• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Loake kör utförsäljning igen.

Kopierar in texten från mailet.

Välkommen till skoutförsäljning!
Du är varmt välkommen till höstens utförsäljning av dam och herrskor. Adress och öppettider finner du nedan.
Öppettider
Torsdag 25/9 - 7.00 - 19.00
Fredag 26/9 -10.00 -19.00
Lördag 27/9 - 10.00 - 16.00
Adress
Ynglingagatan 23 (Garaget)
113 47 Stockholm
Endast kontant betalning.

Någon som har erfarenhet av märket Yanko som bland annat Skolyx säljer?

Bra eller anus?

Varken eller skulle jag säga. Bra sett till priset man betalar men inte i nivå med skor för det dubbla vilket man inte heller kan begära.

Jag gillar estetiken och skulle jag köpa skor i 2500kr-klassen hade de nog vart en stark kandidat.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Loake kör utförsäljning igen.

Kopierar in texten från mailet.

Välkommen till skoutförsäljning!
Du är varmt välkommen till höstens utförsäljning av dam och herrskor. Adress och öppettider finner du nedan.
Öppettider
Torsdag 25/9 - 7.00 - 19.00
Fredag 26/9 -10.00 -19.00
Lördag 27/9 - 10.00 - 16.00
Adress
Ynglingagatan 23 (Garaget)
113 47 Stockholm
Endast kontant betalning.

Gäller det även 1880 ?

Ok, brukar det vara kaos ?
Behöver man någon speciell inbjudan eller knatar man bara dit.

nä, inbjudningarna går ut via massmail, så ingen speciell inbjudan.
Har faktiskt aldrig varit där precis vid öppning, men förstått från andra som har, att det varit en del folk på plats vid öppning, nu är det ju även på en löningsdag, så det har säkert sin kaoseffekt det med.

Dagens dojja!
hjjhjk.jpg

För lite sneakers här inne!

Min kärlek till skor började med sneakers. Det är extremt jobbigt att utveckla en kärlek till andra skor samtidigt eftersom man måste upprätthålla dubbla skogarderober. I vanliga jobbsammanhang passar sig lite schysstare dojjor bäst på mina fötter men idag hänger jag på herrgård och matchar rödblått med rödblått:

image.jpg

Ja, riktigt nöjd. Var lite tröga att gå in, men nu är de grymt sköna. Dock är de ju väldigt högljudda. Tog du bort klackjärnet och satte på en slitsula?

Ah har faktiskt också haft lite problem att gå in dom, och tror dessutom jag skulle haft en storlek större...
Klackjärnet ersattes med någon schysst slitsulevariant, de vart riktigt bra, nu smyger man fram..
Dock får dom väldigt lite fottid pga storleken..

Har paus. Måste tjacka jacka o glajjor. Sen kommer iPhone 6 å den måste man ju ha annars får man inte ligga (nokia 3310 gäller på söder, men hänger där så sällan).

Så, blir lugnt på sneakersfronten.
Inväntar iofs ett par Asics Kayano kom jag på nu, hehe.

Du har väl ett par Gel lyte 3, hur känns dem? Sköna, klumpiga, något att jämföra med?

Du har väl ett par Gel lyte 3, hur känns dem? Sköna, klumpiga, något att jämföra med?

A, skönaste skorna jag haft på bra många år. Är man van vid Converse så kan dom nog kännas lite klumpiga.

Ska själv kolla in nya Gel Lyte 3 Estate Blue när dom kommer till Stockholm, googla dom den som är intresserad. Var dum som tog ned ios8 på min 4s så nu fuckar hela luren ur. Kan inte lägga upp bild

Någon som har tips på höstboots? Funderar på CJ Northcote eller Chelsea 5. Church har en modell som heter Ely som är lik Chelsea. RM Williams?

Gillar de senaste mycket! Hur är den linjen hos Meermin? (Linea Maestro/Handwelted) De ligger på 250€ vilket känns överkomligt? Det är ju i princip samma pris som för 1880 Loake med tanke på växelkurserna.

Whedda Singular

Rent tekniskt är Linea Maestro både en och två nivåer över Loake 1880 då de är handrandsydda och i premiummaterial som t ex Radica från Ilcea (det John Lobb kallar Museum Calf)

Som alltid finns det inga gratis luncher och allt har sin baksida. Med Linea Maestro är det produktionen i Kina med en rätt svajig kvalitetskontroll, längre leveranstider och enligt vissa kunder väldigt obekväma skor pga stenhårda hälkappor i plast.

Sist men absolut inte minst är vikten av estetiken. Välj den tillverkaren och modellen som man själv tycker är snyggast så kommer man garanterat bli mer nöjd än av att krama ut maximal mängd "kvalitet" per spenderad krona.

Jag gillar bägge tillverkarna men föredrar nog Linea Maestro rent estetiskt.

Tillbaka
Topp