Vänta vänta vänta... Vah!?Någon som kan avslöja China-stämplar på länken man kan läsa om på andra forum?
Hmm trodde alla Seikos från övre skolan var inhouse tillverkade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vänta vänta vänta... Vah!?Någon som kan avslöja China-stämplar på länken man kan läsa om på andra forum?
Våra är inte stämplade China men de kommer från samma fabrik som alla andra SLA-länkar, även de märkta "China". De olika märkningarna har att göra med olika importlagar för respektive land.Någon som kan avslöja China-stämplar på länken man kan läsa om på andra forum?
In house betyder inte alltid Japan, SEIKO kan ju ha fabriker dedikerade för SEIKOs produkter även utomlands och det kan fortfarande vara inhouse.Vänta vänta vänta... Vah!?
Hmm trodde alla Seikos från övre skolan var inhouse tillverkade
Av vad?Nån som kanske orkar göra en youtube video?
Från igår och från idag.
Klassisk SEIKO-feeling. Min vridring är lite för lätt att snurra för min smak, kronan skruvar in kanon, tjock kronhals.Kanske redan nämnts men...Hur är vridringen och kronan?
Stabil känsla i krona och kronhals är viktigt ändå, gillar inte alls när det känns rangligt. Är urverket möjligt att manuellt uppvrida?Klassisk SEIKO-feeling. Min vridring är lite för lätt att snurra för min smak, kronan skruvar in kanon, tjock kronhals.
Klassisk SEIKO-feeling. Min vridring är lite för lätt att snurra för min smak, kronan skruvar in kanon, tjock kronhals.
Givetvis.Stabil känsla i krona och kronhals är viktigt ändå, gillar inte alls när det känns rangligt. Är urverket möjligt att manuellt uppvrida?
Vridringen går ju justera enkelt... Snurrar inte av sig själv.Vridring : Men inte såpass lätt så att den snurrar på pg a nån bump?
Feta kronhalsar is the shit. Hur känns det när man drar upp verket? Är det Rolex-smooth?
Vet du också hur (en?) o-ringen sitter på kronan, är det som MM, Sumo etc?
På bilder har jag sett att urverket skyddas av två o-ringar.
Många frågor
Såld!Såg ytterligare en till salu på Klocksnack. @klockodile . Känns lockande på något sätt...
Ja såg det, skönt!
Är det din 67a?Finally! Missade releaseparty, men fick trevlig lunch ned @Seikosthlm
Som @yonsson sagt så är den en mycket angenämare bekantskap än prototypen vi fick klämma på i Basel. Jag gillar allt med den! Tavlan är grym, bandet är skönt och länken är också riktigt bra i mitt tycke. En kanonklocka i perfekt storlek.
Nöjd!
Mvh trevligt Tack för sällskap @MolleFinally! Missade releaseparty, men fick trevlig lunch ned @Seikosthlm
Som @yonsson sagt så är den en mycket angenämare bekantskap än prototypen vi fick klämma på i Basel. Jag gillar allt med den! Tavlan är grym, bandet är skönt och länken är också riktigt bra i mitt tycke. En kanonklocka i perfekt storlek.
Nöjd!
Du får lägga en köpesannons och hålla tummarna.Fan också, ville ju hoppa på detta, men ingen ville ha min Aqua Terra så missade annonsen
Typ 20-25 i alla fall, var strax över 10 innan reissuen kom, 6-8 för 2-3 år sedan. Se upp för relume och servicevisare samt fel krona.Vad är prisläget på ursprungsmodellen från 1967?
Mnja, får se nu, blev väl lite impulssäljesannons, håller Aquan otroligt högt. Men vi får väl seDu får lägga en köpesannons och hålla tummarna.
YesÄr det din 67a?
Min är en 67:a men modellen kom 1965.Vad är prisläget på ursprungsmodellen från 1967?
Ursprungsmodellen 6217-8000 tillverkades under 1-8 veckor 1965. Därefter styrde man upp kronhals och krona och döpte om till 6217-8001. Är på inköpslistan igen.Min är en 67:a men modellen kom 1965.