• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sport - Hammarby

Fördelen med det är ju att det faktiskt blir en fotbollsmatch och inte något lotteri utan närkamper på en betongmatta. Borde passa Bajen då AIKs mittfält är rätt skade-sargat...
Om vi lyckas få tag på andra bollarna och det har varit struligt med det under försäsongen.. Men ska helt klart bli spännande. Bägge klubbarna tjänar på det oavsett resultat :)

Nån som lyckats handa biljett till tisdag på Friends/AIK's-jävla skit system?
Har försökt komma in för att se tillgängligheten hela dagen & mötts av ett meddelande "Det är många som vill handla biljett just nu, försök igen senare".

Tror jag skiter i´t & kollar på TV istället. Så sparar jag mig en resa till världens sämsta nya arena över huvudtaget.

Bra jobbat Friends Arena! :mad: Vill dom inte ha några besökare där, eller?

Lyckades inte men en vän köpte åt mig strax efter kl 12. En annan polare fick sina efter 2.5h och en annan först nu. Bra system..

Men gå in nu så borde det gå, spec om du ska köra sitt är det lugnt, finns kvar

Förstår inte hetsen att AIK fick matchen på friends, det är har ju hemmafördel i denna match? Vore sjukt om den spelades på tele2, som förövrigt har plastgräs som borde göra att arenan inte ens borde få användas till fotboll.

Förstår inte hetsen att AIK fick matchen på friends, det är har ju hemmafördel i denna match? Vore sjukt om den spelades på tele2, som förövrigt har plastgräs som borde göra att arenan inte ens borde få användas till fotboll.
Vad spelar det för roll om det är plastgräs? Om du inte springer på planen själv och sparkar på bollen så är det helt irrelevant vad du tycker om underlaget.

Precis som spelarna själva runt om i världen är positiva till konstgräs.
Vad spelar det för roll vad spelarna har för inställning till underlaget? Spelarna är nog de sista som har något att säga till om vad det är för underlag. Om du anser att arenorna som inte har konstgräs duger att spela fotboll på så kan ju du se till att det finns "riktiga" arenor med vanligt gräs när vi redan har brist på arenor i Stockholm.

Vad spelar det för roll vad spelarna har för inställning till underlaget? Spelarna är nog de sista som har något att säga till om vad det är för underlag. Om du anser att arenorna som inte har konstgräs duger att spela fotboll på så kan ju du se till att det finns "riktiga" arenor med vanligt gräs när vi redan har brist på arenor i Stockholm.

Nej självklart är det inte spelarna som bestämmer, utan det är pengarna som gör det. Men denna diskussion kommer inte leda någon vart, så jag lägger mig platt istället för skapa osämja. :)

För att TV-pengarna räcker till att bedriva en gräsplan ett år för ett allsvenskt fotbollslag. Det är rätt enkelt att ställa det kravet. Har man inte råd med läktare och spelare får man väl spela utan publik och med amatörlirare om man inte lyckas lösa sponsoravtal och andra intäkter. Plast är skit, det blir inte fotboll som spelas på det, det är stor skaderisk för många spelare och framförallt när mattan är så usel som den är på hifdif-stadion. Det är liksom en icke-debatt, när planen på skytteholm är hundra gånger bättre än på hifdif så är det rätt självklart att man inte vill spela fler matcher än nödvändigt där.

Konstgräs är kalasbra att träna på, men inget som hör hemma i den svenska fotbollens finrum. Så enkelt är det.

För att TV-pengarna räcker till att bedriva en gräsplan ett år för ett allsvenskt fotbollslag. Det är rätt enkelt att ställa det kravet. Har man inte råd med läktare och spelare får man väl spela utan publik och med amatörlirare om man inte lyckas lösa sponsoravtal och andra intäkter. Plast är skit, det blir inte fotboll som spelas på det, det är stor skaderisk för många spelare och framförallt när mattan är så usel som den är på hifdif-stadion. Det är liksom en icke-debatt, när planen på skytteholm är hundra gånger bättre än på hifdif så är det rätt självklart att man inte vill spela fler matcher än nödvändigt där.

Konstgräs är kalasbra att träna på, men inget som hör hemma i den svenska fotbollens finrum. Så enkelt är det.
Jag tror inte det handlar om pengarna utan mer att de ska kunna hanteras. Det var länge problem med gräsplanen på Friends och att det rådet brist på fotbollsarenor i Stockholm är ju glasklart. Om Bajen och Djurgården skulle vägra att spela på Tele2 vart skulle vi spela då tänker du? Ska alla 3 "Stockholmslag" dela på Friends?Plastgräset gör ju att det är enklare att hålla en högre "lägsta"-nivå på sporten samtidigt som de fyller efterfrågan också på konserter osv.

Det är nog ingen supporter som är emot en vanlig gräsplan men oavsett vad vi ställer för "krav" så har fortfarande arenorna och tomtarna på Svff makten att göra lite som de vill. Det känns som att få en arena med bra gräsmatta, bra till och från trafik, bra akustik, bra säkerhet och fläktar för bengaler osv är helt omöjligt.

// För att TV-pengarna räcker till att bedriva en gräsplan ett år för ett allsvenskt fotbollslag. Det är rätt enkelt att ställa det kravet. Har man inte råd med läktare och spelare får man väl spela utan publik och med amatörlirare om man inte lyckas lösa sponsoravtal och andra intäkter.//
Utan att det blir pajkastning, ni hyr av SvFF och deras högborg är det så, som i sin tur hyr av "vem då", eller hyr ni direkt av ägarna?
Hur går turerna?
Men i sak har du naturligtvis rätt, även om nu just arenan i Solna kanske inte är det bästa exemplet på bra gräsmatta?

// För att TV-pengarna räcker till att bedriva en gräsplan ett år för ett allsvenskt fotbollslag. Det är rätt enkelt att ställa det kravet. Har man inte råd med läktare och spelare får man väl spela utan publik och med amatörlirare om man inte lyckas lösa sponsoravtal och andra intäkter.//
Utan att det blir pajkastning, ni hyr av SvFF och deras högborg är det så, som i sin tur hyr av "vem då", eller hyr ni direkt av ägarna?
Hur går turerna?
Men i sak har du naturligtvis rätt, även om nu just arenan i Solna kanske inte är det bästa exemplet på bra gräsmatta?
Gräsmattan är bra nu. Hur man löser att spela på gräsplan är ointressant. Som sagt, att ha läktare får man ju se som extra, har man ej råd med en (bra) gräsplan men inga läktare får man helt enkelt skippa publik, som jag sade. En bra gräsplan (bättre än friends för några år sedan och bättre än vad stadion var på vårarna förr om åren) ska vara det första kravet för att få spela i allsvenskan alternativt slutspel i svenska cupen.
Vi hyr inte av SvFF. SvFF äger inte arenan själva och bedriver framförallt inte driften.

Jag ser ingen hets mot "valet" av spelplatsen som sådan; det är ju så det är lottat/enl reglerna. Lite roligt att hetsa en stund under tiden det var oklart om hur/när det kunde lösas. Förstår dock att man från supprterhåll reagerar mot att det läggs tidigt en vardagskväll, jämfört med en helg som det var planerat.

Men; Friends Arena är en ofärdig produkt, helt värdelös att ta sig till och befinna sig i.
Nu har de iofs fått upp en bro från pendelstationen och ett p-garage. Men garaget är det ju tvärstopp i när man ska ut! Satt över 1 timme inne i garaget senast jag skulle ut. (efter Sve-Dan i EM playoffen)

Snacket om plast/gräs känns mest som det gamla vanliga vanliga tugget där man som supporter måste stötta sitt lags förutsättningar.

Lyckades inte men en vän köpte åt mig strax efter kl 12. En annan polare fick sina efter 2.5h och en annan först nu. Bra system..

Men gå in nu så borde det gå, spec om du ska köra sitt är det lugnt, finns kvar
Hade samma problem. Satt och försökte slutföra mitt köp i två timmar med det gick aldrig. Men tillslut gav sig sidan med och jag lyckades kirra biljetter. Otroligt dålig hemsida :(

Den 14 Mars klockan 10.00 så släpps biljetter till Premiären, hysteriskt taggad!

Är tyvärr bortrest premiären, det brukar vara en upplevelse annars.
Golfresa till Spanien så det är inte så synd om mig iofs... Får bli att streama den i hotellbaren och hoppas det finns några likasinnade att dela upplevelsen med...

Ha kul å rapportera i tråden!

Tror det kan vara värt att hänga på låset till biljettsläppen iår. Med 16 000 säsongsplåtar sålda finns det inte så mycket löst kvar till derbyn, premiären, Glenn hemma osv. Dessutom får ju alla vi som har säsongsplåtar tjacka på oss 2st lösbiljetter till varje match före det allmänna släppet, mina polers som bor utanför stan har redan bokat upp sig på mina.

Noterade precis att alla Bajens klackbiljetter till derbyt är slut. Men att det finns ett antal kvar på AIK-sidan... :cool:

Om man ska sitta på "gubbplats"; vilken sektion rekommenderas? Den närmast klacken? 133-134, typ? Där är det rätt tomt...

Noterade precis att alla Bajens klackbiljetter till derbyt är slut. Men att det finns ett antal kvar på AIK-sidan... :cool:

Om man ska sitta på "gubbplats"; vilken sektion rekommenderas? Den närmast klacken? 133-134, typ? Där är det rätt tomt...
Finns det inte platser kvar på etaget över klacken? Lär bli klack på både övre och nedre.

Känner för "gubbplats" denna gången... Men gärna med lite engagemang!
kurvorna/ ytterkanten på övre alt. närmast klacken på någon utav långsidorna skulle jag säga. Eller bara rakt ovanför klacken? Kurvorna närmast oss på nedre är avstängda.
2016-arenalayout-aik-hammarby_svenska-cupen.png

Är tyvärr bortrest premiären, det brukar vara en upplevelse annars.
Golfresa till Spanien så det är inte så synd om mig iofs... Får bli att streama den i hotellbaren och hoppas det finns några likasinnade att dela upplevelsen med...

Ha kul å rapportera i tråden!
Golfresa?
Ska vara på ett klockforum man kommer undan med det?;)
Vad hände med en "plåtis från Bagis?" :cigar:
Swinga lugnt.

Tillbaka
Topp