• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sport - Hammarby

Men jag har svårt att ta dina uttalanden seriöst @Apansson när du varken är kat B eller C supporter (om jag inte missat något?) men skriver som om du vore hårdför firman grabb. I realiteten är du en sittplatssupporter, inget fel med det men det skär sig lite med åsikterna kan jag tycka.
Finns aldrig någon anledning att starta ett bråk.
Man ser bättre från sittplats, och dessutom huserar väl firman på sittplats på nationalarenan om jag inte minns fel.

Jag är bara en arg gamer utan någon som helst tro på mänskligheten som koncept egentligen. Ett atomkrig vore typ upphetsande. Fotboll är iaf något som är kul, skönt att ha något i livet att känna passion för, men börjar ledsna pga allt plastgräs och ett inkompetent fotbollsförbund.

Ramsorna mot Israelsson var olyckliga, men gnället om dom i efterhand har tagit fånigt stora proportioner. Stod själv högt upp på södra nedre och nu var jag lite på lyset men tror inte många som var nyktra på södra heller uppfattade skadans allvar dom första minuterna. Det verkade inte dom bajare som sjöng ramsor själva heller ha gjort.

"Låt han dö"-ramsan sjungs över hela Sverige, och är en uppenbart ironisk ramsa, som missade målet med stor marginal igår. Tycker själv skanderandet "ut med packet" är värre. Finns inte en ansats till humor i den.

Riktig skitmatch i övrigt. På plan och läktarna. Vi gjorde en dålig insats på läktarn men lyckas ändå inte förlora klackmatchen. Känns som bajens kvalitet har sjunkit i takt med den nya publiken. Känns sjukt att säga men dif skapar bättre tryck än er nu.

Bengaler, makabra ramsor mot svårt skadade spelare och allmänt beteende som om man tillhör begåvningsreserven verkar tyvärr vara standard på de flesta matcherna i Allsvenskan.
Jag blir nog förbannad när LHF-supportrar kastar in saker på isen som vid matchen i lördags, men varför tar inte övriga supportrar starkare avstånd från detta svinaktiga beteende inom fotbollen?

Bengaler, makabra ramsor mot svårt skadade spelare och allmänt beteende som om man tillhör begåvningsreserven verkar tyvärr vara standard på de flesta matcherna i Allsvenskan.
Jag blir nog förbannad när LHF-supportrar kastar in saker på isen som vid matchen i lördags, men varför tar inte övriga supportrar starkare avstånd från detta svinaktiga beteende inom fotbollen?

Det är dessa saker som är det viktigaste enligt de "äkta" supportrarna. Stämmning tror jag de brukar kalla det.

Ramsorna mot Israelsson var olyckliga, men gnället om dom i efterhand har tagit fånigt stora proportioner. Stod själv högt upp på södra nedre och nu var jag lite på lyset men tror inte många som var nyktra på södra heller uppfattade skadans allvar dom första minuterna. Det verkade inte dom bajare som sjöng ramsor själva heller ha gjort.

"Låt han dö"-ramsan sjungs över hela Sverige, och är en uppenbart ironisk ramsa, som missade målet med stor marginal igår. Tycker själv skanderandet "ut med packet" är värre. Finns inte en ansats till humor i den.

Riktig skitmatch i övrigt. På plan och läktarna. Vi gjorde en dålig insats på läktarn men lyckas ändå inte förlora klackmatchen. Känns som bajens kvalitet har sjunkit i takt med den nya publiken. Känns sjukt att säga men dif skapar bättre tryck än er nu.
Det vi bajare skrek var "Kämpa Israelsson" och dylikt...

Dessutom måste det vara den sämsta AIK-klacken på länge. Mina vänner (både bajare och aikare) som satt vi mitten hörde endast från Hammarbyklacken.

Det vi bajare skrek var "Kämpa Israelsson" och dylikt...

Dessutom måste det vara den sämsta AIK-klacken på länge. Mina vänner (både bajare och aikare) som satt vi mitten hörde endast från Hammarbyklacken.

Antingen minns du fel eller så ljuger du. Finns ju på film att ni visst sjunger bl.a. "Inget SM-guld till AIK". Tänker inte ens beröra faktumet att det sjöngs om Turina också. Ni satt inte och bet på naglarna.

Visst, dålig klackinsats av oss igår, men bajen minst lika dåliga. Skillnaden är att ni knappt haft en enda solid insats i år. Såklart att dom mest enögda bajare tycker ni alltid vinner, men av dom med lite koll har jag bara hört att ni tog klackmatchen mot Dif borta.

Antingen minns du fel eller så ljuger du. Finns ju på film att ni visst sjunger bl.a. "Inget SM-guld till AIK". Tänker inte ens beröra faktumet att det sjöngs om Turina också. Ni satt inte och bet på naglarna.

Visst, dålig klackinsats av oss igår, men bajen minst lika dåliga. Skillnaden är att ni knappt haft en enda solid insats i år. Såklart att dom mest enögda bajare tycker ni alltid vinner, men av dom med lite koll har jag bara hört att ni tog klackmatchen mot Dif borta.
Dom som sjöng nidramsor under tiden Erik låg skadad tystades ner ganska snabbt.

Ang. klackinsats så har vi väl inte presterat något vidare bra förutom i cupderbyt samt dif borta. Tyckte det var kasst tryck överlag på derbyt, från båda håll. Ert PA-system hörs ju jävligt tydligt dock, många på långsidan sjöng ramsor efter er trumtakt.

heller uppfattade skadans allvar dom första minuterna. Det verkade inte dom bajare som sjöng ramsor själva heller ha gjort.
Vi skrek det efter matchens slut, inte när vår spelare låg på marken med kramper... De fåtal personer som skrek det då Erik låg på marken tystades ner snabbt av oss andra.
Ni satt inte och bet på naglarna.
Jag kan säga dig att det var precis det varenda bajare gjorde under den tiden, plus att vi sjöng stöttande ramsor till honom.

När sjöngs det om Turina? Du får gärna upplysa mig, jag stod ju trots allt hela 3 meter ifrån våran capo. Det enda vi gjort sedan Turinas tragiska bortgång är att visa respekt, något som tyvärr inte verkar finnas hos en del AIKare.

Haha, erat PA system vad det enda man hörde från andra sidan arenan. Vi har absolut inte haft den bästa klacken i år, men det är ett problem jag tror kommer att lösa sig med tiden. Nu är det tyvärr så att det blivit en cool grej att bara stå i klacken, men ska man göra det krävs det att man sjunger. Däremot som @aleks sa var bortamatchen mot DIF en stabil insats från vår sida. Men skulle inte säga att något av Stockholmslagen varit speciellt starka på klack-fronten i år, tyvärr...

Många eldsjälar här på KS, kul att se.

Bajen har haft problem med att få riktigt bra tryck av lite olika anledningar, först var tanken att man skulle ha klack på både kortsidan(norra), kurvan och halva långsidan. Simpa (E1 ultras) hade långsidan och Katten (Ultra boys) var capo på kortsidan. Det visade sig vara svårt att få en bra synk på kortsidan och långsidan samtidigt. Nyligen bestämde man att man ska satsa på bara kortsidan, så över etage blir klack också. Vilket gör att det blir svårt för säsongskortsinnehavare* som har stått på långsida och kurvan ska upp till över etage och vise varse med dem på övre. Under allt det här har vi också precis fått godkänt att ha människor på den "felbyggda" delen av klacken där det tidigare inte har tillåtits någon att vara.
EDIT: Det är såhär jag har uppfattat det, om någon annan hört annat så säg till:)
image.png

En enad kortsida är det enda rätta tycker jag, alla märkte av trycket vi fick under derbyt mot Djurgården :)

Såklart är en långsideklack grymt på alla sätt och vis men nu är vi på Nya Söderstadion och får anpassa oss efter förutsättningarna.

Vi skrek det efter matchens slut, inte när vår spelare låg på marken med kramper... De fåtal personer som skrek det då Erik låg på marken tystades ner snabbt av oss andra.

Jag kan säga dig att det var precis det varenda bajare gjorde under den tiden, plus att vi sjöng stöttande ramsor till honom.

När sjöngs det om Turina? Du får gärna upplysa mig, jag stod ju trots allt hela 3 meter ifrån våran capo. Det enda vi gjort sedan Turinas tragiska bortgång är att visa respekt, något som tyvärr inte verkar finnas hos en del AIKare.

Haha, erat PA system vad det enda man hörde från andra sidan arenan. Vi har absolut inte haft den bästa klacken i år, men det är ett problem jag tror kommer att lösa sig med tiden. Nu är det tyvärr så att det blivit en cool grej att bara stå i klacken, men ska man göra det krävs det att man sjunger. Däremot som @aleks sa var bortamatchen mot DIF en stabil insats från vår sida. Men skulle inte säga att något av Stockholmslagen varit speciellt starka på klack-fronten i år, tyvärr...
Hörde inte heller något om Turina.

Stog i långsideklacken och ett antal gånger sjöngs det om Turina under skadeavbrottet. Det tystades dock ner snabbt men det förekom.

...

Nja... Jag satt på övre etage (uppe på "gubbhyllan") med Bajen-klacken till höger och måste nog påstå att AIK-klacken hördes rätt bra i vissa lägen, så jag vill nog påstå att klackkampen var relativt oavgjord. Togo inkluderat. Snyggt med "Bajen"-texten, men AIK-tifot var oxå riktigt bra...

image.jpg

image.jpg

Ja, ja, nog tjôtat! Nu ser vi fram mot att spöa Åtvid på fredag. Vem ska dit? Jag ska med hela min grabbs P-05/06 lag så det blir inte bortsstå denna gången...

Nja... Jag satt på övre etage (uppe på "gubbhyllan") med Bajen-klacken till höger och måste nog påstå att AIK-klacken hördes rätt bra i vissa lägen, så jag vill nog påstå att klackkampen var relativt oavgjord. Togo inkluderat. Snyggt med "Bajen"-texten, men AIK-tifot var oxå riktigt bra...

image.jpg

image.jpg

Ja, ja, nog tjôtat! Nu ser vi fram mot att spöa Åtvid på fredag. Vem ska dit? Jag ska med hela min grabbs P-05/06 lag så det blir inte bortsstå denna gången...
Va fan @Rock_N_Ron ! Då satt vi nära varandra! Jag satt på övre och höll upp vit tifo-lapp för bokstaven "A".

Det kan ju inte vara så att att AIK, DIF, Blåvitt, Malmö med flera anser att det inte är speciellt nödvändigt med en tråd om laget på ett forum om klockor? Bara en tanke.
Bajen berör inre hälften så mycket som ni vill göra gällande. ;)

Att det sen förekommer lite hets (på en för ämnet väldigt sansad nivå) får ni nog leva med.

Tre stadiga poäng! Riktigt tafflig första halvlek dock, som tur är vägs det upp av andra.

Helsingborg hemma Nästa, vinst? Ja

Fan vad underbart med nytt kontrakt!
Nu kan Nanne m.fl med lugn och ro börja bygga truppen på ett sådant sett att den inom ett par år kan utmana om SM-guld. Visserligen har vi ju tydligen en relativt okej trupp. Men som jag tror att ni andra kanske håller med mig om behöver vi fylla på med kvalitet i truppen, spelare som presterar kontinuerligt på en jämn nivå. Jag hade gärna sett att en kylig anfallare, mittback (som verkligen kan nicka) och en snabb ytter droppat in. Med det tror jag att truppen verkligen kan etablera sig i Allsvenskan och förhoppningsvis föra klubben till nya höjder.
Som sagt, otroligt skönt med säkrat kontrakt!
Trevlig kväll och Forza Bajen!

noll koll.
det har varit problematiskt att synka långsida med kortsida. nu när det helt ändrats till kortsida så är det mycket, mycket bättre. Det är nu mer synkat och akustiken blir annorlunda.
Sen undrar jag exakt vilka matcher du varit på och vart du befann dig på arenan gör att backa det du säger. Går absolut inte att sitta och glo på cmore varken under eller efter match för att avgöra hur det låter.
Exempelvis så tyckte en AIKare jag känner att vi hördes mer under matchen på Friends. Men ärligt talat så stämde ju inte det. Beror helt på var deras mikrofoner sitter

Fan vad underbart med nytt kontrakt!
Nu kan Nanne m.fl med lugn och ro börja bygga truppen på ett sådant sett att den inom ett par år kan utmana om SM-guld. Visserligen har vi ju tydligen en relativt okej trupp. Men som jag tror att ni andra kanske håller med mig om behöver vi fylla på med kvalitet i truppen, spelare som presterar kontinuerligt på en jämn nivå. Jag hade gärna sett att en kylig anfallare, mittback (som verkligen kan nicka) och en snabb ytter droppat in. Med det tror jag att truppen verkligen kan etablera sig i Allsvenskan och förhoppningsvis föra klubben till nya höjder.
Som sagt, otroligt skönt med säkrat kontrakt!
Trevlig kväll och Forza Bajen!
Vad vi behöver mest av allt är ju en ytterback.

Tillbaka
Topp