WBergdahl
Silver
Stoppa in skopåsen i frysen. Doften försvinner.
Min gud!
Klart att det fungerade, man tackar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stoppa in skopåsen i frysen. Doften försvinner.
Fett är för grövre kängor.Fungerar fett på alla typer av skor? Eller är det mera för "vandrarkängor" och liknande?
Jag använder cognac och mahogany Saphir 1925 på skor i chestnut.Tjena.
Jag har tänkt putsa upp mina RM Williams som är i färgen Chestnut.
Vilken skokräm skulle ni rekommendera (vilken färg)
Med vänlig hälsning,
Jepp.Hur gör ni rent era påstrykarborstar? Kemiskt ren bensin?
Mina vardagsvinterskor blev stulna för ett tag sen, och skulle behöva ett par nya. Finns det någonting vettigt för omkring 1500?![]()
Är det bara jag som är sneakers-fanatiker i denna tråd?![]()
Köp från Australien. Bootsonline har jag köpt från tidigare. Mycket billigare.Jag är på jakt efter ett par svarta RM williams i läder. Köpte mina andra RM från A hume, men skulle vara kul att veta om det finns någon annan sida som rekommenderas?
Jag kör klassiska bean boots på vintern. Är jag ensam om det? (På fritiden)
![]()
Några strumptips på mellandagsrean? Vanliga svarta normaltunna av bra kvalité.
Jag är på jakt efter ett par svarta RM williams i läder. Köpte mina andra RM från A hume, men skulle vara kul att veta om det finns någon annan sida som rekommenderas?
Köp från Australien. Bootsonline har jag köpt från tidigare. Mycket billigare.
Det var några år sedan men vill minnas att det blev 2200-2300 inkl. frakt och RM Williams skokräm.Vad blev priset efter frakt?
http://www.klocksnack.se/threads/ot-skor.230/page-118#post-650760Men det var någon i den här tråden som inte beställde därifrån för så längesen, så kolla lite bakåt i tråden.
Jag behövde inte betala någon tull när jag beställde mina från Australien för några år sedan iaf.Risken för att fastna i tullen är stor.
Tänkt att köpa mig ett par Chelsea boots, saknar dock skovård hemma. Vilka produkter bör man ha? Köpt mig en låda med borste etc, men tänkte inhandla lite skokräm etc. Tänkte handla skovårdsprodukter tillsammans med ett par RM Williams from Pediwear.co.uk
Bumpar detta.
Alltså, vilka basprodukter bör man ha hemma?
Saphir Renovateur, Kemisk Ren Bensin, Creme 1925 (brun, svart, neutral) och några borstar. Typ. Räcker det?
Räcker mer än väl. Vill du få till en hög finish och glans (och skydd för den delen) kan du även köpa Pommadier och Pate de Lux.
Antar att det är överflöd att använda RM Williams egna produkter om jag köper allt jag behöver från Saphir?
Om de fastnar i tullen verkar det kosta 17% tull och 25% moms (nästan 4000kr), vilket gör att det är billigare att köpa från Pediwear (3400kr). Svårt val minst sagt.![]()
Antar att det är överflöd att använda RM Williams egna produkter om jag köper allt jag behöver från Saphir?
Har egentligen noll koll på RM Williams egna produkter men tror verkligen att Saphir gör jobbet minst lika bra om inte bättre. Till din inköpslista hade jag lagt till neutral Pate de Lux.
De skriver värdet till 85 AUD.