• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

UncleBear

Panerai
Fått lite luft idag...
7879D5FC-EE6D-4D2C-A7A7-68C4B367EA73.jpeg

9CF37360-79DE-4374-94A3-44B9A2537708.jpeg
Edit: såg på bilder i denna tråd att jag senast använde klockan var den 26:e juni. På dagen två månader sedan....
 
Senast ändrad:

UncleBear

Panerai
Fått lite luft idag...
7879D5FC-EE6D-4D2C-A7A7-68C4B367EA73.jpeg

9CF37360-79DE-4374-94A3-44B9A2537708.jpeg
Edit: såg på bilder i denna tråd att jag senast använde klockan var den 26:e juni. På dagen två månader sedan....
Har fastnat i en tanke om att eventuellt låta denna keeper gåo_O.
Är väldigt tidig i min beslutsprocess (ångest) så med största sannolikhet stannar den.
Tar tacksamt emot uppfattningar av värde genom pm för de som vill, annars transparens genom denna tråd...

Tyvärr inget cert och ankare till denna. Box har jag men köpt separat för jaktens skull, behöver dock kolla äkthet på box innan ev fsg. Om någon kan posta info och foto på box från -76 hade det varit toppen @thomastheswede
 

deddas

Rolex
Har fastnat i en tanke om att eventuellt låta denna keeper gåo_O.
Är väldigt tidig i min beslutsprocess (ångest) så med största sannolikhet stannar den.
Tar tacksamt emot uppfattningar av värde genom pm för de som vill, annars transparens genom denna tråd...

Tyvärr inget cert och ankare till denna. Box har jag men köpt separat för jaktens skull, behöver dock kolla äkthet på box innan ev fsg. Om någon kan posta info och foto på box från -76 hade det varit toppen @thomastheswede
Utan att veta någonting om din situation överhuvudtaget hade jag behållt. Känns som de redan börjar röra sig vid belopp där man har svårt att motivera köp för dem vid ett senare tillfälle. Haha och om jag känner mig själv iaf så brukar suget efter en ny komma fram ungefär när man sålt den gamla!
 

UncleBear

Panerai
Utan att veta någonting om din situation överhuvudtaget hade jag behållt. Känns som de redan börjar röra sig vid belopp där man har svårt att motivera köp för dem vid ett senare tillfälle. Haha och om jag känner mig själv iaf så brukar suget efter en ny komma fram ungefär när man sålt den gamla!
Har haft klockan sedan år tillbaka,
köpt Gmt Rolex i nära anslutning till när jag köpte flingan, samma prisutveckling tror jag....
Gmt:n är dock från 2003, flingan från 1976.
Mina tankar är om jag skall behålla båda...
 

deddas

Rolex
Har haft klockan sedan år tillbaka,
köpt Gmt Rolex i nära anslutning till när jag köpte flingan, samma prisutveckling tror jag....
Gmt:n är dock från 2003, flingan från 1976.
Mina tankar är om jag skall behålla båda...
Jag säger behåll. Grymma bruksklockor som går att ”dressa upp” samt ”dressa ner” bra storlek och från Rolle/tudors näst roligaste tidsperiod!
 

Back

Vacheron
2-Faktor

Amisuh

Omega
Tjo!

Rotade i gömmorna och hittade en möglig gammal box och ett ankare :)

Skulle detta kunna vara en korrekt box till en Snowflake? Svårt att hitta info på nätet.

94.90.14 heter den.

E0E6C084-652A-4234-81D6-CD1B1346CCF9.jpeg
6C598C03-1643-49E1-B792-D82A8C1DAE47.jpeg

Kan det tom vara så att den tillhörde din gamla flinga, den jag har nu

I sådana fall är jag intresserad av den. Så bara skicka ett DM om du får fram nån info
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Berätta mer. :)

Jag har hållit den i min hand.
Utgår bara från den bilden, visst va det inte så noga på Tudor under den tiden men det tunna högra hornet och griten på borstningen som ser ut som de mesta bättre jobben från firmor i Asien. Min första tanke var att den inte är orörd. Annars har den legat i en låda vääääldigt länge för att inte ha ett märke :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Utgår bara från den bilden, visst va det inte så noga på Tudor under den tiden men det tunna högra hornet och griten på borstningen som ser ut som de mesta bättre jobben från firmor i Asien. Min första tanke var att den inte är orörd. Annars har den legat i en låda vääääldigt länge för att inte ha ett märke :)
Den har legat länge i en låda. Den har några märken men inte många. :)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Den har legat länge i en låda. Den har några märken men inte många. :)
Rare bird, väldigt sällan man ser en borstning som inte gosat med tröjärmar och manschetter! Ang. bandhornet så är de handjagade boetterna från den tiden alltid lite olika. Tudor fick andrasorteringen hehe.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Rare bird, väldigt sällan man ser en borstning som inte gosat med tröjärmar och manschetter! Ang. bandhornet så är de handjagade boetterna från den tiden alltid lite olika. Tudor fick andrasorteringen hehe.
Skulle säga att det är vanligare att de är osymmetriska än att de faktiskt är hyfsat likadana.
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp