....
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt många har råd att köpa 'dyr' klocka men egentligen inte har råd med att faktiskt äga den.
Vad jag menade är att folk blir rädda för värdet av klockan om man använder den. Rädslan att den tappar mycket i värdet om man repar eller tappar etc. Därav plast på klockor som är 1år gamla (t.ex.). Tänkte inte på service eller dyl.Min kostnad sen jag köpte min Daytona har vart noll sedan 2012.
Ah, nu förstår jag. Ja, precis så är det ju faktiskt. Blir ju löjligt.Vad jag menade är att folk blir rädda för värdet av klockan om man använder den. Rädslan att den tappar mycket i värdet om man repar eller tappar etc. Därav plast på klockor som är 1år gamla (t.ex.). Tänkte inte på service eller dyl.
Håller inte med. På allt som är sprillans nytt så smärtar givetvis repor men den känslan beror inte på att pengar går upp i rök. För det gör dom inte! Precis allt på en klocka kan bytas ut. Man får ju bara se till att ha en bra försäkring.Vad jag menade är att folk blir rädda för värdet av klockan om man använder den. Rädslan att den tappar mycket i värdet om man repar eller tappar etc. Därav plast på klockor som är 1år gamla (t.ex.). Tänkte inte på service eller dyl.
Det låter som om du är en av dem som har rådHåller inte med. På allt som är sprillans nytt så smärtar givetvis repor men den känslan beror inte på att pengar går upp i rök. För det gör dom inte! Precis allt på en klocka kan bytas ut. Man får ju bara se till att ha en bra försäkring.
Beror lite på vad man har för ur och var man rör sig...Helt ärligt är jag inte brydd, är en klocka trycktestad och har grön gubbe går den med överallt, jag badar med klockor, sover, andas, lever, gräver, klättrar även med dem.
Oavsett vart i världen jag än är med dem så bryr jag mig inte, att gå runt och oroa sig kräver både energi och tid och tråkiga tankar. Mina kondoleanser till de som råkat ut för stöld, jätte tråkigt verkligen. Men att gå runt och räkna med att risken finns att man blir rånad så kan man lika väl gå runt o nojja för allt annat också, ryssen kommer tex, slå slint i huvudet på Kim eller Trump = röd knapp. Varva ner folket, rocka vad ni vill och njut av livet, för kort för o vara orolig och gå runt o nojja.
Har sportat TT Rolex Sub i Neapel, var inte heller något problem! Antagligen är det större risk att du blir av med den här i Sverige!![]()
Inte för att vara sån, men det säger ju inte särskilt mycket?Det beror nog på vilka kvarter man rör sig i, staden är väldigt segregerad, men inte mer än Stockholm eller Göteborg. Går du med Rolex synlig i vissa ruffa förorter där kan du nog vara lika säker på att du blir av med den. Jag var där i 4 dagar och såg på Napoli-Juventus och var ute sent alla dagar utan att ens känna mig orolig.![]()
Ett resonemang som säkert är superlogiskt innan man råkat ut för något.Helt ärligt är jag inte brydd, är en klocka trycktestad och har grön gubbe går den med överallt, jag badar med klockor, sover, andas, lever, gräver, klättrar även med dem.
Oavsett vart i världen jag än är med dem så bryr jag mig inte, att gå runt och oroa sig kräver både energi och tid och tråkiga tankar. Mina kondoleanser till de som råkat ut för stöld, jätte tråkigt verkligen. Men att gå runt och räkna med att risken finns att man blir rånad så kan man lika väl gå runt o nojja för allt annat också, ryssen kommer tex, slå slint i huvudet på Kim eller Trump = röd knapp. Varva ner folket, rocka vad ni vill och njut av livet, för kort för o vara orolig och gå runt o nojja.
Ett resonemang som säkert är superlogiskt innan man råkat ut för något.
Vad har det med pengar att göra?Det är bara en klocka... låter som att den egentligen é för dyr för dig om du är så rädd att förlora den
mönga på jobbet e så emotionella å
vågar inte åka typ till storstäder pga rislen för TERrORBROTT... använd logik istället för emotionella tankar
Inte för att vara sån, men det säger ju inte särskilt mycket?
Ett resonemang som säkert är superlogiskt innan man råkat ut för något.
Mindre kul när t.ex flickvännen får en pistol i nyllet för att de ska ha din dyra klocka, och hon får men för livet.
Ja men jag tycker också att om man vet att skaffar jag denna klocka så kommer jag känna så just där, och där kanske jag är ofta. Är det värt det då?Beror lite på vad man har för ur och var man rör sig...
Man kanske har ett klockintresse?Ja men jag tycker också att om man vet att skaffar jag denna klocka så kommer jag känna så just där, och där kanske jag är ofta. Är det värt det då?
Ja men lägger man att trivas med sig själv utan klocka o att känna sig säker vart man än är, i vågskålen mot att när jag bär denna rolex så får jag ångest och behöver titta mig över axeln när jag är ute, så känns det inte som ett bra intresse. Det är som att äga en häst men bara våga rida i padocken.Man kanske har ett klockintresse?
Därför man väljer ur efter situation?Ja men lägger man att trivas med sig själv utan klocka o att känna sig säker vart man än är, i vågskålen mot att när jag bär denna rolex så får jag ångest och behöver titta mig över axeln när jag är ute, så känns det inte som ett bra intresse. Det är som att äga en häst men bara våga rida i padocken.
Ja jag vet inte, förstår hur du resonerar och respekterar det.Därför man väljer ur efter situation?
Och jag mer begränsad för att jag inte kan köpa uren jag vill.Ja jag vet inte, förstår hur du resonerar och respekterar det.
Men jag tänker inte så och skulle inte vilja känna mig begränsad.
Ja men det är jag med tyvärr! Men om vi sparar hårt så någon gång!Och jag mer begränsad för att jag inte kan köpa uren jag vill.
Menar att jag inte skulle ha köpt de uren jag gjort om jag känt att jag måste kunna bära dem överallt.Ja men det är jag med tyvärr! Men om vi sparar hårt så någon gång!