• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SKX modding

Axlet

Breitling
Tjena
Jag har precis köpt en SKX009 här på KS. Jag har blivit väldigt sugen på att modda den. Det jag speciellt har i åtanke är ny bezel insert och kanske safirglas. Nu till min fråga: vart kan man få tag i dessa delar till ett bra pris? Söker efter keramiska bezels.

Jag hittade en sida som säljer just det jag letar efter, men det känns rätt dyrt (500kr för en bezel insert). Kanske är ett normalt pris då jag inte är så insatt!
Tacksam för svar
 

Axlet

Breitling
Tjena
Jag har precis köpt en SKX009 här på KS. Jag har blivit väldigt sugen på att modda den. Det jag speciellt har i åtanke är ny bezel insert och kanske safirglas. Nu till min fråga: vart kan man få tag i dessa delar till ett bra pris? Söker efter keramiska bezels.

Jag hittade en sida som säljer just det jag letar efter, men det känns rätt dyrt (500kr för en bezel insert). Kanske är ett normalt pris då jag inte är så insatt!
Tacksam för svar

Alternativt om det är någon här som har delar att sälja ;)
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Jag är själv i startgroparna för min första mod.. Jag har köpt på mig lite grejer begagnat men inte säkert man hittar exakt det man vill ha på så sätt!
500 för en insert känns spontant ganska dyrt men beror ju såklart på vad det är för någon.
Har inga erfarenheter av nätbutikerna men blivit rekommenderad bland annat one second closer som jag tycker har bra sortiment! :)
 

Kloker

Cartier
Hijackar tråden lite eftersom ni verkar ha koll på SKX. Jag söker ett rubber band liknande Belhamel till SKX013, men det verkar omöjligt att hitta. Så tips mottages tacksamt.
 

lassetff

Breitling
Det går lätt över styr när man börjar med att modda Seiko, De flesta har jag byggt ihop själv med delar från ovan nämnda webb butiker men några är originalklockor som är mer eller mindre orörda.
 
Senast redigerad av en moderator:

Panneanne

Breitling
Satte precis ihop min första moddade skx013.

-ny urtavla
-saphire glas
-nya visare
-pilot bezel
-borstad stål chapter ring
-seiko skx007 jubile armband

Köpte grejer från luciusatelier.com och yobokies. Lucius va jätte bra att ha att göra med och snabb på mailen. Dock har ingen av bezelserna jag köpt passat, fick limma på den här pilot bezeln. Coin bezeln gick inte heller, men den ville jag inte limma fast. Båda är liksom för stora och klickar inte fast.

500 lät lite dyrt, har för mig det låg på hälften ungefär när jag kollade sist
 

Bilagor

  • 52DA7222-F779-4A46-9389-19BF0C4C1F5D.jpeg
    52DA7222-F779-4A46-9389-19BF0C4C1F5D.jpeg
    799 KB · Visningar: 193

Sadde

Omega
2-Faktor
Fel tråd.
 

Bilagor

  • 793d505a03aa2a27b21971a95dc339ba_1080x.jpg
    793d505a03aa2a27b21971a95dc339ba_1080x.jpg
    235 KB · Visningar: 629
  • IMG_2036_2_1024x1024_afa04d1d-db96-486e-aaed-51d9da719261_1080x.jpg
    IMG_2036_2_1024x1024_afa04d1d-db96-486e-aaed-51d9da719261_1080x.jpg
    164.2 KB · Visningar: 600
Senast ändrad:

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Har ett double dome safir, coin edge bezel och 2 bezel inserts helt oanvända från dlwwatches. Tanken var att modda min 007. Eftersom jag inte kan något om hur man gör så besökte jag i stort sätt alla klockbutiker i Örebro och frågade om dem kunde fixa det. Samtliga skickade in klockan till sina urmakare och samtliga skickade tillbaka den o-moddad. Ursäkten var då att eftersom delarna ej var original från Seiko så ville dem inte chansa. Jag sa att det var ok att köra på men inget dem ville. Tappade sen intresset och ville ha min 007 som den är (coin bezeln hade varit nice dock). Hur som haver så har jag lite delar jag kan tänka mig bli av med.
Dessa inlägg är det. (Bilderna lånade från dlwwatches
IMG_2036_2_1024x1024_afa04d1d-db96-486e-aaed-51d9da719261_1080x.jpg
793d505a03aa2a27b21971a95dc339ba_1080x.jpg

https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes-tillbehör.50/
 

Kreacon

Audemars
Nån som sitter på en begagnad bezel och insert till skx009? Eller bezel och annat insert för den delen. Dra iväg ett PM om du har nåt du vill bli av med!
 

Dr H

Cartier
2-Faktor
Min första seriösa modd - började tröttna på min Turtle när sommarens bad var förbi. Men en ny vridring med myntkant och ett keramiskt ilägg med lume på siffror och markeringar blev ett lyft. Så nu får den vara kvar i lådan. Modd-delar från dlw, NATO från singularstraps.
1604001743338.png
 

Dr H

Cartier
2-Faktor
Min första seriösa modd - började tröttna på min Turtle när sommarens bad var förbi. Men en ny vridring med myntkant och ett keramiskt ilägg med lume på siffror och markeringar blev ett lyft. Så nu får den vara kvar i lådan. Modd-delar från dlw, NATO från singularstraps.
1604001743338.png
Kom på att Turtle ju inte är en Seiko SKX... ber om ursäkt om detta var helt fel tråd för att lägga upp denna i.
 

tomato

Breitling
Det går lätt över styr när man börjar med att modda Seiko, De flesta har jag byggt ihop själv med delar från ovan nämnda webb butiker men några är originalklockor som är mer eller mindre orörda.
Vilken jävla samling! Vad har du för referens på guldklockan där uppe till vänster och hur är kvalitet på länken?
 

Dr H

Cartier
2-Faktor
Hej
Jag har köpt en Seiko SNK809 och tänkte börja modda den. Är det någon som vet om någon SKX-modells urtavla passar till SNK. Har sett videos där SNK missas med vad jag tror är SKX tavlor. SKX013 är väl lite mindre?
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Hej
Jag har köpt en Seiko SNK809 och tänkte börja modda den. Är det någon som vet om någon SKX-modells urtavla passar till SNK. Har sett videos där SNK missas med vad jag tror är SKX tavlor. SKX013 är väl lite mindre?

De flesta om inte alla Seiko 5 och SKX har tavlor med 28,5mm i diameter. Gäller även Samurai och Turtle m.fl. Så ja en SKX007 eller annan variants tavla funkar. SKX013 har också 28,5mm tavla dock sitter timindex lite närmare mitten och minutindexringen täcker en större del av tavlan så den upplevs mindre.
 

Dr H

Cartier
2-Faktor
De flesta om inte alla Seiko 5 och SKX har tavlor med 28,5mm i diameter. Gäller även Samurai och Turtle m.fl. Så ja en SKX007 eller annan variants tavla funkar. SKX013 har också 28,5mm tavla dock sitter timindex lite närmare mitten och minutindexringen täcker en större del av tavlan så den upplevs mindre.
Tack och bock!
 
Topp