• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sport - Hammarby

direction

Panerai
2-Faktor
Blir galen på radiotystnaden om Kindlund.. När tror ni dom går ut med info?
Det är ett knivigt läge. Han har ju defacto inte åtalats eller gjort något brottsligt, dvs brutit mot lagen, däremot så är det ju sjukt fucked up hjärna det där och går emot all rimlig vett. Det är en "anonym" artikel där de ringt upp ordföranden som fick reda på vem det är och därefter fick han gå direkt vilket är helt rätt. Vad ska Hammarby kommunicera utan att riskera bli stämnda för ärekränking av honom? Det enda jag kan tänka mig man skulle kunna kommunicera är att han brutit mot Hammarbys värdegrund men inte gå in på vad som gjorts. Jag tror det är bäst att vänta och sitta still i båten tills han dyker upp någonstans.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
För mig är han död/borta. Desto mindre jag hör om honom desto bättre.

Jag tror inte Hammarby vet så mycket. Dessutom tror jag man väntar med ev svar om det blossar upp och ”hur kunde det gör ske!?”-artiklarna börjar hagla.

Problemet är ju att det är inte så jävla mycket AB’t eller föreningen kan göra för att skydda sig mot idioter och folks mörka liv, han är ju inte dömd för något sådant (och fortfarande inte).

Han lär ju hur som helst inte visa sig i stockholm närmaste decenniet.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Asså, Häcken är starka. Men med en månads återhämtning från COVIDen borde vi kunna ge dem en fight.

Och vi måste för i helvete vinna den matchen, torskar vi så skickas Hyrgårn ut i Europa.
Ja förutsättningarna är onekligen bra mycket bättre än inför gårdagens fight. Däremot är ju vårat track record mot häcken bedrövligt dåligt så vi får se vad som händer
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Fan! Så värda ett poäng. Tycker det ser hyfsat ut, faktiskt. Inte ens Magyar gjorde ju bort sig.
Tycker vi krigar på rätt bra ändå!
Å Amoo, vilken lirare!
Å Selamni; vilken citatmaskin har är i intervjuerna! 😂
 

direction

Panerai
2-Faktor
Jo ser hyfsat ut ändå, det är ju trots allt en premiär. Sista målet är ju bara slarv som man får ta på lärkontot.
Astrit ska ju vara lagkapten!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Asså, 210 i benen sista veckan, COVID i bataljon som sabbar folks flås. Vi vann en cupsemi vi kanske borde torskat och torskade en bortamatch som vi kanske skulle fått ett X i (för inget i andra var så farligt). Jag köper den skörden.

Sen är det så jävla typiskt att vår målis ska göra en dundertavla varje match. Men det finns en anledning till att de lirar i Bajen, antar jag.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Straffen är ju fruktansvärt klantig. ”Rutinerat” av Toivonen.
samtidigt, är det där straff har det nog inte slagits en enda allsvensk hörna där det inte borde varit straff.
Men men, tyckte vi var bättre än vad jag hoppats på, surt att inte sno poäng.
 

morran

Omega
2-Faktor
Ytterligare en förlust i ett läns-derby. Ytterligare 0 mål gjorda. Sämsta starten på en säsong sedan 2011. Visst, AIK och Malmö borta är väl två av dom svåraste bortamatcherna, men ändå. För att bli ett topplag är det väl dags att ta poäng i sånna matcher.
Och Selmani, ett mål gjort sedan han kom Bajen (cupen inräknad) är väl långt långt ifrån godkänt?
Bojanic? Vafan har hänt med honom? Slog han en enda pass rätt idag eller senast mot Mjällby?
Det enda vi kan fastslå är att Fjoluson är årets absolut bästa värvning. Allt annat är fan piss
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Dags att börja se över vilka ledare vi har, och med det sagt vilka som inte ska vara kvar. Det här duger inte.
Har hela tiden varit för SB, men nu börjar jag vackla. Kanske är det JJ som ska bort?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
En bra tränare får ut så mycket som möjligt av den trupp som finns. En bra sportchef ser till att tränaren får så bra spelare som möjligt samt ser till att vi ökar våra intäkter. JJ har gjort många bra värvningar men många dåliga också, jag ser gärna en ny sportchef snart.
Vi föll i slutminuten mot Malmö borta och vi torskade igår på en åker, det är vad det är.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
En bra tränare får ut så mycket som möjligt av den trupp som finns. En bra sportchef ser till att tränaren får så bra spelare som möjligt samt ser till att vi ökar våra intäkter. JJ har gjort många bra värvningar men många dåliga också, jag ser gärna en ny sportchef snart.
Vi föll i slutminuten mot Malmö borta och vi torskade igår på en åker, det är vad det är.
I Malmö var det dessutom en kandidat till årets mål, har svårt att hata på det.
Serien är lång, vi är i cupfinal, vi hade COVID i kompaniet för en månad sedan, vi torskar två svåra bortamatcher. Vi får summera det här året i december, som vanligt.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
0 hat (viktigt). Målet i Malmö är riktigt surt och jag tycker vi gör en OK match sett till förutsättningarna. Men trots det 0p bärgade.
En sak förstår jag inte med det mötet, det är bytet av Dennis, ingen framtidsman och i mina ögon en person som tyvärr allt för ofta kostat oss poäng.

Matchen mot gnaget tycker jag är för dålig generellt.

Självklart kommer vi få summera allt i december som vanligt, men det skulle ju vara kul med en högre placering än vanligt.
Samarbetet mellan sportchef och tränare måste ju också vara bra och just nu undrar jag om det är på topp. I så fall har jag väldigt svårt att förstå bytet när Dennis får hoppa in mot Malmö. Tror inte de två är överens där. Hatar inte på något sätt varken Dennis, JJ eller SB. Jag står kvar i med- och motvind och stöttar alltid, vill bara att mitt lag ska nå så stora framgångar som möjligt, alltid med perspektiv och på lång sikt.
Men vi måste kunna analysera och ställa krav. Visst, vi har haft en tuff öppning, men det är med poängstöld i dessa matcher vi blir ett topplag. Det är ett par aspekter som inte känns bra.

T.ex:
*Samarbetet mellan JJ och SB,är det bra? Om inte kanske det är så att en av dem måste bort.
*Mentalt känns vi inte som ett topplag, där borde vara starkare. Inte minst mot iff iff och länsderbyna.
*SB's taktik. Jag är ingen duktig tränare, men känslan är att det dribblas lite för mycket med taktik, positioner och startelva.
*JJ's värvningar, han har blandat bra med rätt dåliga. Den här punkten hänger även starkt ihop med första. De värvningar där vi gjort ekonomisk vinning är jag inte säker på hur stark JJ's roll varit. Hur som helst, han är på en position som man ständigt ska kunna ifrågasätta. Därmed inte sagt att han ska ha dojjan så fort en värvning inte lyckas fullt ut.
 
Topp