• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste klockan ni ägt?

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den verkar ju helt galen den där klockan, ett mekaniskt mästerverk, radio också så den alltid har rätt tid.
Jag tycker jag har postat alldeles för mycket om den , men jag tycker det är helt galet att du kan få zaratsu, radiosynk, solar i ett titan mästerverk för under 5000 kr (ny då, billigare begagnad). Sekundvisaren missar dessutom inte ett enda index. Det kan man ju inte säga om alla klockor.

DSC_0039-2.jpg
 
D

Deleted member 11690

Guest
Jag tycker jag har postat alldeles för mycket om den , men jag tycker det är helt galet att du kan få zaratsu, radiosynk, solar i ett titan mästerverk för under 5000 kr (ny då, billigare begagnad). Sekundvisaren missar dessutom inte ett enda index. Det kan man ju inte säga om alla klockor.

DSC_0039-2.jpg
Fan också nu vart jag också lite sugen :D
 
Jag tycker jag har postat alldeles för mycket om den , men jag tycker det är helt galet att du kan få zaratsu, radiosynk, solar i ett titan mästerverk för under 5000 kr (ny då, billigare begagnad). Sekundvisaren missar dessutom inte ett enda index. Det kan man ju inte säga om alla klockor.

DSC_0039-2.jpg
Ja helt galet aldrig hört talas om den här klockan innan, ska nog beställa en. På ebay hittar jag
Casio Oceanus OCW-T150-1AJF vad är t150 för modell?

Är det här man ska köpa den https://www.seiyajapan.com/collections/casio/products/ocw-s100-1ajf ? känne inte till den sidan, men den är safe va?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor

Case

Panerai
Jag tycker jag har postat alldeles för mycket om den , men jag tycker det är helt galet att du kan få zaratsu, radiosynk, solar i ett titan mästerverk för under 5000 kr (ny då, billigare begagnad). Sekundvisaren missar dessutom inte ett enda index. Det kan man ju inte säga om alla klockor.

DSC_0039-2.jpg
Väldigt tekniskt ball och estetiskt tilltalande. Men finns den inte utan blått, bara svart o silver?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Varför använder du andra ur än detta? Är en v de läckraste nya uren som tillverkats.
Är för rädd om den och guld är både mjukt och attraktivt för fel typ av människor. Men du vet mycket väl att jag är ganska så inne på vintage och kan uppskata en 70-tals Tärna för en tusenlapp likaväl som något dyrt så där har du svaret på varför jag använder flera klockor.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är för rädd om den och guld är både mjukt och attraktivt för fel typ av människor. Men du vet mycket väl att jag är ganska så inne på vintage och kan uppskata en 70-tals Tärna för en tusenlapp likaväl som något dyrt så där har du svaret på varför jag använder flera klockor.
Jo, känner tyvärr till den typen av tankar allt för väl. Pendlar mellan 2'-150' med glädje men när man är uppe på de höga marknadspriserna blir tillvaron lite mer tillgjord i vissa situationer. Mycket fin VC iaf!
 
Topp