BCKSTRM
Guld
Jag blir kanske lurad av det trasiga glaset, men får en dålig magkänsla.. är det säkert äkta?Nån som har en känsla för vad ett glasbyte kan kosta på en Tudor Oysterdate?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag blir kanske lurad av det trasiga glaset, men får en dålig magkänsla.. är det säkert äkta?Nån som har en känsla för vad ett glasbyte kan kosta på en Tudor Oysterdate?
![]()
Jag blir kanske lurad av det trasiga glaset, men får en dålig magkänsla.. är det säkert äkta?
Ommålad tavla, annars är den säkert ok.Jag blir kanske lurad av det trasiga glaset, men får en dålig magkänsla.. är det säkert äkta?
Ett ostoppat brunt band i grisskinn vore fint.Skulle behöva smakråd. Köpte precis denna omega och undrar nu vad den ska ha för band. Läder? Mocka? Gris? Kanske länk? Isf vilken länk? Länk hade varit cool men har dålig koll på vilka länkar som finns/passar.
![]()
Mörkt eller brunt?Ett ostoppat brunt band i grisskinn vore fint.
Ser schyst ut! Hade passat fint. Jag köpte nyligen ett NOS grisskinn från en säljare som ofts säljer ut fina band till bra priser. Kan rekommenderas. http://www.ebay.com/itm/232286471493Mörkt eller brunt?
Var köper man bäst? Är detta ngt att ha?
http://m.ebay.co.uk/itm/282142651299?_mwBanner=1
Tack!Ser schyst ut! Hade passat fint. Jag köpte nyligen ett NOS grisskinn från en säljare som ofts säljer ut fina band till bra priser. Kan rekommenderas. http://www.ebay.com/itm/232286471493
Struts skulle nog se riktigt bra ut på den där, även den finnas på bukten.Skulle behöva smakråd. Köpte precis denna omega och undrar nu vad den ska ha för band. Läder? Mocka? Gris? Kanske länk? Isf vilken länk? Länk hade varit cool men har dålig koll på vilka länkar som finns/passar.
![]()
Tack!Struts skulle nog se riktigt bra ut på den där, även den finnas på bukten.
Mja... Personligen ser jag hellre en BoR-länk på nån "finare" Omega. Typ en Seamaster med vit eller svart tavla, kanske guldindex. Din klocka ser lite enklare och "ruffare" ut. Jag skulle köra ett enkelt läder i svin eller buffel, eller möjligtvis ett nato. Olivgrönt skulle matcha tavlan rätt bra, tror jag nog.Tack!
Liiite svårt för struts men ska he det en seriös tanke
Ingen som tror på länk? Typ beads of rice?
Tack!
Personligen gillar jag inte riktigt länkar på de där gamla omegarna, jag har ibland en mesh på min Geneve från ca -60:Tack!
Korta frågor om denna.
Omega 32.5mm ish.
Ändlänkarna har ref. 151
Klockan går ej.
Är en quartzare. Kan inte öppna baklocket utan att riskera att förstöra det.
Vad är den värd/går den att sälja?
Tackar ödmjukast
Klockan borde vara värd mer än en förmögenhet för dig, eftersom den är arvegods. Se till att den inte poleras och att du får en ny originalkrona. Var uppmärksam på att urmakare eventuellt kan ta överpris för ny originalkrona, så en sån kanske du kan greja själv på annat håll. Exempelvis cousinsuk.Jag lämnade in farsans klocka hos uris på prisuppgift på service.
Edit: den har legat i en låda i minst 25år, men kronan verkar vara bytt någon gång då det inte är en Omega-krona på klockan, så mer kan vara gjort tidigare. Slut edit
Det är en Omega Seamaster med ett kaliber 600 i. Är det något som jag ska poängtera att urmakaren INTE skall göra?
Klockan är ju knappast värd en förmögenhet ändå, men better safe than sorry...
![]()