• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SLA017 Releaseparty och Kobra Kai info

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tacksam @yonsson om du så här efter en veckas användning kan säga något om hur den är på länk jämfört med gummi och nato.
Mycket är ju personlig preferens. Jag testade den på länk igår igen och gillade det inte, det blir för klibbigt. Jag gillar däremot inte länk så det är nog mer mitt fel än klockans. Jag kör min på Wjean waffle och tycker den sitter klockrent efter att bandet format sig.

Nato hade jag bara första dygnet och den sitter riktigt skönt på nato men jag tycker inte det blir särskilt snyggt.
 
Senast ändrad:

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Mycket är ju personlig preferens. Jag testade den på länk igår igen och gillade det inte, det blir för klibbigt. Jag gillar däremot inte länk så det är nog mer mitt fel än klockans. Jag kör min på Wjean waffle och tycker den sitter klockrent efter att bandet format sig.

Nato hade jag bara första dygnet och den sitter riktigt skönt på nato men jag tycker inte det blir särskilt snyggt.

@yonsson Har ju som vi alla vet en fetisch för gummi ;)
Jag tycker klockan är störtskön på länken! Däremot kanske inte helt trogen originalet. Skulle vilja säga snyggast på gummi men länk är inte att underskatta!

Tack båda för feedback - kanske lite för mycket information om @yonsson s gummipreferenser ;-). Seikos länkar dissas ju nästan alltid så kul att höra @klockodile att den inte är så tokig. Hämtar upp min på tisdag - kul att äntligen se den IRL. Trevlig helg!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack båda för feedback - kanske lite för mycket information om @yonsson s gummipreferenser ;-). Seikos länkar dissas ju nästan alltid så kul att höra @klockodile att den inte är så tokig. Hämtar upp min på tisdag - kul att äntligen se den IRL. Trevlig helg!
Under releasen bar ALLA utom jag sin på länk trots att länken inte satt på från början. Det säger en del om både länken och mina preferenser tycker jag. :)
 

Geparden

Audemars
Länk=straight alltså.
Låter som att det är mitt val :).

För mig var det som förutspått en gummiklocka, tror inte den kommer hamna på länk alls faktiskt.
IMG_9326.JPG

Varvat mellan Tropic och Wjean-våffla, båda alt. är utmärkta. Ska försöka pressa in ett Hirsch Pure när jag kommer hem så får vi se hur det blir.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Slog mig just att jag har haft samma klocka på armen i över en vecka utan känna att jag behöver omväxling. Tror aldrig det har hänt förut. Måste vara ett bra betyg.
IMG_9341.JPG

#nöjd
Håller med. Jag tycker den påminner en hel del på min BP FF, tavla, applicerade index och glas som gör att klockan ändrar utseende ganska mycket beroende på vinkel. Man tröttnar liksom inte att titta på den.

Hur går det med Hirsch-gummit?
 

Geparden

Audemars
Håller med. Jag tycker den påminner en hel del på min BP FF, tavla, applicerade index och glas som gör att klockan ändrar utseende ganska mycket beroende på vinkel. Man tröttnar liksom inte att titta på den.

Hur går det med Hirsch-gummit?
Det sitter på sen ett par dagar. Inga problem att få dit mjukt som det är och ser inte allt för ihoppressat ut. IMG_9344.JPG
Fyller dock inte upp luggarna in mot boett lika bra som våffla och tropic. Kommer inte bli ett förstahandsval i gummiväg men det är ju skönt och mjukt som du vet.
 
Topp