Jag hade kört 54,5-55 grader och en lätt efterbrännkamrar på grillenHar googlat runt lite och några kör ner mot 52-53 grader. Tänker köra ett varv på grillen efter för lite yta. Så kanske våga sig på lite lägre temp i badet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade kört 54,5-55 grader och en lätt efterbrännkamrar på grillenHar googlat runt lite och några kör ner mot 52-53 grader. Tänker köra ett varv på grillen efter för lite yta. Så kanske våga sig på lite lägre temp i badet?
Så kan man göra om man inte vill kyla ned innan utan skall till.Har googlat runt lite och några kör ner mot 52-53 grader. Tänker köra ett varv på grillen efter för lite yta. Så kanske våga sig på lite lägre temp i badet?
Kör en mörad benfri nu. 4 timmar 59 grader. Mest för att svärmor inte vill ha rött kött.Lammstek. Tänker 56 grader men hur länge? Hittar förslag på allt mellan 6-24h.
Hur många grader skall jag köra en hel fläskfile och hur länge?
Läser jag amerikanska forum hittar jag 57 grader 2 timmar. Svenska sidor säger 65 grader 1,5-4 timmar....
Klocksnack... hjälp mig![]()
63-65 i en timma borde varaSvenska riktlinjer är mycket mer restriktiva, inte minst när det kommer till fläsk. 65 grader i 4 timmar så har du en grå stenhård bit. Vi brukar köra 57 grader i ett par timmar. Sedan en sväng på grillen. Brukar bli toppen. Är rosa i mitten då.
Beror på tjocklekenHur många grader skall jag köra en hel fläskfile och hur länge?
Läser jag amerikanska forum hittar jag 57 grader 2 timmar. Svenska sidor säger 65 grader 1,5-4 timmar....
Klocksnack... hjälp mig![]()
Min högst personliga åsikt är att ryggbiff får en något konstig smak av sous-vide. Kör reversed sear i pannan istället (om du inte tänkt helsteka en bit då).Om jag ska sous vide hängmörad ryggbiff med väldigt fin marmorering. Har tidigare kört påsarna i ca 2 Tim, bör jag köra 3-4 timmar eller är det någon skillnad?
Har tänkt att salta, timjan och vitlök. Blir det mer smak av timjan om man kör längre? Ändras konsistensen till de sämre om man kör längre?
Hur stor är biten eller bitarna?Om jag ska sous vide hängmörad ryggbiff med väldigt fin marmorering. Har tidigare kört påsarna i ca 2 Tim, bör jag köra 3-4 timmar eller är det någon skillnad?
Har tänkt att salta, timjan och vitlök. Blir det mer smak av timjan om man kör längre? Ändras konsistensen till de sämre om man kör längre?
Låter som det finns risk för att få pastej textur om du kör så länge, beror såklart på hur stora bitarna är, men jag hade absolut inte kört längre än vad du normalt brukar.Om jag ska sous vide hängmörad ryggbiff med väldigt fin marmorering. Har tidigare kört påsarna i ca 2 Tim, bör jag köra 3-4 timmar eller är det någon skillnad?
Just ryggbiff har jag mörat i SV så att det fått konsistens som oxfilé. Det var rätt längesedan så jag kommer inte ihåg vilka tider jag körde och det beror ju så klart även på köttet. Resultatet blir fantastiskt om man får till det. Smak av ryggbiff men mör som filé.Låter som det finns risk för att få pastej textur om du kör så länge, beror såklart på hur stora bitarna är, men jag hade absolut inte kört längre än vad du normalt brukar.
Hur länge, vilken temperatur och vilken detalj har du kört för att få pastej?Låter som det finns risk för att få pastej textur om du kör så länge, beror såklart på hur stora bitarna är, men jag hade absolut inte kört längre än vad du normalt brukar.
Det har jag också lyckats med. Vilt är svårt att köra i SV utan att råka göra pastej det hinner rätt lätt bli pastej innan mitten kommit upp i temp.Hur länge, vilken temperatur och vilken detalj har du kört för att få pastej?
Hur stor är biten eller bitarna?
Kör 1.5h.
Vad är reversed searing ?
Ja, det blir bra så länge man grillar det efteråt.Väcker liv i denna. Någon som kört Picanha i sous vide med framgång?
Ja, det blir bra så länge man grillar det efteråt.
Den kan bli något vattnig ibland.
Har samma erfarenhet. Blir bra 9 fall av 10, kan ha varit en sämre köttbit då?
Ja, det blir bra så länge man grillar det efteråt.
Den kan bli något vattnig ibland.
Har ni kört hel vid då? Hur länge? 4h? Någon rub?Har samma erfarenhet. Blir bra 9 fall av 10, kan ha varit en sämre köttbit då?
Har ni kört hel vid då? Hur länge? 4h? Någon rub?
Har tyvärr inte grill så får bli att steka på.