• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommarklocka - Inspirationstråd!

Inte speciellt mycket sommar över klockan som sådan, men 2252:an blir det iår igen.
IMG_9824.jpeg

Har inga speciella sommarklockor mer än att vissa får hänga på när man skall packa med sig några få.

Bla denna plofprof moddade Vostoken. Vattentät dykarklocka så den har bla badat i Grekland i sommar.
20240709_170341.jpg
20240629_140302.jpg

Sedan denna, jag byggt ihop av delar, även det en Vostok ("Radioroom"). Badar dock inte med denna.
20240628_200843.jpg

Sist ut mitt nya bygge som inte är helt klart. Servade urverket häromdagen och lyckades fucka upp balansfjädern. Har dock ett par bättre begagnade urverk på igång så skall nog få ihop den.
20240721_192124.jpg

20240722_170539.jpg

20240722_170231.jpg

Senast ändrad:
I väntan på några sovjetiska Amfibier köpte jag i början på sommaren denna omärkta dykare för under hundringen. Det visade sig dessutom att den hade skruvad krona och hade mer kvslité i sig än vad jag kunna vänta mig. När jag fick den led den av trasig packning så nu har jag bytt packningen. Stresstest blev det i dag i Mälarplurret och klockan verkar opåverkad av badet. Fin och billig sommarklocka således.
IMG_7301.jpeg

Tillbaka
Topp