• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sport - Hammarby

Jag tycker man borde gett honom ett år till med tanke på hur hösten såg ut. Känns som att oavsett vem som tar över så kommer det bli samma placering nästa år och så säger man "det var hans första,nästa blir bättre" så blir det knappt bättre ändå... aja vi får se
Anledningen att det såg bra ut under hösten var väl för att vi kastade nannes idéer om spel ut genom fönstret efter derby förlusten?

Tycker det var dags, han ska ha en stor eloge för att han drog oss upp ur superettan men det är dags att gå vidare. Vi har en fylld kassa och god ekonomi, bra publikstöd och om vi värvar rätt och får in en bra tränare kan vi nog komma högt.

Sen är det Bajen så om tre år kommer ekonomin skjutits i sank pga kompisrekryteringar så sitter man på valfritt sunkhak och raljerar över situationen, allt i sin ordning alltså

Som ett "tack för den här tiden", står jag över fredagsgroggen och tar en kanelbulle och en kopp grönt te, med vitt snöre.
Tack Kurt-Arne!
20161118_212614.jpg

Sen är det Bajen så om tre år kommer ekonomin skjutits i sank pga kompisrekryteringar så sitter man på valfritt sunkhak och raljerar över situationen, allt i sin ordning alltså
Det kallas kontinuitet...vi Bajare gillar sånt.
Lite mer seriöst, jag var inget större fan av Kurt-Arne, han är en kuf, det visste jag redan.
Uppflyttningen tog jag för given, då det årets serie var osedvanligt svag, fast okej, vi hade stjärnor som Daniel Theorin,
vars stora bedrift var ett inkast från kortlinjen i en bortamatch...så det är möjligt att Kurt-Arnes lugn tog oss dit vi skulle.
Sedan alla derbysegrar, cupveckan i våras :) men inte så mycket mer faktiskt.
Dock tycker jag att han skulle få fortsatt förtroende nästa år, om han själv hade velat detta, att slutföra sitt jobb.
Men det är klart börjar spelarna gnyla och läcka så är det svårt.
Och kollar man vilka som står till buds är det lätt att ta till luktsaltet,
jag hoppas dock på Öksel Bechamel eller vad han nu heter.
FORZA!

Boo gjorde en lite märklig karriär i Hammarby, kom under säsongen, visade väl inget speciellt när han väl fick spela, men gjorde ett gäng matcher i bilagan
med Aido som radarkamrat, utan att man för den sakens skull, kunde ana att det skulle gå så bra när de fick chansen tillsammans.
Skulle vilja säga att AiBoo var en en riktigt bra spelarduo, men hur bra Aido resp Boo kommer att lyckas utan varandra, det återstår att se.
Synd, men knappast oväntat, hade varit intressant att se dem nästa år också.

Boo gjorde en lite märklig karriär i Hammarby, kom under säsongen, visade väl inget speciellt när han väl fick spela, men gjorde ett gäng matcher i bilagan
med Aido som radarkamrat, utan att man för den sakens skull, kunde ana att det skulle gå så bra när de fick chansen tillsammans.
Skulle vilja säga att AiBoo var en en riktigt bra spelarduo, men hur bra Aido resp Boo kommer att lyckas utan varandra, det återstår att se.
Synd, men knappast oväntat, hade varit intressant att se dem nästa år också.
Det är väl en något märklig värvning, lite beroende på vad han kostar för blåvitt.

Sönderjyske bekräftar på sin hemsida att Jakob Michelsen lämnar klubben för Hammarby vid årsskiftet. Så då är det klart då.. kom ju inte som en chock.
Vad tycker gänget?

Var nojjig länge när Kennedy först skrev på instagram att de var klart men det dröjde innan hammarbyfotboll sa att de var officiellt. Jävligt skönt att ha gubben med ett år till. Haglund lämnar, tack och hej. Batan förlänger! Jävligt bra för Bajen att ha kvar Batan. Han sprider otroligt mycket energi i gruppen och är väldigt viktig i mina ögon även om Solheim gör det bättre som vänsterback.

Var nojjig länge när Kennedy först skrev på instagram att de var klart men det dröjde innan hammarbyfotboll sa att de var officiellt. Jävligt skönt att ha gubben med ett år till. Haglund lämnar, tack och hej. Batan förlänger! Jävligt bra för Bajen att ha kvar Batan. Han sprider otroligt mycket energi i gruppen och är väldigt viktig i mina ögon även om Solheim gör det bättre som vänsterback.
Läskigt, höll precis på att skriva ett inlägg här om just batan!
Framförallt har Batan ett ruggigt bra skägg och det behövs i ett lag.
En Kennedy i form håller fortfarande hög (allsvensk) klass, dock kändes han vilsen i flertalet matcher förra året. Ska Kennedy spela så ska han förtjäna det, och inte enbart för att han är just Kennedy, det har vi tyvärr inte råd med.
Hoppas Jakob Michelsen kan skilja på sak och person där. Övrigt spännande att se vad Jakob kommer göra med truppen framöver, ser relativt optimistiskt på framtiden. Forza!

Läskigt, höll precis på att skriva ett inlägg här om just batan!
Framförallt har Batan ett ruggigt bra skägg och det behövs i ett lag.
En Kennedy i form håller fortfarande hög (allsvensk) klass, dock kändes han vilsen i flertalet matcher förra året. Ska Kennedy spela så ska han förtjäna det, och inte enbart för att han är just Kennedy, det har vi tyvärr inte råd med.
Hoppas Jakob Michelsen kan skilja på sak och person där. Övrigt spännande att se vad Jakob kommer göra med truppen framöver, ser relativt optimistiskt på framtiden. Forza!
Ja jävligt spännande!

Det var tyvärr inte speciellt oväntat med Petter.
Nog mer än förhoppning än realitet att han skulle komma tillbaka .
Trist hursomhelst .
Forza.

Håller med, inte speciellt oväntat.. dock bra att det kom nu när det är långt kvar till start än att han hade spelat en match och sen gått sönder.
Hade verkligen sett fram emot att få se Petter i tröjan igen.

Det var tyvärr inte speciellt oväntat med Petter.
Nog mer än förhoppning än realitet att han skulle komma tillbaka .
Trist hursomhelst .
Forza.
Håller med, inte speciellt oväntat.. dock bra att det kom nu när det är långt kvar till start än att han hade spelat en match och sen gått sönder.
Hade verkligen sett fram emot att få se Petter i tröjan igen.
Jag är i chock? Varför har han sagt nyligen att allt gått så bra då? :s

Fast hade det verkligen varit det? Vad i de senaste årens fysträning har gett en komparativ fördel?
Jag tror det. Tyvärr har ju truppen ändrats mycket men tror absolut Claes har bra koll på vad som krävs för att få ut så mycket som möjligt från dem. Matcher som varit mycket fysiska har vi ju varit bra i.

Och där drog Claes Hellgren. Jag tror det hade varit klokt att behålla honom i Bajen.
Fast hade det verkligen varit det? Vad i de senaste årens fysträning har gett en komparativ fördel?
Jag har alltid gillat Claes och hans engagemang. Men jag undrar ifall det har blivit så pass bra utfall som var tänkt med hans träning?
I Superettan hade vi bättre fysik, men också bättre och dyrare spelare än de flesta lag.
I Allsvenskan tycker jag inte att det märkts någon skillnad mellan oss och andra lag.

Jag har alltid gillat Claes och hans engagemang. Men jag undrar ifall det har blivit så pass bra utfall som var tänkt med hans träning?
I Superettan hade vi bättre fysik, men också bättre och dyrare spelare än de flesta lag.
I Allsvenskan tycker jag inte att det märkts någon skillnad mellan oss och andra lag.
Håller med. Hoppas på att den som kommer in nu verkligen kan ge oss det fysiska övertag vi behöver för att kunna klättra i tabellen.

Tillbaka
Topp