Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fyrkantigt är where it's at! Reverso eller en TankGår vi endast efter rubriken så fördrar jag en JLC Reverso
Håller med! Själv bär jag ett budgetalternativ i form av en Omega Tank.Fyrkantigt är where it's at! Reverso eller en Tank![]()
Behöver inte vara dyrt för att vara toppenHåller med! Själv bär jag ett budgetalternativ i form av en Omega Tank.
![]()
Dressare på läder är väl det objektiva svaret.Som rubriken antyder, vilken klockmodell passar snyggast till kostym.
Du får nog specificera lite närmareJag gillar Sjöös klockor till kostymen.
Ja, men det bandet var katastrof.Nu blir jag väl hängd, men DD 1803 på läder är jävligt snyggt till kostym i mina ögon.
![]()
Vore kul om fler tänkte såhär, istället för att resonera att det är bättre att ta det dyraste man har oavsett hur det ser ut.IMHO beror på vem du är (ålder, stil, personlighet) och typ av kostym (media hipter eller strikt banking a la mad men...).
Till traditionell formell mörk kostym där slips bärs skulle jag säga dressare (typ Calatrava) på läder, självklart där färgen på lädret matchar färgen på bälte och skor.
TIll mer relaxed /business casual skulle jag säga de flesta klockor på läder, stål eller i ädelmetall.
Till ledig sommarklädsel ex. linnekavaj passar nog det mesta. Dock kanske inte 48mm Hublot i typ 5 olika material. Speciellt heltsvarta klockor är svårt att matcha, speciellt med ljusa färger tycker jag.
Swatch går utmärkt till kostym
![]()
Läste du artikeln i Times för nåt år sedan att internationella toppskicket i näringslivet gått över till plast swatch, medan nivån under fortf kör med Patek, guldrolex etc.Träffade en herre på en mässa som vanligtvis brukar bära en Patek i guld. I år bar han en färgglad Swatch till kostymen och jag frågade vad som hade hänt med Pateken. Han sa att han alltid är orolig när han går igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen och bestämde sig för att bära Swatch istället. Han berättade att han har dussintalet Swatch på rad och bestämmer sig på morgonen om vilken färg som passar kostymen bäst.
Jag tyckte faktiskt att den färgglada Swatchen bröt av bra mot hans mörkblåa kostym. Såg rätt fräscht ut faktiskt.
Läste du artikeln i Times för nåt år sedan att internationella toppskicket i näringslivet gått över till plast swatch, medan nivån under fortf kör med Patek, guldrolex etc.
”Varje morgon då du klär dig gör du en politisk handling”... var det någon som sa...IMHO beror på vem du är (ålder, stil, personlighet) och typ av kostym (media hipter eller strikt banking a la mad men...).
.
Nja, snarare att det är hett med dyra klockor ända upp till näst högsta som gör ett aktivt gemensamt statement typ inget att bevisa längre och kör billig plast...Läser inte Times, men det där var ju högst intressant.
Hur löd resonemanget? Ju högre upp på stegen man befinner sig desto mindre bryr man sig eller? Eller är det nån typ av statement?
Funderar på att bära min G-shock nästa gång är det vankas mässa. Bara för att försöka lira med de stora grabbarna :-D
Nja, snarare att det är hett med dyra klockor ända upp till näst högsta som gör ett aktivt gemensamt statement typ inget att bevisa längre och kör billig plast...
Edit: det gällde främst näringsliv, läs börs vd:s och inte jet sets och kändisar etc som fortf kör RM...