• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste boxen ?

Zacko

Omega
FA9055C0-4F08-4D36-A299-DCBE9938954E.jpeg
Ser man till priset på klockan så tycker jag att Longines har riktigt fina boxar. Som sagt, kanske inte snyggaste men va tusan. Klocklådor är ju en fröjd att titta på :)

47CB49FF-0B9F-46A8-95A7-F8A200EA30D3.jpeg


07069667-5B48-4398-B9B4-96AED82726D8.jpeg

Ska man gå efter priset så är denna riktigt nice till en klocka för 5000
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Använder ni ofta boxarna som förvaring av klockan? I teorin gillar jag en lyxig box men de ggr jag haft en mer välarbetad så hamnar de ändå i en byrålåda så värdet av den i praktiken är liten. Kanske synd egentligen :pompus:
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Risk för lynchstämning :artist: men lådorna från Rolex ser ganska tråkiga ut i förhållande till det pris som modellerna kostar. Hur uppfattar ni det? Lådorna kanske har ett bättre kvalitetsintryck när man väl känner på dem? :rolex:
Har haft 10 talet Rolex boxar, precis så är det, inget att hänga i julgranen, vintage Boxar från Rolex är snyggare, tom med min Skydweller som kostade skjortan hade ingen speciell box....
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Använder ni ofta boxarna som förvaring av klockan? I teorin gillar jag en lyxig box men de ggr jag haft en mer välarbetad så hamnar de ändå i en byrålåda så värdet av den i praktiken är liten. Kanske synd egentligen :pompus:
Jag ”förvarar” i winder, boxar står på hyllan, bredvid som display, roar mig lite, i min Lilla mancave som jag tillåts i ett hörn på ovan våningen....
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Van kleef & arpel, tillsammans med en del Patek, solklara guldkandidaterna här tycker jag so far, SS var ej tokig heller, mitt favvo märke , Rolex ligger pyrt till, ej ngn som har en cool vintage box, vet att jag hade en halvsnygg vartfall till min 18078...
 
Topp