• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Undrar jag med. Jag hinner dit imorgon eftermiddag (om jag vrider ut- och in på mig och köper blommor till pedagogerna på förskolan) Jag har 9-9,5 som väldigt många andra, och undrar om det ens är lönt att försöka?

Det finns ganska mycket skrivet om Meermin i just den här tråden. Det är värt att bläddra lite och läsa på.

Åsikterna om kvalitén går isär. Jag är mycket nöjd med mina, både finish, kvalité och känsla. Iaf. i relation till prisnivån.
Ska kika lite i tråden. I relation till priset verkar det ju onekligen bra. Har polare som har testat och är nöjda.

Som vanligt så får man vad man betalar för. Jag hade nog skippat deras billiga kollektion och istället köpt från deras Linea Maestro som är lite dyrare. Många har klagat på att sulorna slits ruskigt snabbt på den billiga kollektionen.
Allmän är ju våra gator/vårt väder förödande mot lädersulor. Eller menar du även de med gummi?

Finns en del i denna tråden.

Är mycket nöjd med mina i mocka, men är inte helt kompis med Hiro-lästen.
Vad är det du inte gillar med Hiro? Den verkar finnas på just de modeller jag riktar in mig på...typiskt.

Vad är det du inte gillar med Hiro? Den verkar finnas på just de modeller jag riktar in mig på...typiskt.
Snarare fel på mina fötter än lästen, skulle behöva kapa en lilltå... Inget fel på Hiro och du behöver inte vara orolig. Ganska så standard och normala i storleken men sitter ändå sämre (trängre) än exv. Loakes Capital F på mig.

Undrar jag med. Jag hinner dit imorgon eftermiddag (om jag vrider ut- och in på mig och köper blommor till pedagogerna på förskolan) Jag har 9-9,5 som väldigt många andra, och undrar om det ens är lönt att försöka?

Var där imorse och jagade själv skor i 9½. Tyckte utbudet var rätt skralt i den storleken och det lär inte ha blivit bättre med dagen. Fanns nån känga och ett par monks då så fick gå hem tomhänt. Jag skulle inte göra mig besväret om jag vore du.

/Cristobal

Snarare fel på mina fötter än lästen, skulle behöva kapa en lilltå... Inget fel på Hiro och du behöver inte vara orolig. Ganska så standard och normala i storleken men sitter ändå sämre (trängre) än exv. Loakes Capital F på mig.

Håller med här, köpte ett par Meermin på hiro lästen på supertrunken som var och upplever de något trängre i samma storlek jämfört med Loake Capital lästen.

När skor har "waxy leather" så förstår jag att det är någon sorts vax som fungerar som impregnering, men är detta liknande det vaxet som man har på t.ex. jackor och då kan lämna fula fettfläckar på andra klädesplagg?

Skulle behöva ett par nya vinterkängor och är sugen på Loakes Mulligan Brogue boots, men man vill ju inte förstöra byxorna.

Jag köpte ett par Mulligan förra vinter. Hoppades på att de skulle vara lite varmare, annars helt ok. Gillar commandosulan men var skitirriterad på den för det fastnade stenar i den och jag störde mig på det men inget så extremt farligt. Annars väntar jag nu på kallare tider för att plocka fram de. Värda 2800? Hmm vet inte. Jag köpte den mest för att ha den lite som fritidssko när man vill vara fin i lekparken eller vid sidan om fotbollsterräng :)

Igår inköptes ett par C&J Brecon i mörkbrunt!
image.jpg

Jag köpte ett par Mulligan förra vinter. Hoppades på att de skulle vara lite varmare, annars helt ok. Gillar commandosulan men var skitirriterad på den för det fastnade stenar i den och jag störde mig på det men inget så extremt farligt. Annars väntar jag nu på kallare tider för att plocka fram de. Värda 2800? Hmm vet inte. Jag köpte den mest för att ha den lite som fritidssko när man vill vara fin i lekparken eller vid sidan om fotbollsterräng :)

Tanken är att ha dem till och från jobbet och på stadens gator. Jag köper vinterkängor i minst en storlek för stora så man får plats med extra sula och tjockstrumpor. Grus får man peta bort varje dag ändå, men en liknande sula krävs vid riktig vinter. Tack för recensionen!

Var där imorse och jagade själv skor i 9½. Tyckte utbudet var rätt skralt i den storleken och det lär inte ha blivit bättre med dagen. Fanns nån känga och ett par monks då så fick gå hem tomhänt. Jag skulle inte göra mig besväret om jag vore du.

/Cristobal
Ok, tack för info. Ska ev till London i oktober och priset brukar ligga några hundringar under även på Jermyn Street.

Älskar dessa boots.... köpte de 2003/04. Sendra handmade i spanien. Var student på 24 år då ochm de kostade då som min lägenhetshyra, ca 2500kr :) de kan säkert hålla i 10år till om de får lika mkt kärlek. Har några par till som är i samma ålder. Skor kan bara överleva om de får kärlek å uppmärksamhet.

Vad har ni för "vintage" på skohyllan?
(Har för mig att jag såg nåt här som var 25år gamalt, respekt! Bara skor som får kärlek överlever så länge!)

20140926_081644.jpg

Är de något att ha?
Eller ska man ha något annat i samma segment?

beckmans är grymma men stela, som de flesta RW. jag ahde ett par i svart men de fick väldigt lite tid så jag sålde dom till en forumprofil. annars är de jäkligt snygga i cognac, jag ahr nämligen generellt svårt för svarta skor. och så har de commandoliknande gummisula, inte slät som iron rangers

Fanns en hel del i udda storlekar, lite mindre i "vanliga" storlekar. Fodrade kängor i samma modell som ovan fanns det en hel del kvar av. Priset för de jag köpte var 1700 pix, fodrade kängor tror jag de ville ha 2200 för

Tillbaka
Topp