Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min ligger kvar och väntar oöppnadNågon som ännu inte Unboxat sin klocka?
Bra skrivet! Tyvärr är jag kass på att jaga reda på ett äkta vintage tropic så det får bli wjean våffla för mig. Måste ändå säga att jag gillar den mer på länken än jag trodde jag skulle. Dykförlängningen gillar jag däremot inte så jag har bytt ut mitt lås till ett mm300-lås.Grym klocka som växer minut för minut på mig. Har en härlig "vattnig" feeling över sig med allt polerat på tavlan i kombination med det kupade glaset.
Gummit blev avmonterat på direkten då jag vet att det ändå är för långt för mig. Mjukt och fint dock, som silikon i allmänhet.
Länken helt ok med det uppdaterade låset men som vanligt går Seiko inte hela vägen och låter det vara kvar stansad plåt i den redan helt onödiga dykförlängningen. Måste hända något i utvecklingen där.
Tur att det för mig och många andra är en gummiklocka.
En våffla från wjean funkar utomordentlig men det vinnande alternativet för mig blev ett Tropic star.
Som gjord för denna boett. Luggarna blir riktigt tydliga och i profil följer det klockan nästan löjligt bra.
Här ser man också de trevliga boettlinjerna som jag i min okunskap trodde var "klossigare" då den fotad uppifrån ser väldigt platt och kantig ut.
Kommer spendera många sommardagar med denna. Tack Kobra Kai för att ni fixar och trixar & grattis till alla som köpt!
Förmodligen den jag köpte men lämnade tillbaka omgående då jag helt missat att den hade 4R15 verk (säljaren också). Fin klocka, men fel urverk för mig. Kul att den hamnar i rätta händer, hoppas du inte flippar den direkt (skojar bara, sälj den för en mille om du vill ).Tydligen, ett exemplar.
Slutsålda sedan några år tillbaka med Globen hade en så då är det ju bara att köpa.
Optura hade tydligen en över och frågade Globen om de ville sälja den. Minns att jag var i Oslo runt 2010-2011 och såg vad jag då trodde var det sista exemplaret, jag hade tydligen fel. Så när de hade den hos Globen idag var det ju en no brainer.
4R är ju nice! Vet inte riktigt varför jag köpte den. Den är cool men jag har ingen nytta av den. Fick för mig att det var den sista i världen.Förmodligen den jag köpte men lämnade tillbaka omgående då jag helt missat att den hade 4R15 verk (säljaren också). Fin klocka, men fel urverk för mig. Kul att den hamnar i rätta händer, hoppas du inte flippar den direkt (skojar bara, sälj den för en mille om du vill ).
Snygga bilder!
Vinnande kombo! Wjean våffla.
Samma här!Min ligger kvar och väntar oöppnad
Jodå, det är ett bra verk. Men jag vill kunna dra för hand. Det kan mycket väl vara den sista i världen att säljas i butik. jag är i vilket fall mer nöjd med min SRPB09 som jag köpte istället. Men on topic nu:4R är ju nice! Vet inte riktigt varför jag köpte den. Den är cool men jag har ingen nytta av den. Fick för mig att det var den sista i världen.
Rätt stor skillnad mot PADI.Snygga bilder!
Är tavlan liknande PADI? Finish?
Typ matt "sunburst" men grå i massens fall... älskar det!
Det är aldrig för sent att ställa sig i kö.Jodå, det är ett bra verk. Men jag vill kunna dra för hand. Det kan mycket väl vara den sista i världen att säljas i butik. jag är i vilket fall mer nöjd med min SRPB09 som jag köpte istället. Men on topic nu:
Denna reissue ser ju otroligt Nice ut, synd att jag inte hade bättre koll när det begav sig, annars hade jag ställt mig i kö för en. Grattis till alla som fått tag i en!
Skön tavla med olika färger och struktur beroende på vinkeln.Oväntat bra, speciellt på länk!
http://forums.watchuseek.com/f29/seiko-sla017-new-unworn-4475178.htmlJag såg att det finns en till salu på WUS.
Bra pris! Får se hur länge det dröjer innan det dyker upp någon här på k&s.http://forums.watchuseek.com/f29/seiko-sla017-new-unworn-4475178.html
32500kr inom EU, inte illa för den som letar.
Med tanke på att listpriset är 38' och att den verkar slutsåld i hela EU så fattar jag helt ärligt inte varför han säljer den så billigt. Det lär ju dyka upp några på KS om någon/några veckor, blir kul att se vad de kommer gå för. Min lär sitta säkert rätt länge.Bra pris! Får se hur länge det dröjer innan det dyker upp någon här på k&s.
Bra pris! Får se hur länge det dröjer innan det dyker upp någon här på k&s.
Det är ju för tusan jättedyrt! Va över trettio papp för en Seiko? Hå hå ja ja, vart är samhället på vägMed tanke på att listpriset är 38' och att den verkar slutsåld i hela EU så fattar jag helt ärligt inte varför han säljer den så billigt. Det lär ju dyka upp några på KS om någon/några veckor, blir kul att se vad de kommer gå för. Min lär sitta säkert rätt länge.
Med tanke på att listpriset är 38' och att den verkar slutsåld i hela EU så fattar jag helt ärligt inte varför han säljer den så billigt. Det lär ju dyka upp några på KS om någon/några veckor, blir kul att se vad de kommer gå för. Min lär sitta säkert rätt länge.
Bästa modellen SEIKO lanserat sedan 70-talet, då spelar det ingen roll för mig vad den kostar. Med det sagt hade den gärna fått vara billigare.Det är ju för tusan jättedyrt! Va över trettio papp för en Seiko? Hå hå ja ja, vart är samhället på väg
Den é ruggigt snygg så jag tror inte att det är så många som har något emot det
Ska försöka sluta spamma men bjussar på två bilder till först.
Larvar mig. Ser bra ut och de lär ju sälja slut.Bästa modellen SEIKO lanserat sedan 70-talet, då spelar det ingen oll för mig vad den kostar. Med det sagt hade den gärna fått vara billigare.
Snygg!
Ska försöka sluta spamma men bjussar på två bilder till först.
39,9mm x 14mm (47,9mm lug2lug).Snygg!
Storlek? Tjocklek?