• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sover ni med klockan på?

Sover ni med klockan på?

• Totala väljare
    242
  • Enkät stängd .
Har gjort sen den gula tiden, men framför allt sen kidsen ockuperade mitt liv. Händer att de vrålar mitt i natten då vill jag veta vad klockan är, Seiko leverera i vanlig ordning.
Precis samma sak för mig. Sedan barnet intog sin plats i familjen har klockan varit på varje natt. Otänkbart att använda mobilen och lysa upp halva rummet varje gång!

Jag har vant mig att låta klockan ligga under natten, då kan man passa på att lägga den i en position som reglerar tiden lite, oftast med glaset upp (går lite fortare då), men ibland på sidan med kronan ner (går lite saktare då). PAM 183a...
Har jag den på mig går den ganska mycket fortare har jag upptäckt. Har inte studerat i vilken position armarna ligger i när jag sover dock :)

Sover inte med klocka av den enkla anledningen att när jag tar av mig klockan förstår kroppen att det är sängdags och det blir lättare att somna (detta är något jag rekommenderar att vänja sig med). Sedan tar man på sig klockan det första man gör på morgonen :)

Japp I 98 procent av fallen, vet inte varför egentligen men nu har det blivit en vana och jag känner mig naken utan klocka även på natten. Tar ibland av mig klockan när jag duschar men det är det, annars alltid på

Tillbaka
Topp