• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

PaulK

Omega
Breitling med Venus 170 och Förnicklad boett.
32 mm!!!

Detta är väl ingen 10 tkrs klocka?
Eller har jag helt fel.

IMG_1532.JPG
 

Måberg

Panerai
Vad skulle det mellan tummen och pekfingret kosta att få en gammal Tissot med manuellt verk och en Gammal Svalan Sportsman servade? Förutsatt att inga delar behöver bytas dvs. Tips på bra ställe kring Göteborg/Trollhättan som skulle göra detta? :)
 

RickardW

Cartier
2-Faktor

BCKSTRM

Rolex
Hej!
Skulle behöva hjälp med endlänkar. Jag har ett nitat oyster på 19mm med 60-endlänkar hemma och letar nu klocka till länken... ;)

Denna Tudor på KS tror jag har 19mm bandbredd men kan inte riktigt bli klok på om länken skulle passa...
https://klocksnack.se/threads/tudor-7909-nytt-pris-9-12.64145/

Mitt 20mm nitade oyster passar nämligen inte till en 20mm Tudor jag har...

Har googlat men inte fått några direkta svar... Svar hade varit nice :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har en gammal härlig nitad länk.

Som tyvärr är för lång för mig. Även om jag flyttar in länken så långt det går i claspen.

Om man kortar en nitad länk är den då 'förstörd' för alltid eller går det att få ihop den igen på ett OK sätt?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har en gammal härlig nitad länk.

Som tyvärr är för lång för mig. Även om jag flyttar in länken så långt det går i claspen.

Om man kortar en nitad länk är den då 'förstörd' för alltid eller går det att få ihop den igen på ett OK sätt?
Om man öppnar på rätt vis är det inga problem att stänga den igen. Blir kanske inte 100% oftast en tillräckligt nära. Länkarna är gjorda för detta.
 
Topp