• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snyggast klocka till kostym?

Bang for the buck är i min mening det som tilltalar dig mest. Tank Solo har ert vackert yttre medan insidan inte är så rolig. JLC Reverso har både och. Kanske är Tank Solo bättre, utseendemässigt, än Reverso Classique? För de pengarna är det Reverso Classique som gäller.

Jag tycker att kvarts Solo sitter bättre än automaten, då automaten blir väldigt stor för sitt "ändamål". Har du däremot handlederna - kör. Jag har inte det.

Det finns ingen herrmodell av Ultra-Thin inom budget. Tips är att höja budgeten något och kika på Grande Taille.
Tack för info!
Håller med, och har handleder i storlek utav en liten flicka så tror också mer på kvarts solo eller classique. Gillar däremot inte sekund dialen på granne taille..
Någon som vet vad man får ge för ett schysst ex JLC reverso classique samt hur dessa upplevs storleksmässigt?

Tack för info!
Håller med, och har handleder i storlek utav en liten flicka så tror också mer på kvarts solo eller classique. Gillar däremot inte sekund dialen på granne taille..
Någon som vet vad man får ge för ett schysst ex JLC reverso classique samt hur dessa upplevs storleksmässigt?
Testa den klassiska lilla Cartiertanken. Är 23? mm bred men fungerar oväntat bra. Den kan du få i solitt guld med. Svårt att hitta mycket credigare ur i klassen.
IMG_0659.JPG
IMG_0672.JPG

Eller en annan guldcartier
IMG_0931.JPG

Jag ska på bröllop nästa helg och försöker komma underfund med vilken klocka jag ska välja till kostymen (mörkblå med vit skjorta). Det står mellan en vintage Omega Seamaster och Rolex OPD...
Vad säger ni?
15206058806823340774447233002274.jpg
15206060073682691976650519846245.jpg

En klassisk Omega seamaster / guld är alltid nått att prata om.

Bilagor

• 5BF1C3AF-3C80-4E88-87ED-6B7188F6DBE5.jpeg
    5BF1C3AF-3C80-4E88-87ED-6B7188F6DBE5.jpeg
    105.4 KB · Visningar: 4
  • 0052F9C2-9420-48C0-8315-C5240495195A.jpeg
    0052F9C2-9420-48C0-8315-C5240495195A.jpeg
    99.5 KB · Visningar: 4
Som rubriken antyder, vilken klockmodell passar snyggast till kostym. Jag förstår att svaren är väldigt subjektiva men eftersom jag ska påbörja en anställning som kräver kostym så är jag även ute efter en klocka. Har själv alltid varit intresserad av "minimalism" på klockor. Gillar Grand Seiko väldigt mycket, främst SBGX009.
Det var ett tag sedan frågan ställdes, vad blev det för klocka?

[QUTE="BarbaBaba, post: 2232104, member: 10818"]Det var ett tag sedan frågan ställdes, vad blev det för klocka?[/QUOTE]
Det var ett tag sedan frågan ställdes, vad blev det för klocka?

Hej,

Jo det stämmer, har själv glömt bort det!
En Omega Constellation fick äran att bli den första klockan jag bär av "dyrare" klass :). Funderar dock på att byta bandet till något mer "klassisk". Några tips? Gillar inte svarta band tyvärr. Klockvärlden har öppnat en grymt intressant forum för mig. Vill ackumulera en ytterligare klocka nu :) av lite dyrare klass.

const.jpg

[QUTE="BarbaBaba, post: 2232104, member: 10818"]Det var ett tag sedan frågan ställdes, vad blev det för klocka?

Hej,

Jo det stämmer, har själv glömt bort det!
En Omega Constellation fick äran att bli den första klockan jag bär av "dyrare" klass :). Funderar dock på att byta bandet till något mer "klassisk". Några tips? Gillar inte svarta band tyvärr. Klockvärlden har öppnat en grymt intressant forum för mig. Vill ackumulera en ytterligare klocka nu :) av lite dyrare klass.

const.jpg
[/QUOTE]
Vintage klockor är ju alltid snygga på Safiano läder. Struts och ödla är inte heller fel :)

Som rubriken antyder, vilken klockmodell passar snyggast till kostym. Jag förstår att svaren är väldigt subjektiva men eftersom jag ska påbörja en anställning som kräver kostym så är jag även ute efter en klocka. Har själv alltid varit intresserad av "minimalism" på klockor. Gillar Grand Seiko väldigt mycket, främst SBGX009.
Patek Philippe 3940g :heart:

Några bra sidor som säljer bra kvalitet till ett bra pris? Främst som innehåller de variant tips du gav?
@MKRGG köpte några trevliga till sin Cartier, men minns inte var ifrån?[/QUOTE]
954D48D3-7762-4654-8479-AC7C8051445C.jpeg
1808B9E9-B0B3-4E90-9880-AC9FECD96A01.jpeg

Vet inte vilket du tänker på men det blå är från Peter Watchacc i Thailand och det bruna är från GLC i Rom. Jag har beställt från Peter i många år och har aldrig blivit besviken. GLC var första gången nyligen och bra grejer helt enkelt.

@MKRGG köpte några trevliga till sin Cartier, men minns inte var ifrån?
954D48D3-7762-4654-8479-AC7C8051445C.jpeg
1808B9E9-B0B3-4E90-9880-AC9FECD96A01.jpeg

Vet inte vilket du tänker på men det blå är från Peter Watchacc i Thailand och det bruna är från GLC i Rom. Jag har beställt från Peter i många år och har aldrig blivit besviken. GLC var första gången nyligen och bra grejer helt enkelt.[/QUOTE]
Ja just det, GLC var det. Tack! :)

Tillbaka
Topp