• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skydwellern...vad har ni for opinions om denna Rolex ?

Skydweller - tumme upp eller ned ?

• Totala väljare
    294
Bara sett på bild men tycker den är grym i stål med stavindex och svart eller blå tavla. Storleken funkar nog fint men anar att den är relativt tung.

Blev sugen på stålvarianten med blå tavla. Kollade först efter den på chrono24 för runt 150-160k
Kikade sedan på Rolex hemsida som listar den runt 125k
Kan jag således köpa den hos typ Rob E för 125k?
Hur länge måste jag vänta? Inte ringt Rob ännu men tänkte ifall någon visste.

Blev sugen på stålvarianten med blå tavla. Kollade först efter den på chrono24 för runt 150-160k
Kikade sedan på Rolex hemsida som listar den runt 125k
Kan jag således köpa den hos typ Rob E för 125k?
Hur länge måste jag vänta? Inte ringt Rob ännu men tänkte ifall någon visste.
Sist jag hörde från Nordisk AD så var det uppskattningsvis mer än 12mån på den blå.

Den är bara alldeles för stor. Blir kul att testa i stål men misstänker att den känns väldigt chubby även då.

Gillar dock prissättningen på de i stål. Känns rätt prisvärd om man tänker på vad det är och jämför med andra stålmodeller.

I ädelmetall så blir det däremot bara för mycket för mig.

Välformulerat! Håller med

Gillar uppsättningen av kalendern på urtavlan. Snyggast på länk (ej läder). Den är nästan lika stor som nya sea dweller 126600 vilket gör sky dwellern för stor för att vara en ”sportdressare”.

Älskar den. Är man intresserad av vad som finns inuti en klocka måste detta vara en helig graal. Tekniskt avancerad och snygg som få. En maffig pjäs på armen.

Rolex-Sky-Dweller-2017-Main.jpg

Utan datum (och framför allt datumbubblan) samt utan räfflad (eller vad det nu heter) vridringring kunde den nog ha sett rätt så snygg ut...
Som den ser ut nu...nääääääää

Jag har publicerat dessa bilder i en egen tråd:
https://klocksnack.se/threads/sky-dweller-och-cellini-moonphase.86142
Är osäker på hur man länkar in bilderna så laddar upp på nytt.

Det är en vitguldsversion jag prövar med nya tavlan, den är bredvid min DJ41.
Ovanfrån över armen så skiljer det alltså inte så mycket, utan det är tjockleken på SkyDweller som stör tycker jag. Och det märks när man bär den men är svårt att se på Rolex reklambilder.

2D5604E7-13CD-4083-BCB4-2162BC15A4AE.jpeg
A5364B09-54D5-45A9-BAE3-F1FD5EB690CF.jpeg
4214423D-3A7C-4704-9E44-D9E75DC82F6D.jpeg
9809FC9A-CD46-4C0A-BB66-909C19BD9697.jpeg
16EB484A-EBF2-456D-AD5C-33D4C8E5D422.jpeg
1F9F59DE-8F9C-46D8-BC16-D6DAEA5BEA62.jpeg

Och min DJ41 på lite avstånd vid ett tidigare tillfälle:
B540682C-5C22-48F6-AE4E-D73157FC69F0.jpeg

Klockan är stor, tung, hög och blingig, gillar man ej det, ska man ge fn i att köpa, men vilken annan modern Rolex har några coola komplikationer, förutom Yachtmastern och WR på Deep sea som används av typ 7 pers i världen...

Rolex, för mig, handlar inte om komplikationer. Det har aldrig varit en (betydande) del av vad de erbjuder marknaden. Rolex handlar om kontinuitet (teknik och estetiskt) och små ständiga förbättringar.

Därmed inte sagt att det är ngt fel på Sky-Dweller. När tillfälle ges, och stålvarianten finns tillgänglig i butik, så ska jag prova den.

Tillbaka
Topp