• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Även om de inte riktigt såg ut som bilderna på internet var det en trevlig och användbar färg. Enda som gör att jag tvekar om det blir ett köp eller inte är som sagt tåns form. Men de skulle få in ett nytt parti (de hade bra två storlekar inne just nu) i mitten av maj, så jag har några veckor på mig att bestämma mig.
Du vänjer dig. Den är ju absolut inte extrem :)

Något du verkligen skulle kunna köpa? :nailbiting:
Nja, inte just de skorna. Gillar inte lästen och inte heller mönster på tån på en chukka. Sen är det ju priset också:( . Men en sko med den färgen, absolut. Jag har ju redan denna, Church's Sahara Burgundy Fume (betydligt rödare i verkligheten) som är en liten favorit.:)
Church Sahara Burgundy Fume.jpg

Var inne på Skoaktiebolaget i dag för att testa deras "Carmina Fox Suede" på Rainlästen. Trevlig bemötande som vanligt förstås.:)
Lite annorlunda färg i verkligheten, men en riktigt snygg sko. Satt också helt perfekt i 10,5 (10 på bild). Är dock lite tveksam till tåpartiet, gillar mer lite runda läster (som mina Church's, högerskon). Kanske behöver vänja sig?
DSC_0755h.jpg

Gillar du rundare läster har du Robert, Oscar och Forrest från Carmina som är mer åt det hållet.

Jag tycker rain är väldigt fin dock. Bra balans i den aningen mejslade tån. Särskilt i mocka.

Vi gjorde en samarbetsmodell med skoaktiebolaget förra året i just det utförandet.

http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20140402/manolo-x-skoaktiebolaget-del-ii-resultatet

IMG_2370.jpg

Köpte ett par John Spencer nu när många skomakare säljer ut. Tyckte dem var lite tråkiga i färgen ( bruna, åt det röda hållet ) så jag borstade in en svart linje vid sulan och lade liiite svart vid sömmarna också. Synd att jag inte tog en bild innan, det blev faktiskt stor skillnad i "liv".
Mycket skor för under två tuss.

IMG_2371.jpg

Gillar du rundare läster har du Robert, Oscar och Forrest från Carmina som är mer åt det hållet.

Jag tycker rain är väldigt fin dock. Bra balans i den aningen mejslade tån. Särskilt i mocka.

Vi gjorde en samarbetsmodell med skoaktiebolaget förra året i just det utförandet.

http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20140402/manolo-x-skoaktiebolaget-del-ii-resultatet
Jodå, det har jag koll på. Och er samarbetsmodell förra året är riktigt snygg :) (var nära att slå till faktiskt).
Har letat ett tag efter en brogue i ljusare brunt med tunn gummisula, så Carmina Fox Sude passar väldigt bra in. Och tåpartiet är ju som sagt inte extremt utan kommer nog att funka.
Men har du tips på liknande modell med rundare tå så är jag tacksam för tips.:)

Ang samarbetet med manolo / skoaktiebolaget
Går de tidigare årens modeller att få tag på?

De är slut från Skoaktiebolaget sen länge i det utförandet. De har gjort versionen i rödbrunt skinn men närmast den förra samarbetsskon hittar du hos Linnegatan 2 i Gbg som gjort en version av den i mellanbrun mocka för våren.

De är slut från Skoaktiebolaget sen länge i det utförandet. De har gjort versionen i rödbrunt skinn men närmast den förra samarbetsskon hittar du hos Linnegatan 2 i Gbg som gjort en version av den i mellanbrun mocka för våren.

Hmm tror detta den i rödbrunt skinn jag såg
Med risk för att ha helt fel, men museum något i namnet på skinnet? Var framförallt utseendet jag gillade

Hmm tror detta den i rödbrunt skinn jag såg
Med risk för att ha helt fel, men museum något i namnet på skinnet? Var framförallt utseendet jag gillade

Museum är en effekt som finns på vissa ovanläder där man får till en flammig finish i lite olika nyanser.

Det startade med att John Lobb kallade några av sina skinn med den effekten från italienska garveriet Illcea för Museum vilket sen spred sig till både andra tillverkare och garverier.

Museumeffekten uppnås genom att man färgar skinnet i fuktigt tillstånd redan i garvningsprocessen vilket gör det ojämnt med flera skiftningar.

Annars finns det traditionellt Anilinfärgat skinn som är väldigt enfärgat samt det man kallar Crust som är ofärgat och målas när skon är färdig. Det sistnämnda kan också ge en museumeffekt men är Mycket mer tidskrävande och dyrare då det görs för hand.

Exempel på tillverkare som jobbar med Crust är t ex Edward Green, Saint Crispins och Bontoni.

Är sugen på att köpa ett par Adidas Rod laver i vitt men de verkar fasen inte finnas att få tag i längre, någon som vet om dessa var någon limited edition eller varför de verkar slutat tillverka??

Hittar i svart på några ställen...

Tillbaka
Topp