• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

deddas

Rolex
Vet inte om du kollat denna översikt (som inte utger sig för att vara 100% korrekt, men ett försök att sammanfatta den info som finns tillgänglig): https://klocksnack.se/threads/tudor-snowflake-en-överblick.86157/

Har själv en 9411/0 från 1981 med den urtavlan. Känns mer safe att se den urtavelversionen sitta på klockor från typ -81 men man vet ju aldrig riktigt med Tudor...
Jo, den har jag kollat igenom! :)
Tack för dina svar. Som du säger och jag anade känns den inte helt "rätt". Så då avstår jag! :)
 

thomastheswede

Audemars
Det är ju nåt speciellt med det här strap:et!
7E637548-5555-4798-A575-A49C6DAFF547.jpeg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Nu kniper det i magen efter flinga kan ni tro. Men hur mycket klocka får man för 65k i dagsläget? Handlarpriserna är ju överlag bananas, instagramfilurernas och chrono24:s likaså, men här i tråden brukar ni ha stenkoll på prislapparna!

Idealet är en blå ND, men det fattar jag ju att jag kan glömma. Men vilket skick är rimligt att förvänta sig när det gäller svart ND eller blå med datum?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Nu kniper det i magen efter flinga kan ni tro. Men hur mycket klocka får man för 65k i dagsläget? Handlarpriserna är ju överlag bananas, instagramfilurernas och chrono24:s likaså, men här i tråden brukar ni ha stenkoll på prislapparna!

Idealet är en blå ND, men det fattar jag ju att jag kan glömma. Men vilket skick är rimligt att förvänta sig när det gäller svart ND eller blå med datum?
En hygglig blå med datum är väl inom ramen för det möjliga? Det blir ju en med kompromisser på något, polering, servicebezel eller tavelkvalitet, men med rimliga krav så. Men man får nog jaga och vara på hugget.
 

thomastheswede

Audemars
Nu kniper det i magen efter flinga kan ni tro. Men hur mycket klocka får man för 65k i dagsläget? Handlarpriserna är ju överlag bananas, instagramfilurernas och chrono24:s likaså, men här i tråden brukar ni ha stenkoll på prislapparna!

Idealet är en blå ND, men det fattar jag ju att jag kan glömma. Men vilket skick är rimligt att förvänta sig när det gäller svart ND eller blå med datum?
Som sagt, datumversioner Kommer du att hitta men no date är nästan omöjligt med den budgeten numera. En date för 65 KOMMER ATT HA NÅN CATCH, annars är den dyrare. Head only, nyare insert, pärlan saknas, bevels bortpolerade (eller nån galen gravyr! :)) är sånt som drar ner priset. Man kan tycka att en pärla är skitsamma men försök hitta en under 2 lax idag... ett korrekt insert med bra patina lätt 15.000... En bra tidsenlig länk lätt 10.000...

Men det är bara att jaga på, lägg bevakning på C24 och kolla VRF osv.
 
Senast ändrad:

frere

Audemars
2-Faktor
En hygglig blå med datum är väl inom ramen för det möjliga? Det blir ju en med kompromisser på något, polering, servicebezel eller tavelkvalitet, men med rimliga krav så. Men man får nog jaga och vara på hugget.
Som sagt, datumversioner Kommer du att hitta men no date är nästan omöjligt med den budgeten numera. En date för 65 KOMMER ATT HA NÅN CATCH, annars är den dyrare. Head only, nyare insert, pärlan saknas, bevels bortpolerade (eller nån galen gravyr! :)) är sånt som drar ner priset. Man kan tycka att en pärla är skitsamma men försök hitta en under 2 lax idag... ett korrekt insert imed bra patina lätt 15.000... En bra tisdenlig länk lätt 10.000...

Men det är bara att jaga på, lägg bevakning på C24 och kolla VRF osv.
Bra, då är jag inte helt lost ändå. Hygglig blå date kan man nog leva med, får börja kika på allvar:)
 

deddas

Rolex
Nu kniper det i magen efter flinga kan ni tro. Men hur mycket klocka får man för 65k i dagsläget? Handlarpriserna är ju överlag bananas, instagramfilurernas och chrono24:s likaså, men här i tråden brukar ni ha stenkoll på prislapparna!

Idealet är en blå ND, men det fattar jag ju att jag kan glömma. Men vilket skick är rimligt att förvänta sig när det gäller svart ND eller blå med datum?
https://www.tapatalk.com/groups/vin...submariner-price-reduced-t251093.html#p563273
11,5k usd...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag köpte den av @Karatekid . Innan dess kom den från HQ Milton, vet inte om den mellanlandat någonstans däremellan.
Just så var det ja. Tyckte att jag kände igen tavlan :)

Varför är insertet "mysko"? Frågar i rent kunskaps avseende. :)

Mysko i bemärkelsen att den åldrats ganska annorlunda. Möjligt att det är ett senare insert. Tänker spontant på service insert.

Blåfärgen ser väldigt transparent ut men insertet framstår ändå som ganska blankt. Köpte ett liknade av en italiensk handlare en gång. Det var kemiskt blekt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Just så var det ja. Tyckte att jag kände igen tavlan :)



Mysko i bemärkelsen att den åldrats ganska annorlunda. Möjligt att det är ett senare insert. Tänker spontant på service insert.

Blåfärgen ser väldigt transparent ut men insertet framstår ändå som ganska blankt. Köpte ett liknade av en italiensk handlare en gång. Det var kemiskt blekt.
Service.......i alla fall inte fött på klockan....
 

deddas

Rolex
Ser i stort sett inga exemplar som åldrats till den turkosa nyansen. Mattblå, mattgrå ja. Turkos nej.
Just så var det ja. Tyckte att jag kände igen tavlan :)



Mysko i bemärkelsen att den åldrats ganska annorlunda. Möjligt att det är ett senare insert. Tänker spontant på service insert.

Blåfärgen ser väldigt transparent ut men insertet framstår ändå som ganska blankt. Köpte ett liknade av en italiensk handlare en gång. Det var kemiskt blekt.
Tack för info/svar!
 
Topp