• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommarklockan 2020

Sommar, endast under sommarmånaderna dyker han upp. Vilket band är finast?

1AC76FFB-C075-487F-B80A-A6927F41AE7B.jpeg
79438D86-7D73-4F2C-B6F0-76F4497F2A3D.jpeg
E95CC9DF-E5DF-427F-86B3-A035D68AC14B.jpeg
På Mesh om jag fått välja :)

Lika bra som länk. ;)
Cordura är bättre men passar inte alla klockor. Jag har inget emot lite klibbigt gummi, värre med klibbig länk. Ett gummi med bra form blir inte extremt kladdigt.

Det är väl just det man vill undvika, dvs absorberande material? Svettas gör man ju hursomhelst, men man vill inte ha ett band som suger åt sig det som läder eller textil för det blir sunk. Själv tycker jag både gummi och länk är bra på sommaren. Läder går bort.

Det är väl just det man vill undvika, dvs absorberande material? Svettas gör man ju hursomhelst, men man vill inte ha ett band som suger åt sig det som läder eller textil för det blir sunk. Själv tycker jag både gummi och länk är bra på sommaren. Läder går bort.
Läder går absolut bort, där håller jag med.
Däremot kör jag nästan alltid textilband när det är riktigt varmt, just för att det ska suga upp svetten och inte klibba. Sen får man tvätta det emellanåt.
Men jag har noterat att folk tänker väldigt olika kring detta...

Läder går absolut bort, där håller jag med.
Däremot kör jag nästan alltid textilband när det är riktigt varmt, just för att det ska suga upp svetten och inte klibba. Sen får man tvätta det emellanåt.
Men jag har noterat att folk tänker väldigt olika kring detta...

Har inte använt textil så mycket så jag backar på mitt uttalande där men tycker generellt att absorberande material är klibbigare - såvida de inte har någon ventilerande funktion. Ungefär som en svettig t-shirt. Är det riktigt varmt och man svettas mängder får man ta av sig klockan och torka av länken eller gummibandet mellan varven, men föredrar det varje dag framför ett blött band.

Tillbaka
Topp