Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
65 kanske om det inte ska vara rosa. 1 timme räcker nog gott.Hej! Snabb hjälp. Google ger mig 40 olika svar.
Bäst temp och tid för hel fläskfilé? Ska sikta mer mot well done än medium. Småbarn och känslig sambo.
65 1timHej! Snabb hjälp. Google ger mig 40 olika svar.
Bäst temp och tid för hel fläskfilé? Ska sikta mer mot well done än medium. Småbarn och känslig sambo.
65 1tim
Är det så kort alltså? Köpte den vanliga "ytterfilén" som brukar göra sig väldigt bra på grillen. Mäter typ 5 cm på tjockaste delen.65 kanske om det inte ska vara rosa. 1 timme räcker nog gott.
Edit.
De flesta säger 70 för well done. Men blir nog torrt.
För 5cm räcker en timma.Är det så kort alltså? Köpte den vanliga "ytterfilén" som brukar göra sig väldigt bra på grillen. Mäter typ 5 cm på tjockaste delen.
En timme låter kort, vissa recept säger 4 timmar?
Tack hörniFör 5cm räcker en timma.
Ingen anledning att köra möra detaljer längre än så.
Jag brukar köra kotlett ca 20 min på 64 grader.
Dom är ca 2.5 cm
Jag kör 68 och 12-15h. Vila över natten eller minst 6h I kylen. Sen griljera.Julskinka. 70 grader 12h, sen griljera. Kan det funka?
Fick en Satake Flame Master i julklapp men har ej hunnit testa den.Någon som använder en brännare, typ Satakes och kan ge lite info om det är värt att satsa på?
Packa upp fort och bränn på någotFick en Satake Flame Master i julklapp armen ej hunnit testa den.
Bara tänt upp denPacka upp fort och bränn på något
Någon som använder en brännare, typ Satakes och kan ge lite info om det är värt att satsa på?
Tack!Har en sån.
Lite för klen. Inte värd pengarna enligt mig. Använder den bara med ren brännare, inte med toppen som glöder (vet inte vad den heter).
Hade nog gått på 55, så får du tid att ge den en ordentlig stekyta och kan ösa den utan att behöva oroa dig för att graderna sticker iväg.1 kg ryggbiff, 5 cm. Tips på tid och temp? Medium vill vi ha det.
4h på 57 grader, låter det rimligt?
Skulle säga att det Blir typ 100000 ggr godare att smörsteka i en panna än att bränna med en brännare.
Sen kan du lika gärna köra 1 timma som 9
Skulle nog tro att 9 timmar är för länge
Ikväll blir det ryggbiff. Tänkte köra 9h i 55-56 grader och sen bränna av med min exklusiva gasolbrännare från Biltema. Testar med smör i påsen som verkar vara något av en vattendelare här
Finns risk det blir leverpastej på 9 timmar
Ikväll blir det ryggbiff. Tänkte köra 9h i 55-56 grader och sen bränna av med min exklusiva gasolbrännare från Biltema. Testar med smör i påsen som verkar vara något av en vattendelare här
Du kan va leverpastej!Finns risk det blir leverpastej på 9 timmar
Du också!Skulle nog tro att 9 timmar är för länge
Hel filé eller tournedos?Dessvärre ingen bild på köttet. Men idag fick oxfilén gå ca 4,5h med lite smör. Vila 20min innan rejäl yta. Blev så fruktansvärt jävla överbra! Lätt med på top3 av 2020 bästa köttbitar! Att köttet var kvalitativt försämrade givetvis inte slutresultatet. Gött nytt på er
Hel filé. Helt perfekt mört!Hel filé eller tournedos?
58c och 3h kanske. Beror ju på hur du gillar ditt kött. Men 3h är nog rimligt i tid.Tänkte köra lammracks imorgon. 2x1kg. Vad tror ni för temp och tid?
Har googlat runt lite och några kör ner mot 52-53 grader. Tänker köra ett varv på grillen efter för lite yta. Så kanske våga sig på lite lägre temp i badet?58c och 3h kanske. Beror ju på hur du gillar ditt kött. Men 3h är nog rimligt i tid.