• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Kängorna o ett par Ralphan manchester. Riktigt höstmys:)
image.jpg
image.jpg

Oxblodsröda skor är så sjukt j*vla snyggt! Det där var dessutom en riktig vass model!
Tackar broder! Passade på att klippa ett par på rean. Kan gott rekommendera ett besök på Church butiken, dom hade iaf rätt mycke storlekar kvar sist ja va där. Hade även ett skärp i samma färg o läder som skorna som ja köper nästa vecka. Kommer bli sjukt snyggt ihop me blåa jeans:)

Hjääälp! Fick hemma dessa godingar från Meermin idag, skon sitter väldigt bra men pga tjocka fötter så blir det ett litet veck i skon precis nedanför själva spänningen. Bör jag helt enkelt köpa en större storlek eller kommer detta att töja sig?

IMG_5862.jpg
IMG_5863.jpg

Tack!

• Like
Reactions: ZQT
Hjääälp! Fick hemma dessa godingar från Meermin idag, skon sitter väldigt bra men pga tjocka fötter så blir det ett litet veck i skon precis nedanför själva spänningen. Bör jag helt enkelt köpa en större storlek eller kommer detta att töja sig?

Tack!

Uppstår vecket när du går med dem (gångveck) eller ser det konstigt ut bara du tar dem på dig? Gångveck är något man får leva med; det är inget som är fel i sig och behöver inte nödvändigtvis tyda på dåligt skinn (skulle vilja säga att den korrelationen är väldigt låg). Jag har ägt väldigt många par riktiga skor, och för mig har en korrekt passform alltid bidragit till förhållandevis små (d.v.s. bra) gångveck. Carmina har överlag funkat bäst, Crockett & Jones och Church's bra, och Loake sämst. Min erfarenhet är att gångvecken blir värre om skorna är för stora och/eller för långa snarare än om de är för små.

Uppstår vecket när du går med dem (gångveck) eller ser det konstigt ut bara du tar dem på dig? Gångveck är något man får leva med; det är inget som är fel i sig och behöver inte nödvändigtvis tyda på dåligt skinn (skulle vilja säga att den korrelationen är väldigt låg). Jag har ägt väldigt många par riktiga skor, och för mig har en korrekt passform alltid bidragit till förhållandevis små (d.v.s. bra) gångveck. Carmina har överlag funkat bäst, Crockett & Jones och Church's bra, och Loake sämst. Min erfarenhet är att gångvecken blir värre om skorna är för stora och/eller för långa snarare än om de är för små.

Tack för snabbt svar :)

Det ser konstigt ut bara jag tar på mig dom..

Tack för snabbt svar :)

Det ser konstigt ut bara jag tar på mig dom..

Alltså, Double Monks kan vara lite luriga när det gäller passform. Vanliga snörskor (Oxfords och Derbys) är inte riktigt lika känsliga som Double Monks tycker jag. Är inte storlek, läst och insteg riktigt rätt kan det se lite knepigt ut. Om du uppfattar dina skor som för små så går det att lästa ut dem hos en skomakare, så mitt tips är att gå till en riktig skomakare och be dem kolla på det.

Alltså, Double Monks kan vara lite luriga när det gäller passform. Vanliga snörskor (Oxfords och Derbys) är inte riktigt lika känsliga som Double Monks tycker jag. Är inte storlek, läst och insteg riktigt rätt kan det se lite knepigt ut. Om du uppfattar dina skor som för små så går det att lästa ut dem hos en skomakare, så mitt tips är att gå till en riktig skomakare och be dem kolla på det.

Det får nog bli ett besök hos en skomakare, som sagt så sitter skorna bra i övrigt, det är bara lite störande med det där lilla vecket. För övrigt, hur mycket töjer sig en skinnsko egentligen?

Det får nog bli ett besök hos en skomakare, som sagt så sitter skorna bra i övrigt, det är bara lite störande med det där lilla vecket. För övrigt, hur mycket töjer sig en skinnsko egentligen?

Det beror helt på vem som gjort skon, av vad och på vilket sätt. "Bra" skor ger sig mer eller mindre ingenting, men formas (och inte minst sätter man sig lite i korken) lite.

Är det någon som provat att lästa ut ett par skor? Jag har ett par svarta Boss i kalv utan snörning som blev en halv storlek för små.

Misstänker att det inte rör sig om ett par randsydda kvalitetsskor, så lägg inte ut mer pengar på ett par skor från Boss som troligtvis kommer sjunga på sista versen inom en relativ snar framtid.

Tillbaka
Topp