Tobias Eriksson
Guld
Någon som vet hur man kortar en CI länk?var inne i klock butiken i stan men han hade ingen aning (ej AD för typ något)..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läst lite. Verkar svårt... Som jag förstår måste man typ bända upp en länkbit men vetefan om det kan stämma... @McGyver kan ju allt så han kanske vetNågon som vet hur man kortar en CI länk?var inne i klock butiken i stan men han hade ingen aning (ej AD för typ något)..
Någon som vet hur man kortar en CI länk?var inne i klock butiken i stan men han hade ingen aning (ej AD för typ något)..
Vilken är CI-länken? Alla Rolexlänkar som är vikta böjer man upp när man skall korta eller förlänga.Ingen som har koll på detta?
Det är den amerikanska varianten. Ok låter lurigt värre!Vilken är CI-länken? Alla Rolexlänkar som är vikta böjer man upp när man skall korta eller förlänga.
Mmm, man kan överböja mittbitarna. Ser inte vackert ut.Det är den amerikanska varianten. Ok låter lurigt värre!
Det är den amerikanska varianten. Ok låter lurigt värre!
Är det inte nitad länk?Mmm, man kan överböja mittbitarna. Ser inte vackert ut.
Förmodar det? Förändrar dock inget, det är mittbitarna man bänder upp.Är det inte nitad länk?
Ok, trodde det bara var de vikta som detta gällde förFörmodar det? Förändrar dock inget, det är mittbitarna man bänder upp.
Ja det var ju onekligen drygt att det ska vara. Vem tusan vågar sig på något sådant och lyckas göra det "ogjort" igenOk, trodde det bara var de vikta som detta gällde förDrygt att det ska vara så svårt...
Rob E gör det tror jag? Jag har gjort det på mina egna och vet att många gör det själv, men ibland går det också fel...Ja det var ju onekligen drygt att det ska vara. Vem tusan vågar sig på något sådant och lyckas göra det "ogjort" igen
Ja det var ju onekligen drygt att det ska vara. Vem tusan vågar sig på något sådant och lyckas göra det "ogjort" igen
+1Rob E gör det tror jag? Jag har gjort det på mina egna och vet att många gör det själv, men ibland går det också fel...
Hade inte du köpt en liknande på Tratten med plexi, eller blandar jag ihop dig med @Mekmek? Btw... blandade ihop den (Mekmek?) med den nyare du har ute till försäljning, då jag frågade angående plexit. Sorry!Någon som har bra koll på vintage Doxor? Är denna legit? Har frågat om fler bilder![]()
Länken är ju ngn hittepå.
@Gentle_Giant @Anthraxabuz @Zadenius
Ah nu tror jag polletten trillar ner, min som jag säljer har inte plexiHade inte du köpt en liknande på Tratten med plexi, eller blandar jag ihop dig med @Mekmek? Btw... blandade ihop den (Mekmek?) med den nyare du har ute till försäljning, då jag frågade angående plexit. Sorry!
Nej, precis, den är ny. Var tvungen att kolla ordentligt vem (@KMS) det var. Sorry alla inblandade! https://klocksnack.se/threads/Äntligen-en-saltdykardinka-igen.45702/#post-1106945Ah nu tror jag polletten trillar ner, min som jag säljer har inte plexiHar @Mekmek köpt 300??
@KMS har du koll?Någon som har bra koll på vintage Doxor? Är denna legit? Har frågat om fler bilder![]()
Länken är ju ngn hittepå.
@Gentle_Giant @Anthraxabuz @Zadenius
Just 20-talet är ovanligt men har några som är i närheten, ska se om jag har bild här...Ska på Gatsby inspirerat bröllop i sommar
Fickur kanske var vanligast då men sitter någon på ett armbandsur från 20-talet? Ser gärna lite inspiration
Alltså de samlade på översta bilden är ju underbara!!Just 20-talet är ovanligt men har några som är i närheten, ska se om jag har bild här...
![]()
![]()
![]()
Just 20-talet är ovanligt men har några som är i närheten, ska se om jag har bild här...
![]()
![]()
![]()
Visst är de? Lite annat än "nya" hypeade sportrolexur. Dessa är nära unika idag men kostar oftast inte över skrotvärde ändå. 100 år gamla...Alltså de samlade på översta bilden är ju underbara!!
Allt har ju självklar sin charm, men dessa är ju både jäkligt fina men samtidig underhållande. Man blir& glad. Skulle vilja hitta en liknande den längst till höger, eller den gröna.Visst är de? Lite annat än "nya" hypeade sportrolexur. Dessa är nära unika idag men kostar oftast inte över skrotvärde ändå. 100 år gamla...
Jo, det är helt skilda ting. Den längst ut till höger är sjuk, 48 mm utan bandhorn. Det är stort. Inte ofta de kommer ut på marknaden, men när de har gjort har jag varit och nosat på dem. Köpt en själv och en till min bror.Allt har ju självklar sin charm, men dessa är ju både jäkligt fina men samtidig underhållande. Man blir& glad. Skulle vilja hitta en liknande den längst till höger, eller den gröna.
Coolt, men kan tänka mig att dom bärs jäkligt bra trots storlek. Det finns ju som sagt vissa armbandsur man blir glad av att se, dessa är ett par. Något kittlande och surrealistisk över dom.Jo, det är helt skilda ting. Den längst ut till höger är sjuk, 48 mm utan bandhorn. Det är stort. Inte ofta de kommer ut på marknaden, men när de har gjort har jag varit och nosat på dem. Köpt en själv och en till min bror.
Vart hittar man dessa coolingår! ?Visst är de? Lite annat än "nya" hypeade sportrolexur. Dessa är nära unika idag men kostar oftast inte över skrotvärde ändå. 100 år gamla...