• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommar och dyra klockor...

Så här ser jag på det;

• Klockor ska användas oavsett värde. Klockan är med och får hänga med under alla aktiviteter

Röster: 202 61.4%
  • Jag har min/a fina klocka/or med men har även en beater för stranden etc.

Röster: 103 31.3%
  • De dyrare klockorna får stanna hemma inlåsta. Kör hellre en billigare beater och kopplar av.

Röster: 24 7.3%

• Totala väljare
    329
Körde den här som strandklocka på semestern, ett halvår gammal. På gummi kan man slappna av även på sandstranden. Har länk men den spar jag tills badsäsongen är över.
0664CC6E-FA67-4E95-A76B-A2B731E5F5A4.jpeg

Min rule-of-thumb: ju mer roliga grejer man hittar på tillsammans med en klocka, desto mer tenderar man att tycka om den. De klockor jag gillar absolut bäst är de jag har roligast minnen med, vare sig det är bad, sport eller något annat :)

Min kostnad sen jag köpte min Daytona har vart noll sedan 2012.
Vad jag menade är att folk blir rädda för värdet av klockan om man använder den. Rädslan att den tappar mycket i värdet om man repar eller tappar etc. Därav plast på klockor som är 1år gamla (t.ex.). Tänkte inte på service eller dyl.

Vad jag menade är att folk blir rädda för värdet av klockan om man använder den. Rädslan att den tappar mycket i värdet om man repar eller tappar etc. Därav plast på klockor som är 1år gamla (t.ex.). Tänkte inte på service eller dyl.
Ah, nu förstår jag. Ja, precis så är det ju faktiskt. Blir ju löjligt.

Som de som har skynke över Porschen på gatan, blir ju lite överdrivet. Att köra för lite med sin sportbil ör som att ha mindre sex med sin supermodellsflickvän. Lite samma ska med klockor, är ju bara att använda 24/7, mår man bättre av.

Håller inte med. På allt som är sprillans nytt så smärtar givetvis repor men den känslan beror inte på att pengar går upp i rök. För det gör dom inte! Precis allt på en klocka kan bytas ut. Man får ju bara se till att ha en bra försäkring.

Helt ärligt är jag inte brydd, är en klocka trycktestad och har grön gubbe går den med överallt, jag badar med klockor, sover, andas, lever, gräver, klättrar även med dem.
Oavsett vart i världen jag än är med dem så bryr jag mig inte, att gå runt och oroa sig kräver både energi och tid och tråkiga tankar. Mina kondoleanser till de som råkat ut för stöld, jätte tråkigt verkligen. Men att gå runt och räkna med att risken finns att man blir rånad så kan man lika väl gå runt o nojja för allt annat också, ryssen kommer tex, slå slint i huvudet på Kim eller Trump = röd knapp. Varva ner folket, rocka vad ni vill och njut av livet, för kort för o vara orolig och gå runt o nojja.

Helt ärligt är jag inte brydd, är en klocka trycktestad och har grön gubbe går den med överallt, jag badar med klockor, sover, andas, lever, gräver, klättrar även med dem.
Oavsett vart i världen jag än är med dem så bryr jag mig inte, att gå runt och oroa sig kräver både energi och tid och tråkiga tankar. Mina kondoleanser till de som råkat ut för stöld, jätte tråkigt verkligen. Men att gå runt och räkna med att risken finns att man blir rånad så kan man lika väl gå runt o nojja för allt annat också, ryssen kommer tex, slå slint i huvudet på Kim eller Trump = röd knapp. Varva ner folket, rocka vad ni vill och njut av livet, för kort för o vara orolig och gå runt o nojja.
Beror lite på vad man har för ur och var man rör sig...

Har sportat TT Rolex Sub i Neapel, var inte heller något problem! Antagligen är det större risk att du blir av med den här i Sverige!:)

Det beror nog på vilka kvarter man rör sig i, staden är väldigt segregerad, men inte mer än Stockholm eller Göteborg. Går du med Rolex synlig i vissa ruffa förorter där kan du nog vara lika säker på att du blir av med den. Jag var där i 4 dagar och såg på Napoli-Juventus och var ute sent alla dagar utan att ens känna mig orolig. :)
Inte för att vara sån, men det säger ju inte särskilt mycket?

Ett resonemang som säkert är superlogiskt innan man råkat ut för något.

Mindre kul när t.ex flickvännen får en pistol i nyllet för att de ska ha din dyra klocka, och hon får men för livet.

Grabbresa med mycket alkohol i suspekta miljöer. Där är min preferens på no watch time. Sen kan det kännas väldigt onödigt att flasha i vissa situationer också.

Det är bara en klocka... låter som att den egentligen é för dyr för dig om du är så rädd att förlora den

mönga på jobbet e så emotionella å
vågar inte åka typ till storstäder pga rislen för TERrORBROTT... använd logik istället för emotionella tankar

Inte för att vara sån, men det säger ju inte särskilt mycket?

Mindre kul när t.ex flickvännen får en pistol i nyllet för att de ska ha din dyra klocka, och hon får men för livet.

Som sagt, jag säger inte att det kan hända men risken är väldigt liten, och jag borde resonera väldigt annorlunda med tanke på att jag råkat ut för saker innan som inte varit särskilt roligt. Men jag kan anta att jag ser på saker olika än du.

Älskar hur vissa utgår ifrån att man bara har en sportstålis.

Klocka efter aktivitet och plats kör jag på :) Semester i rimligt land - valfri klocka. Strand - Tät. U-land - Billig beater. Stockholm - whatever. Krogen - Billig beater osv. Ser inte riktigt poängen med att ta med en relativt ömtålig 60-tals kronograf till stranden eller att bära den och lägga stenplattor.

Man kanske har ett klockintresse?
Ja men lägger man att trivas med sig själv utan klocka o att känna sig säker vart man än är, i vågskålen mot att när jag bär denna rolex så får jag ångest och behöver titta mig över axeln när jag är ute, så känns det inte som ett bra intresse. Det är som att äga en häst men bara våga rida i padocken.

Klockor är gjorde för att användas. Vissa lämpar sig bättre för det ena och vissa de andra. Så länge de används regelbundet så kör ba!

För en gångs skull så kör jag utan klocka vid bad den här sommarn. Alltid kört mina klockor annars som naturligtvis tryckts o eventuellt fått en täthetsservice.
I år fokuserar jag på att bada o ha kul med min lille grabb istället för vad jag har på mej för klocka:)
Tidigare somrar:
7EB383E6-87B9-4B73-8225-55114C7618F6.jpeg

484D0C79-E1BE-4305-B9F2-CF8601874DD7.jpeg

D05E5888-D60B-4C79-AB8D-8E881AFE8A48.jpeg

0AB3B3B3-03AF-4977-8A7D-CC3443000E2F.jpeg

FD4913E2-2FB6-4CB1-B698-DAA68DAEA692.jpeg

Ja men lägger man att trivas med sig själv utan klocka o att känna sig säker vart man än är, i vågskålen mot att när jag bär denna rolex så får jag ångest och behöver titta mig över axeln när jag är ute, så känns det inte som ett bra intresse. Det är som att äga en häst men bara våga rida i padocken.
Därför man väljer ur efter situation?

Har mer eller mindre haft den här hela sommaren, har inte pallat ta med mig fler klockor och iom att en dag oftast innehåller, barn, bad, sand, lek, spika på trädkojan, fiske, rosédrickande på lokal samt fulöl ur burk på en klippa så är det smutt att ha en som pallar allt och ändå är en schysst klocka...en OWG klocka helt klart...

90DE974E-EF65-4DFE-AB42-03D5CF3DF889.jpeg

Tillbaka
Topp