• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SLA017 Releaseparty och Kobra Kai info

SLA017

Panerai
Kul att höra att även två andra medlemmar av "Seikoadeln" - @Molle och @Seikosthlm - går igång på klockan. Har haft min på armen sedan i onsdags - den blir faktiskt bara bättre och bättre. Boetten är underbar - särskilt i profil. Storleken är perfekt - inte för stor som ju Seikodykare (och andra) lätt kan vara. Och den feta kronan är en härlig detalj. Tavlan är ett färgspektapel (i den positiva bemärkelsen) beroende på ljuset och finishen står inte andra, dyrare klockor efter - ja, detta är ett prisvärt ur. Fem stjärnor (eller nja, fyra en halv - man kan inte bränna full pott bara så där).
IMG_20170713_102758_139.jpg
20170713_140943.jpg
20170714_192619.jpg
Seiko texten på min krona sitter precis som din, går mellan 8 och 2. Då finns det två helt felfria ex dokumenterade.
 

Loshin

Panerai
Ok, mina intryck efter några dagar på handleden.
Den är grym! Bra storlek, sitter jätteskönt på handleden. Boetten är toppen, snygg cirkulär borstning på boettens ovansida och polering på resten. Det bästa med klockan är dock tavlan ihop med glaset, det händer alltid något när man tittar på den. Tavlan känns djup och tredimensionell, och ljuset reflekteras fint i index och visare, liknande det man upplever med en Grand Seiko.

Ska man klaga på något så är det länken. Den är lite rasslig, låset borde vara mer gediget och ändlänkarnas passform skulle kunna vara bättre. Här måste Seiko bättra sig.
Dock på armen så är det inget man tänker på, sitter hur bra som helst.
IMG_20170714_152753.jpg
IMG_20170714_153606.jpg

IMG_20170714_210631.jpg

IMG_20170714_214357.jpg

Och slutligen en wristshot a la Leonardo DiCaprio aka "Knogjärnet" :D
IMG_20170714_214609.jpg
 

veor

Omega
Dra på trissor vad det känns tråkigt att ha missat det här gruppköpet. Trånar så fruktansvärt efter den här modellen. Är den helt slutkörd nu runtom i världen? Enda hoppet hos beg. marknaden?
 

Vegaman

Breitling
Dra på trissor vad det känns tråkigt att ha missat det här gruppköpet. Trånar så fruktansvärt efter den här modellen. Är den helt slutkörd nu runtom i världen? Enda hoppet hos beg. marknaden?
Stod och höll i en igår här i Kuala Lumpur, sprillans ny i box. Ca 33k SEK. Och sedan minus 4.8% GST tillbaka på det. Tror t.o.m jag hade kunnat klämma fram 10% rabatt.
 

veor

Omega
Stod och höll i en igår här i Kuala Lumpur, sprillans ny i box. Ca 33k SEK. Och sedan minus 4.8% GST tillbaka på det. Tror t.o.m jag hade kunnat klämma fram 10% rabatt.
Håller med om köp, den hade jag kunnat rädda från dig. :)

Själv har man dragit iväg mail till både Seiya, Klockmaster samt en tredje skeptisk grey-market dealer. Får hålla tummarna.
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
IMG_7982.JPG

Kör fortfarande länk faktiskt, måste vara något slags rekord då det inte alls min grej vanligtvis.
Tycker klockan är skitsnygg på länk. Länk är ju det bästa för övrigt. Håller man efter med lite tvätt ibland är den för evigt fräsch och stryktålig, formar sig optimalt efter handleden och låter huden andas (mer än gummi/läder). Dessutom svalare än andra alternativ eftersom metall är en så ofantligt bra värmeledare :)
 
Topp