hur bra de håller sig i skinnet. Jag är fullkomligt allergisk mot gångveck, och de här Carmina håller sig otroligt snygga! Inte för att avsaknad av gångveck per automatik säger något om kvaliteten på skorna eller skinnet, men för mig är det en viktig komponent. Har haft ögonen på ett par Modern Classics länge också.

Carmina gör riktigt trevliga skor. Synd att jag inte har hittat någon läst som passat mina fötter bra än.

Sugen på dessa nu till hösten, ej testat lästen men då jag upplevt de andra jag provat som för smala kanske denna (Soller) passar bättre.

Carmina-80302-Suede-03b_1024x1024.jpg

Någon med erfarenhet av Soller-lästen?

• Like
Reactions: ssl
Carmina gör riktigt trevliga skor. Synd att jag inte har hittat någon läst som passat mina fötter bra än.

Sugen på dessa nu till hösten, ej testat lästen men då jag upplevt de andra jag provat som för smala kanske denna (Soller) passar bättre.

Carmina-80302-Suede-03b_1024x1024.jpg

Någon med erfarenhet av Soller-lästen?

Kan inte hjälpa dig.
Men vad går dom där på?
Tycker ökenkänga-stilen är snyggast.

Såg för en tid sedan ett par vintage chukka som va enormt vackert färgade, någon slags röd cognac. Tyvärr stämde inte storleken och jag tog inget kort. Såg ungefär ut såhär

dsc0235z.jpg

Jag kom över dessa Loke Newbury tan för halva priset i min storlek och tänkte försöka färga om dessa.
newbury_tan_detail.jpg

Jag har sedan tidigare en lite blandad kompott av Saphirgrejer och beställde hem en Creme 1925 i cognac. Tänkte toppa med Pate de lux i mahogny. Började iallafall med att försöka strippa orginalkrämen något med nafta, inget hände. Gnuggade in två lager med Creme 1925 bara för att testa. Det täcker för dåligt.

Hur gör man? :)

Tillbaka
Topp