• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sover ni med klockan på?

Sover ni med klockan på?


  • Totala väljare
    242
  • Enkät stängd .

116334/5

Cartier
Friends Of KS
Håller med föregående, tjejen uppskattar det ej, tycker också själv att det är lite obekvämt speciellt med klockor på länk, men kan tänka mig att typ g-shocks eller någon mindre klocka på typ nato kan funka bra att sova med. Har den ändå på nattduksbordet så jag kan se tiden om det behövs samt ta på den det första jag gör på morgonen:)
 
D

Deleted member 13199

Guest
Nej, aldrig, man rör sig för mycket och rätt att nocka sig själv eller paja klockan
 

Larsmustasch

Cartier
Brukar inte sova med klockan på, men igår glömde jag den på. När jag vaknade låg den på nattduksbordet. Skumt. Brukar aldrig lägga den där, för min 2 åring brukar nämligen sno allt som kan tänkas ligga där.

OBS: inte en promille i kroppen!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Aldrig.
Som med smycken, av med allt inför sänggåendet.
Halverad tid på kroppen ger i bästa fall halverat slitage. Hud och klocka (och smycken) kan också behöva vila sig ifrån varandra.

Något jag har märkt på äldre dar är att hudområdet där jag bär klockan är lite rynkigare. Den ständiga tyngden från en klocka som faktiskt sliter och drar i huden år efter år för med sig konsekvenser.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Alltid, vet inte när jag annars ska glädjas åt lumen.

IMG_20180815_130922.jpg
 

Motalaman

Cartier
Sover med g-shock eller en seiko diver, så man är redo. Men med en dam bredvid sig måste man vara beredd att med en bestäm ton yttra "rör inte seikon".
 

Aron72

Cartier
Enda verket so far som inte stör mig är eta 7750 baserade samt min speedy. Andra verk hummar och brummar om uret får kontakt med kudden och det stör mig så in i helvete!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Svar nej. Obekvämt och risk för repor/smuts/repa frun. Dessutom är det trevligt att ta på/av klockan. ;)

Ny poll? Denna stängde 2014! :eek:
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Kör alltid Apple Watch på natten med appen Sleep Watch som övervakar min sömn.
Har jag inte Apple Watch tillgänglig så låter jag dagens klocka sitta kvar på armen.
 
Topp