• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sover ni med klockan på?

Sover ni med klockan på?


  • Totala väljare
    242
  • Enkät stängd .

SVENUR

Omega
2-Faktor
Sover alltid med klockan på. Jag gillar lume och bästa sättet att få titta mycket är att sova. Krävs dock lite drag i lumen för att den ska räcka hela natten, men Sinn och Seiko klarar biffen. :)
 

SL96

Omega
Känns väldigt konstigt att sova med klockan på, men det kanske beror på vilken modell man har kanske. Jag har en stål rolex, vilket kanske inte är det bästa för en själv och ens partner, då man lätt kan ”skada” varandra!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Men om man har den på armen när man sover, vad ska man då ha klockhållaren till?!o_O
B7FB7291-6F94-478D-AD41-87269970B6D2.jpeg

(Om man kör dykare funkar oftast lumen hela natten och agerar ”bords ur” utan att tända lampan)
Snygg! Handsnidad? Jag ska be min son göra en när han börjar med träslöjd. Då får man något riktigt användbart!
 

Dustulator

Omega
2-Faktor
Icke! Främst för att sambon klagar, och det är ju hon som bestämmer i slutändan... Kanske ger det ett försök igen när jag bytt länken mot läderband.
 

PNM

Panerai
Sova med klocka på känns lite som att sova med vapen under huvudkudden, bara om man skulle befinna sig i något slags beredskapsläge.
 

6R15

Breitling
Sover alltid med klocka, har pulsklocka när det är säsong för hårdare träning för min del och då är det viktigt att ha koll på vilopuls. I lågsäsong inget måste men nu hänger dagens klocka kvar på handleden om nätterna av vana.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Självklart, jag ser ingen anledning till att man inte skulle göra det. Tar ni även av er smycken som ringar, halsband osv. enligt samma principer?

Å andra sidan skulle jag aldrig få för mig att duscha eller bada med klocka på vilket verkar vara väldigt vanligt förekommande så det kanske är jag som är konstig? :blackalien:
 
Topp