• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skydwellern...vad har ni for opinions om denna Rolex ?

Skydweller - tumme upp eller ned ?

• Totala väljare
    294
Rolex, för mig, handlar inte om komplikationer. Det har aldrig varit en (betydande) del av vad de erbjuder marknaden. Rolex handlar om kontinuitet (teknik och estetiskt) och små ständiga förbättringar.

Därmed inte sagt att det är ngt fel på Sky-Dweller. När tillfälle ges, och stålvarianten finns tillgänglig i butik, så ska jag prova den.
Håller 100 procent med, därav, bl.a. deras framgång och just därför är Dwellern så speciell, en annorlunda Rolex, dels pga komplikationerna, så Skydweller är därför xtra intressant att Rolex ”vågade” göra denna och fortsätter de ej utveckla deras range, utan att spy ut för mkt , som vissa gör, så kommer en dag då folk kommer vara less på Subs och GMT,s.....

Klockan är stor, tung, hög och blingig, gillar man ej det, ska man ge fn i att köpa, men vilken annan modern Rolex har några coola komplikationer, förutom Yachtmastern och WR på Deep sea som används av typ 7 pers i världen...

Du kan inte jämföra dem enkla komplikationerna med denna klocka. Detta är faktiskt ett tekniskt mästerverk, caliber 9001, väldigt avancerade funktioner som styrs mycket genom bezelen. Rolex har sju patent endast på urverket. Jag tror helt seriöst denna kommer sticka i pris i framtiden. Jag ska personligen när jag får råd köpa den i stål.

RolexSkyDwellerLive08.jpg

Du kan inte jämföra dem enkla komplikationerna med denna klocka. Detta är faktiskt ett tekniskt mästerverk, caliber 9001, väldigt avancerade funktioner som styrs mycket genom bezelen. Rolex har sju patent endast på urverket. Jag tror helt seriöst denna kommer sticka i pris i framtiden. Jag ska personligen när jag får råd köpa den i stål.

RolexSkyDwellerLive08.jpg
Well ej en jämförelse, har ägt denna klocka och därav denna trådstart.....;)

Tillbaka
Topp