• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommar och dyra klockor...

Så här ser jag på det;

• Klockor ska användas oavsett värde. Klockan är med och får hänga med under alla aktiviteter

Röster: 202 61.4%
  • Jag har min/a fina klocka/or med men har även en beater för stranden etc.

Röster: 103 31.3%
  • De dyrare klockorna får stanna hemma inlåsta. Kör hellre en billigare beater och kopplar av.

Röster: 24 7.3%

• Totala väljare
    329
Turistresan: Killen brevid dig kommer sitta med en helgulds-AP, tror du kan koppla av. :)
Turist? Snarare på PJ:et eller Yachten.
se 2:15 och 7:24

En fördel med att bli rånad på semesterresan och inte i hemmiljö är nog att det är lättare att gå vidare, pga att man inte ständigt återbesöker brottsplatsen.

Som många har nämnt här så är det troligaste stället att bli rånad på/vid/kring en krog i staden där man bor. Man är dragen, man är troligtvis ensam, det är sent, Aina har fullt upp med Leffe och Klassesom ska veva om något världsviktigt (en öl, om någon ögade den andras brud, om någon tog den sista ciggen).

På semester har jag aldrig tänkt så mycket på dylikt. Morsan blev av med väskan i Florens men frugan blev av med väskan när hon käkade lunch hemma i stan. I båda fallen var el bandido så proffsig att de inte hade en aning om det förrän de skulle gå från bordet. Nu har jag ingen PP Nautilus, kanske skulle jag tänka annorlunda då, men när det blir semestertider tar jag med mig de klockor jag vill ha på mig. Livet är liksom för kort för att vara rädd att använda ens grejer.

Mycket fel i detta inlägg. Statistiskt sett så sker MÅNGA rån i den miljön du nämner. Men det säger inget om sannolikheten att bli utsatt för rån oavsett beteende och miljö.

Om en vit tanig svensk skulle bege sig kortärmad till några "utsatta områden" och i tunnelbanans "fel" ändhållplatser och gå omkring där med en Rolex helguldare, skulle då sannolikheten vara lägre än att han blev rånad utanför krogen? Nej. Av den enkla anledningen att detta beteende är ovanligt. Men det säger däremot inget om sannolikheten att bli rånad vid andra beteenden.

Ja POLISEN har fullt upp, men inte med personer som heter Leffe eller Klasse. Jag trodde den illusionen spräcktes som allra senast redan runt 2006 när Jens Lapidus Stockholm Noir böcker slog igenom?

Skönt att höra att dina släktingar blev bestulna på ett icke-traumatiserande sätt. Livet kan nämligen vara för kort för att lägga en mängd år på att hantera trauman hos psykolog etc.

Mycket fel i detta inlägg. Statistiskt sett så sker MÅNGA rån i den miljön du nämner. Men det säger inget om sannolikheten att bli utsatt för rån oavsett beteende och miljö.

Om en vit tanig svensk skulle bege sig kortärmad till några "utsatta områden" och i tunnelbanans "fel" ändhållplatser och gå omkring där med en Rolex helguldare, skulle då sannolikheten vara lägre än att han blev rånad utanför krogen? Nej. Av den enkla anledningen att detta beteende är ovanligt. Men det säger däremot inget om sannolikheten att bli rånad vid andra beteenden.

Ja POLISEN har fullt upp, men inte med personer som heter Leffe eller Klasse. Jag trodde den illusionen spräcktes som allra senast redan runt 2006 när Jens Lapidus Stockholm Noir böcker slog igenom?

Skönt att höra att dina släktingar blev bestulna på ett icke-traumatiserande sätt. Livet kan nämligen vara för kort för att lägga en mängd år på att hantera trauman hos psykolog etc.
Skön 0150-necropost!
Jag hoppas din söndag var lyckad. :)

Tillbaka
Topp