Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skitsnyggt! Skumt om man går omkring och tänker på formalitetsnivåer när man ser den bilden.![]()
Absolut. Brouges är snyggt till jeans. Men då vill jag inte ha Oxfords.
Achilles är så SJUKT snygga! Men över 2000 spänn för ett par sneakers är helt overkligt i min värld dock...
Har ett par Hallam och är väldigt nöjd med dem måste jag säga! Köpte dem dock för 4,5 alltså innan prishöjningen. Hur som tycker de är snygga och som sagt väldigt sköna med bra kvalitet. Har tyvärr dock inget från Carmina att jämföra med.För er som har båda
Tittar på ett par Oxfords från carmina på skoaktiebolaget (mörkbruna) de ligger på 3,6
Hallams från C&J ligger på 5,1
Vad hade ni valt? Använder bara loake 1880 i dagsläget
Om det spelar roll kan jag väl säga att jag sällan har samma par mer än en gång i veckan
För er som har båda
Tittar på ett par Oxfords från carmina på skoaktiebolaget (mörkbruna) de ligger på 3,6
Om det spelar roll kan jag väl säga att jag sällan har samma par mer än en gång i veckan
Ser ingen anledning till att det skulle vara overkligt för att det är sneakers. Allt har med vad man har för stil och vad man bär.
Hellre 2000kr för sneakers som verkligen används än 4000kr för randsytt som samlar damm.
Skulle för övrigt även hellre lägga 2000kr på ett par Achilles än 700kr på ett par Converse eller 3 par för den delen. Common Projects håller och går att hålla snygga med vit skokräm och lite lädertvål. Converse är löjligt mycket mer overpriced sett till vad man får...åtminstone i Sverige
Har inte du ett par oxford semi brogues i mocka? Bär du inte ens dem till jeans?
Derby är förstås kalas till jeans [emoji6]. Här representerat av Alfred Sargent's Charlton split-toes.
![]()
Tack för det [emoji6]!Kul att du också hittat hit! Känner igen dig från Insta.
Och ja, det där funkar kalas!![]()
Jeans och mocka är en bra combo.
Meermin
Vill bidra också till jeans / sko temat! CJ Ashford till mörka jeans, riktigt svag för den kombon!
![]()
För er som har båda
Du har blivit lurad! Någon har sålt ett par för korta jeans till dig![]()
För er som har båda
Jag kan vara uttala mig baserat på min egen erfarenhet av ett par Carmina, ett gäng Loake 1880 och två C&J (och ett par Church's, Alfred Sargent, Trickers Allen Edmonds, Grenson och lite annat).
Utifrån de priserna du nämner så tycker jag att priset ungefär speglar vad man får. Jag tycker C&J ligger ett snäpp över Carmina när det gäller lädret (det känns finare och tycker också att det är mjukare och veckar sig snyggare) och detaljer och finishen känns också bättre på C&J än på Carmina. Däremot har inga av mina skor slitits ut eller gått sönder så jag kan inte säga ngt om vilken som är bäst i det avseendet.
Jag kan hålla med till viss del. Samtidigt är inte CJs skor en sekund bättre än när de kostade 4500kr för något år sedan.
Carmina har legat på 3400-3600kr i 2-3 år.
Ökningen på 1000kr på ett år beror på många saker men inte en bättre produkt.
Det kan jag helt skriva under på och jag köpte ju som sagt mina CJ innan denna mastiga prishöjning...Jag kan hålla med till viss del. Samtidigt är inte CJs skor en sekund bättre än när de kostade 4500kr för något år sedan.
Carmina har legat på 3400-3600kr i 2-3 år.
Ökningen på 1000kr på ett år beror på många saker men inte en bättre produkt.
helt sjukt vilken prisutveckling dom har haft. tråkigt om det beror på högre efterfrågan och där med "mjölkning".
Man får nog betala några pund för sådant här och på något sätt många pengarna in igen: