• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sover ni med klockan på?

Sover ni med klockan på?

• Totala väljare
    242
  • Enkät stängd .
Har aldrig gjort det. Är en rutinmänniska och en av de viktigaste rutinerna jag har på morgonen är att välja klocka!:cool:

• Like
Reactions: JDH
Sover med klocka, den ska absolut helst ha lume, iaf vintertid då det är mörkt. Småbarn väcker en mitt i natten, när de t ex är sjuka behöver man ha koll på timmarna sedan senaste alvedon/ipren.

Bra allmänt att slippa dra igång mobilen bara för att kolla tiden, innan man vet ordet av har man sugits in i mobilen och gör något man inte borde göra på natten, t ex klocksnacka ;)

Bra för att mitt i natten ha koll på om det automatiska tidsstyrda villalarmet är påslaget eller ej.

En annan fördel är att om man i händelse av kris behöver rusa ut ur huset så gör det inget om man är naken, eftersom alla bara kommer stirra på den vassa klockan på armen ;)

Aldrig, obekvämt! Nu när man är singel har man en annan dam bredvid sig ;)

IMG_20180814_193559.jpg

Har aldrig sovit med klockan på armen, är rädd att jag lyckas ta sönder den på något sätt. Dessutom är det en trevlig morgonrutin att ta på sig den igen när man går upp (man hinner sakna den redan efter en natt).

Sover oftast med klocka, because småbarn.

Har vid tillfälle köpt klockor med tritiumtuber av just den anledningen :confused: Är det vanlig lume laddar jag den ofta precis innan jag går till sängs. Gillar att kolla på hur de lyser under täcket. I’m wierd, I know.

Har aldrig sovit med klockan på armen, är rädd att jag lyckas ta sönder den på något sätt. Dessutom är det en trevlig morgonrutin att ta på sig den igen när man går upp (man hinner sakna den redan efter en natt).
Sönder har jag väldigt svårt att se att den ska gå. Möjligtvis att den får någon repa eller ding, men den klarar ju en aktiv vardag så det känns lite väl nojigt att oroa sig för att den inte ska klara en natts rekreation.

Sover med klockan på för övrigt eftersom jag varken har mobil eller väckarklocka inom en armlängds avstånd när jag sover.

Sönder har jag väldigt svårt att se att den ska gå. Möjligtvis att den får någon repa eller ding, men den klarar ju en aktiv vardag så det känns lite väl nojigt att oroa sig för att den inte ska klara en natts rekreation.

Sover med klockan på för övrigt eftersom jag varken har mobil eller väckarklocka inom en armlängds avstånd när jag sover.

Du har säkerligen helt rätt i ditt resonemang, men det är mer en känsla än ett faktum att något ska hända med klockan som får mig att avstå:).

Om man vaknar med klockan på så svider det sådär konstigt i skinnet. Man har märken i skinnet från hålen i bandet. Då får man ta av klockan och försöka gnugga bort märkena för att sedan knäppa på klockan igen. Men då försvinner den härliga känslan av att sätta på klockan på morgonen. Då blir det lite av en pina att ta på klockan och en pina ska det absolut inte vara. Så nej, klockan åker av varje kväll och det förblir en fröjd att dra upp rackarn och ta på sig klockan.

Något jag bävar för om det skulle hända. Svimmade en gång och åkte in akut men då hade jag ingen klocka på mig :cigar:

De flesta akutmottagningar saknar värdeförvaringsmöjligheter, medan de flesta vårdavdelningar har värdepåsar - sedan varierar det lite mellan sjukhus och värde men riktigt höga värden förvaras inlåsta i ett kassaskåp hos vakterna (det är framförallt kontanter) med tillgång därefter.

För att svara på frågan sover jag ibland med klockan på, på flygplan och liknande och på jobbet. Sällan hemma, men det sker (oftast för att jag somnar i soffan, men ibland när jag somnar och bara tänkt att jag skulle vila ögonen också).

De flesta akutmottagningar saknar värdeförvaringsmöjligheter, medan de flesta vårdavdelningar har värdepåsar - sedan varierar det lite mellan sjukhus och värde men riktigt höga värden förvaras inlåsta i ett kassaskåp hos vakterna (det är framförallt kontanter) med tillgång därefter.

För att svara på frågan sover jag ibland med klockan på, på flygplan och liknande och på jobbet. Sällan hemma, men det sker (oftast för att jag somnar i soffan, men ibland när jag somnar och bara tänkt att jag skulle vila ögonen också).

Okej, bra att veta! :)

Sover aldrig med klocka, främst för att jag oftast bär lite större ur. Oris pro diver eller Oris pro pilot altimeter skulle nog bemötas med skarpa protester och sanktioner av hon som ockuperar den andra sänghalvan...

Tillbaka
Topp