• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skydwellern...vad har ni for opinions om denna Rolex ?

Skydweller - tumme upp eller ned ?


  • Totala väljare
    294

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Usch vad jag ogillar den här tråden! Trots att jag såg den på Gassan i måndags och även i andra butiker tidigare och sedan också live på en kollega... jag har alltid tyckt att storleken stör mig... den nya större ExpII var för stor på mig t.ex och den ägde jag en kort period.

Men varje gång jag läser tråden och nu även recensionen så blir jag så sugen. Speciellt i stål och blå tavla. Tänk om den kommer med slät ring nästa år...

Tur att jag inte har några pengar kvar :)
 

djanbin

Omega
Provade TT i veckan. Steroiddatejust för överviktiga och amerikaner. Jättefint urverk men utförandet är kass. Hoppas på en revision i framtiden som de gjorde med DD2 och DJ2.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Som jag nämnt tidigare. Skydweller upplevs stor trots 42mm,

Detta är nog med stor sannolikhet pga av likheter med Datejust/Daydate. Några har påpekat detta med.

Skulle vart kul om Rolex tog bort fluted-bezel och skapade en unik bezel för skydweller så tror jag ingen skulle hänga upp sig på storleken längre?
Yacht-mastet har en egen stil så kan väl även skydweller ha det.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Alla hakar upp sig på storleken men 5, 6 & 7 cut-off arabic numeral är katastrof. Total katastrof.
smaken ar som baken, gmt ringen passar utmarkt (jag tanker ej ens pa avhuggna siffror..)
IMG_0095.jpg
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Jag tror i slutändan att vi som hänger på KS är lite fel målgrupp.
Ge oss en slät ring i stål så skulle nog flera vara intresserade...
 

DrDre

Patek
Det ska bli intressant att se om RubberB tar fram ett band till stålvarianten. Tycker det de har till vitguldar’n är riktigt fint.

BBE42E95-9104-43AD-9881-B094B6639717.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Har säkert skrivit något liknande tidigare i tråden, men men...
Ståldwellern är riktigt fin och i mitt tycke storleksmässigt inte dum heller. Helt rätt med stavindex! Är hyggligt säker på att det finns en viss korrelation mellan majoriteten av de som dissat storleken här i tråden och smalare handleder..

Bilderna tog jag på Watchout när jag testade stålisarna.

IMG_8183.JPG

IMG_8178.JPG
 
Senast ändrad:

timevoid

Cartier
2-Faktor
Jag tror i slutändan att vi som hänger på KS är lite fel målgrupp.
Ge oss en slät ring i stål så skulle nog flera vara intresserade...
Något är det iallafall. Jag kikade i min väska och jag Räknade att jag hade 7st större en 42mm och 3 dress. Känner mig lite naken när jag går runt med en av dressklockorna då de inte väger så mycket. Men jag samlar på valjoux tjockisar så vet inte vad som är udda.
 

Bolio

Panerai
Usch vad jag ogillar den här tråden! Trots att jag såg den på Gassan i måndags och även i andra butiker tidigare och sedan också live på en kollega... jag har alltid tyckt att storleken stör mig... den nya större ExpII var för stor på mig t.ex och den ägde jag en kort period.

Men varje gång jag läser tråden och nu även recensionen så blir jag så sugen. Speciellt i stål och blå tavla. Tänk om den kommer med slät ring nästa år...

Tur att jag inte har några pengar kvar :)
Den är såld! Vart på samma ställe ingen SS. Inte heller i Frankfurt, Zürich, Orlando el Huston. Synd du inte köpte den, jag hade tagit den direkt om jag sett den trots att jag står långt upp i kön hos Svensk AD.
 

ljsp

Breitling
Tycker den nya sky dweller i stål/vittguld som säljer för ca 120k är något jag gärna skulle investera i när det monetära tillåter!
 
Topp