• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sover ni med klockan på?

Sover ni med klockan på?


  • Totala väljare
    242
  • Enkät stängd .

jabla

Sarlacc
Har hänt att jag slocknat utan och ta av klockan...


tar normalt av den om jag är hemma men bortasovande sitter den ofta på.
 

Swordf1sh

Breitling
Nej, sover ikke med den på. Som vissa skriver om fylla, så inte ens hur dragen jag än blir, den åker alltid av innan sussa kudden.
 

chtfse

Cartier
Ombord på flygplan så sover jag alltid med klockan på. Hemma händer det att man ”råkat” somna till och vaknar upp kl 03 på natten. Då tar jag av mig klockan och sover vidare.
 

Sigurd

Cartier
Är i princip aldrig utan en klocka oavsett tillstånd eller tid på dygnet. Brukar bli häcklad för ”blekstrecket” efter armbandet när man kommer tillbaka från semestern.
 

DDraper

Omega
Förutom när jag har slumrat till i soffan eller på flygplan så tar jag alltid av mig klockan. Utöver under dessa tillfällen så är enda gången jag aktivt valt att sova med klockan på under en bortamatch i stökigt område utanför huvudstaden med vad det visade sig en motspelare med tvivelaktig moralkompass för några år sedan. Duschar för övrigt aldrig med klockan oavsett typ av ur. Ett ur må klara av Marianergraven men min dusch håller den inte för.
 

Sigurd

Cartier
Döljs den inte av klockan? Eller har du inte möjlighet att bära armbandsur på arbetstid?

Vid några enstaka tillfällen tas klockan av, oftast när det ska fysas på något klockvådligt sätt. Då är man röjd och genast mobbad som att bära armbandsur på semestern på något sätt är synonymt med att inte kunna koppla av.
Rätt säker på att merparten av mina kollegor inte hänger här. Ens lite.
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vid några enstaka tillfällen tas klockan av, oftast när det ska fysas på någon klockvådligt sätt. Då är man röjd och genast mobbad som att bära armbandsur på semestern på något sätt är synonymt med att inte kunna koppla av.
Rätt säker på att merparten av mina kollegor inte hänger här. Ens lite.
Det låter ju helt barockt! Som klockälskare har man ju fler ur än man hinner begagna, varför det konstanta bärandet under vaken tid är en nödvändighet!
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Tycker det känns så djävulskt lökigt och obekvämt att sova med något åtsittande runt armen. Så svaret blir således nej.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Det gör till ovanligheterna att hemma i min egna borg sover med klockan. På bortaplan, hotell eller dylikt, blir det däremot alltid.

Sen är jag lite som @Margarinkungen - Gillar att ligga och lyssna på tickandet genom kudden.
 

Bally

Cartier
När jag hade min AP sov jag med den på flygplan för jag var för nojjig att stoppa ner den i väskan. Med mina "billiga" klockor så lägger jag ner dem i väskan om jag ska sova.
Tanken hade aldrig slagit mig att sova med en klocka hemma eller hotellrum som vissa här.
 
Topp