Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Breitling med Venus 170 och Förnicklad boett.
32 mm!!!
Detta är väl ingen 10 tkrs klocka?
Eller har jag helt fel.
![]()
1992 är väl inte så konstigt finns väl flera tudor subbar med vikt länk, plexi och matt tavla ifrån 19921992???
Tavlan ser ommålad ut tycker jag. Vad säger @Aurum ?Breitling med Venus 170 och Förnicklad boett.
32 mm!!!
Detta är väl ingen 10 tkrs klocka?
Eller har jag helt fel.
![]()
Kollade inte noga först och tänkte tvärt om, men när du nu säger det ser loggan lite underlig ut. Man får helt enkelt bildgoogla och se hur loggan ska se ut på 40-talet. Annars tyckte jag boetten såg välbevarad ut och det lurade mig lite.Tavlan ser ommålad ut tycker jag. Vad säger @Aurum ?
Ja, min ska ju vara från tidigt 40-tal och ser ut på följande vis:Kollade inte noga först och tänkte tvärt om, men när du nu säger det ser loggan lite underlig ut. Man får helt enkelt bildgoogla och se hur loggan ska se ut på 40-talet. Annars tyckte jag boetten såg välbevarad ut och det lurade mig lite.
Som natt och dag!Ja, min ska ju vara från tidigt 40-tal och ser ut på följande vis:
![]()
Du ska göra stålringen lite kantigare, då kommerden bli trögare.
Exakt. Med betoning på "lite". Gör du för mycket kan det bli svårt att få på och av den igen @Vaajkan
Servicebehov.Min omega stannar mellan åt? Vad kan det vara för fel?![]()
Ajo den biten har jag förstått. Var mer en intresse fråga.Servicebehov.
Skulle tippa på sega gamla oljor.Ajo den biten har jag förstått. Var mer en intresse fråga.
Ommålad tavla, finns sjukt många äldre oris med målade tavlor. Undrar själv vart alla kommer frånVad tror ni om denna? Googlat men hittar inga likadan på nätet. Är den värd 600kr?
![]()
https://www.blocket.se/vi/70541306.htm
Samma måleri i Indien som alla ommålade Seiko 5, exempelvis denna?Ommålad tavla, finns sjukt många äldre oris med målade tavlor. Undrar själv vart alla kommer från
Det är nog monocoque, du ska in från framsidan.Nån som vet vad det är för verk som sitter i denna? Lyckas ej få upp baklocket.. tips?
![]()
Nej den är nog körd..Har en gammal härlig nitad länk.
Som tyvärr är för lång för mig. Även om jag flyttar in länken så långt det går i claspen.
Om man kortar en nitad länk är den då 'förstörd' för alltid eller går det att få ihop den igen på ett OK sätt?
Nej den är nog körd..
Om man öppnar på rätt vis är det inga problem att stänga den igen. Blir kanske inte 100% oftast en tillräckligt nära. Länkarna är gjorda för detta.Har en gammal härlig nitad länk.
Som tyvärr är för lång för mig. Även om jag flyttar in länken så långt det går i claspen.
Om man kortar en nitad länk är den då 'förstörd' för alltid eller går det att få ihop den igen på ett OK sätt?
Om man öppnar på rätt vis är det inga problem att stänga den igen. Blir kanske inte 100% oftast en tillräckligt nära. Länkarna är gjorda för detta.
Ok jag trodde de var körda... Tack för info!Om man öppnar på rätt vis är det inga problem att stänga den igen. Blir kanske inte 100% oftast en tillräckligt nära. Länkarna är gjorda för detta.
Om du är osäker så kan du alltid besöka AD, jag tror inte att det ska vara något problem att göra det själv.Hej!
Köpte just denna länk:
https://klocksnack.se/threads/rolex-vintage-jubilee-62510h-och-55-ändlänkar-2500kr.66692/
Tror jag behöver korta den. Är det svårt? Kommer det gå att sätta tillbaka länkbitarna igen?
Till dina handleder räcker det annars med att ändra vid mikrojusteringen på claspen.Hej!
Köpte just denna länk:
https://klocksnack.se/threads/rolex-vintage-jubilee-62510h-och-55-ändlänkar-2500kr.66692/
Tror jag behöver korta den. Är det svårt? Kommer det gå att sätta tillbaka länkbitarna igen?