• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

thomastheswede

Audemars
Alla dessa val...
989401BD-46FB-4046-A490-D82990D7BBA7.jpeg
 

Espresso

Cartier
Ni som har bättre koll på vintage, jag håller på med mitt fortsatta sökande efter en flinga. Har kollat bl.a på HQ Milton. Det jag reflekterat över är att visarna ofta har annan färg på lysmassan än index. Är det här vanligt/bra/dåligt? Eller indikerar det en massa utbytta delar? I vart fall är det något mna bör vara observant på?
 

thomastheswede

Audemars
Ni som har bättre koll på vintage, jag håller på med mitt fortsatta sökande efter en flinga. Har kollat bl.a på HQ Milton. Det jag reflekterat över är att visarna ofta har annan färg på lysmassan än index. Är det här vanligt/bra/dåligt? Eller indikerar det en massa utbytta delar? I vart fall är det något mna bör vara observant på?
Väldigt många flimgor har som du säger dålig matchning på visare och tavelindex. Detta KAN betyda utbytta delar men i de allra flesta fall har lysmassan bara åldrats på olika sätt. Finns flera exempel på mer eller mindre orörda ex (som har total miss match.

Tämligen säker på att min är orörd och den har extrem miss match:
48812FB8-1BA0-4BD2-A8AF-DE41A6C42F40.jpeg
 

Espresso

Cartier
Väldigt många flimgor har som du säger dålig matchning på visare och tavelindex. Detta KAN betyda utbytta delar men i de allra flesta fall har lysmassan bara åldrats på olika sätt. Finns flera exempel på mer eller mindre orörda ex (som har total miss match.

Tämligen säker på att min är orörd och den har extrem miss match:
48812FB8-1BA0-4BD2-A8AF-DE41A6C42F40.jpeg
Tack för svaret, låter som att man inte behöver vara för fundersam kring det då.
 

cjde

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är en himla fin klocka men ser inte glaset ut att sitta väldigt högt och snett? Fast det är ganska enkelt åtgärdat.
7af5db6a-img_6610-600x400.jpg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Och ingenting i beskrivningen som antyder att den har papper från Toulon eller att den är bekräftad att serienumret finns med i marinens rullor. Enda som styrker är graveringen och att den inte ser ut att ha suttit på länk?
CB ser ändå ok ut, men utan papper är det en chansning....att de är så dyra utan papper är läskigt. Minns när man fick en med för 45k.......tyckte det var dyrt och betalade 25k för min civila ND :)
 

deddas

Rolex
Hej! Hoppas att det är okey att jag ställer en fråga här? Är lite sugen på en flinga och jag verkar ha hittat en sjysst förutom att händerna är senare. Det är alltså en 9411/0 och min fråga är vad ska en sådan kosta och vad får man betala för "rätt" händer?
Edit: En bild på klockan från VRF:
Screenshot_20190309-125305.png


Mvh
Deddas
 
Senast ändrad:

thomastheswede

Audemars
Hej! Hoppas att det är okey att jag ställer en fråga här? Är lite sugen på en flinga och jag verkar ha hittat en sjysst förutom att händerna är senare. Det är alltså en 9411/0 och min fråga är vad ska en sådan kosta och vad får man betala för "rätt" händer?
Edit: En bild på klockan från VRF:
Screenshot_20190309-125305.png


Mvh
Deddas
Är det priset som för att du är sugen på just den där? (Har sett att han går ner i pris på VRF) Eller är det den nyansen på index du gillar? Eller årtalet?

Tritiumhänder i rätt nyans är inte busenkla att hitta och därmed inte heller speciellt billiga. Sedan är ju frågan om den tavelvarianten är original på en så tidig klocka som -78.

Det finns ju gott om flingor till salu (internationellt, t.ex. så är finns det 48 st på C24) så frågan är om du inte kan hitta bättre ex än denna. Men det är naturligtvis en budgetfråga, den här är ju ganska lågt prissatt jmf med många andra.
 

deddas

Rolex
Är det priset som för att du är sugen på just den där? (Har sett att han går ner i pris på VRF) Eller är det den nyansen på index du gillar? Eller årtalet?

Tritiumhänder i rätt nyans är inte busenkla att hitta och därmed inte heller speciellt billiga. Sedan är ju frågan om den tavelvarianten är original på en så tidig klocka som -78.

Det finns ju gott om flingor till salu (internationellt, t.ex. så är finns det 48 st på C24) så frågan är om du inte kan hitta bättre ex än denna. Men det är naturligtvis en budgetfråga, den här är ju ganska lågt prissatt jmf med många andra.
Självklart är priset ett faktum! Allt har ju blivit så in h-vete dyrt?!:)
Gillar egentligen mycket mer "härdade" klockor. Typ den 7016/0 du nyligen införskaffade! Min feeling var också att tavlan såg "ny" ut. Är dock dålig på både perioder för tavlor och bezeler så tänkte att jag kan slänga iväg frågan! Tack för svar!
 

thomastheswede

Audemars
Självklart är priset ett faktum! Gillar egentligen mycket mer "härdade" klockor. Typ den 7016/0 du nyligen införskaffade! Min feeling var också att tavlan såg "ny" ut. Är dock dålig på både perioder för tavlor och bezeler så tänkte att jag kan slänga iväg frågan! Tack för svar!
Vet inte om du kollat denna översikt (som inte utger sig för att vara 100% korrekt, men ett försök att sammanfatta den info som finns tillgänglig): https://klocksnack.se/threads/tudor-snowflake-en-överblick.86157/

Har själv en 9411/0 från 1981 med den urtavlan. Känns mer safe att se den urtavelversionen sitta på klockor från typ -81 men man vet ju aldrig riktigt med Tudor...
 
Topp