Elegant! Samt Zippo-tändare till badbyxorna och Bic-tändare till smokingHar själv varit sugen på en Cartier Tank solo ett bra tag och tycker den är snygg. Däremot är det väl färgstark swatch som gäller till kostym och Tank:en till badbyxorna![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Elegant! Samt Zippo-tändare till badbyxorna och Bic-tändare till smokingHar själv varit sugen på en Cartier Tank solo ett bra tag och tycker den är snygg. Däremot är det väl färgstark swatch som gäller till kostym och Tank:en till badbyxorna![]()
Goes without saying, men se för bövelen till att du har dina metaller i ordning!Elegant! Samt Zippo-tändare till badbyxorna och Bic-tändare till smoking![]()
Ursäkta min franska men, fyfan i helvete så elegant. Har du någon koppling till vapenskölden?![]()
Goes without saying, men se för bövelen till att du har dina metaller i ordning!
Tack! Haha, i wish.. Knapparna är från skultuna och örnarna representerar delningen av det romerska riket:ishUrsäkta min franska men, fyfan i helvete så elegant. Har du någon koppling till vapenskölden?
Haha aa jag förstår. Skultuna har dock många fina knappar tycker jag, har själv några varianter från dem.Tack! Haha, i wish.. Knapparna är från skultuna och örnarna representerar delningen av det romerska riket:ish
Den sätt mycket bekvämt och kändes lätt (bär dock oftast länk). Inga problem att få in den under manschetten om än att den är något tjockare än andra dressare. Upplevde framförallt att tavlan var så mycket mer livande än vad den ser ut på bild. Tyvärr svår att få tag på ett bättre beg ex till rimlig peng.Hur upplevde du den på armen gällande närvaro etc. tittar man på bilder får man intryck av att den är tunn och lätt.
@Zingo
Otroligt fin! Vad är ett bra prisintervall för denna typ av modell??DJ, men det har ju flera nämnt så jag slår ett slag för en vintage Omega, t ex en Constellation. Den är aldrig fel.
![]()
Här har du en till salu i Sverige för 15000:-, riktigt fin var den medOtroligt fin! Vad är ett bra prisintervall för denna typ av modell??
Grymt sugen på den, mer levande på riktigt än på bild. Lite bilder från butik.
![]()
![]()
Förstår inte varför den är så ovanlig?Fantastiskt fin[/QUOTE
Fredrik af Klercker är det du?Elegant! Samt Zippo-tändare till badbyxorna och Bic-tändare till smoking![]()
Hahah, exakt det som gick genom mina tankar ocksåFredrik af Klercker är det du?![]()
Hahah, exakt det som gick genom mina tankar också![]()
Om jag säger såhär: Vit smoking = aldrig norr om Kairo!Fredrik af Klercker är det du?![]()
Haha! Tack jag är smickrad, "Oxfords not brouges" och allt det därOm jag säger såhär: Vit smoking = aldrig norr om Kairo!
Nädå, jag är smickrad. Jag varken är eller är bekant med af Klercker. Ska säga att jag var inne på samma spår vad gäller dig @Saturn men initialerna på klackringen fick mig på andra banor.![]()
Verkligen! Trevligt med reglerHaha! Tack jag är smickrad, "Oxfords not brouges" och allt det där![]()
Haha; Inte regler, förslag på hur man kan göraVerkligen! Trevligt med regler![]()
Med din budget hade jag letat efter en Cartier Tank Americaine på läderband. Jag har haft en sån och den fungerar riktigt bra som kostymklocka! Kul kuriosa om just detta exemplar på bilden är att tidigare nämnda af Klercker pratar om den i (minst) ett podcastavsnitt.
![]()
Ett annat alternativ är JLC Reverso Classique som du kan hitta inom budget. Både stål och tvåton.
![]()
Min nummer ett till kostym är min JLC Reverso Rouge. Funkar även till "vardagskläder" som kontrast - precis som Americaine.
![]()
Vill jag ha lite glitter och glamour bär jag min Rolex Datejust 116234.
![]()
Du kan hitta många äldre dressklockor inom budget från andra märken. Longines, Girard Perregaux och Piaget bland annat. Räkna dock med en service när du köper äldre klockor.
Är det inte A. Weinås klocka som just nämns i podden?![]()
Hade det på kännUndrar vem som sålde den till honom![]()
Har kikat på både cartiers tank solo och JLCs reverso. Vad ger mest "bang for the buck" om jag är villig att lägga ca 25-30ish? Kommer man upp i en begagnad Reverso utan sekundvisare (om inte det är dam-modell)? En sprillans ny cartier tank solo Quartz eller är det värt att spara nån tusenlapp till och köra tank solo automat med datum?
Säg gärna till om jag är helt vilse eller om det finns någon annan spännande tank värd att kika på.
Förstått att @Ernesto s JLC är en specialvariant (hyllningen till 1931 special i rött?) finns det liknande i modeller från JLC men inte i special i närheten utav min budget?
Hoppas inlägget ses som on topic då tanken är att jag skall ha klockan dagligen till kostym.
Allt gott