• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sportklockor i 36mm

Vad menar du med helt tvärt om? Utifrån vilket av vad jag skrev? Skrev ganska så mycket.. 😅 Tänker du att de blir mycket silver? Har oftast inget problem med det när de handlar om klockor utan vridring. Oklart varför men då funkar det enligt mig.

Men angående tråkighet kan ja nog hålla med, men av någon konstig anledning är det de mer avskalade och "tråkiga" klockorna jag går igång på. Vilket är konstigt då jag annars gillar en mer färgrann och utstickande stil, i tex kläder.
Syftade på det du skrev om polerade delar som ser "billigt" ut, kunde inte inte beskriva fenomenet bättre själv, alltså exakt som jag upplevde BB36. Glasringen var värst, såg ut som sju svåra år efter bara några veckors användning 🤷🏻‍♂️

Försöker bara hjälpa till, tycker själv det är lättare att bedöma en klocka utifrån dess nackdelar än fördelar och superlativ från dess användare som med all respekt blir aningens trångsynt (helt naturligt btw, klart man hissar klockan man äger) 🙂

Syftade på det du skrev om polerade delar som ser "billigt" ut, kunde inte inte beskriva fenomenet bättre själv, alltså exakt som jag upplevde BB36. Glasringen var värst, såg ut som sju svåra år efter bara några veckors användning 🤷🏻‍♂️

Försöker bara hjälpa till, tycker själv det är lättare att bedöma en klocka utifrån dess nackdelar än fördelar och superlativ från dess användare som med all respekt blir aningens trångsynt (helt naturligt btw, klart man hissar klockan man äger) 🙂
Ja absolut, lättare att kritisera klockan man inte äger längre. Lättare att vara objektiv då. Och ja uppskattar hjälpen, ursäktar om tonen i meddelanden säger nå annat. Men som sagt är repor inget som jag stör mig jätte mkt på, om de nu inte är nå överdrivet. Du har inte själv nå bilder på hur den såg ut när de var "sju svåra år"? :)

• Like
Reactions: v0n
Noterade att du föreslog nomos med vit urtavla. Och listade sedan vit som en negativ detalj.

Så gissar att du även sett denna, men postar ändå utifall att du inte gjort det. (37mm)

Mörkblå

Filter:

Ja absolut, lättare att kritisera klockan man inte äger längre. Lättare att vara objektiv då. Och ja uppskattar hjälpen, ursäktar om tonen i meddelanden säger nå annat. Men som sagt är repor inget som jag stör mig jätte mkt på, om de nu inte är nå överdrivet. Du har inte själv nå bilder på hur den såg ut när de var "sju svåra år"? :)
Har inga problem med några toner vad det nu innebär hehe. Precis, en objektiv bedömning är väl intressantare än bara lovord så kan man bestämma själv vad man väljer att fokusera på. Hittar inte så mycket "ärliga" bilder just nu men kanske bättre än inget? (obs! jag är ingen klockmisshandlare) 😉
9lQHL69.jpg

RwvzlnH.jpg

Bonusbild på den fantastiska ARen
TsqImWM.jpg

Senast ändrad:
Noterade att du föreslog nomos med vit urtavla. Och listade sedan vit som en negativ detalj.

Så gissar att du även sett denna, men postar ändå utifall att du inte gjort det. (37mm)

Mörkblå

Filter:
Har sett den. Den första kärleken ar dock lagt sig till den modellen faktiskt. Men absolut en trevlig klocka, kan bli ett köp nån gång.

Har inga problem med några toner vad det nu innebär hehe. Precis, en objektiv bedömning är väl intressantare än bara lovord så kan man bestämma själv vad man väljer att fokusera på. Hittar inte så mycket "ärliga" bilder just nu men kanske bättre än inget? (obs! jag är ingen klockmisshandlare) 😉
9lQHL69.jpg

RwvzlnH.jpg

TsqImWM.jpg
De var inte värst. Men sen är jag kanske lite konstig, men jag går ju igång på lite repor faktiskt. Speciellt om de är man själv som gjort de, de skapar nått konstigt band till klockan. Få saker gör mig så tillfredsställd som när jag ser bilder på dyra klockor med mycket repor och dings. Vet inte vad det säger om mig.. Men iallafall så är det. Sen är det inte säkert att jag skulle köpa en klocka med en jäkla massa repor, men att skapa dem själv är inga konstigheter.

De enda är som sagt att ja tycker att själva poleringen ibland göra att klockor ser lite billiga ut. Men kanske bara är i mitt huvud. Tror helt enkelt att jag får köpa en och testa helt enkelt. Inte mycket mer än så.

• Like
De var inte värst. Men sen är jag kanske lite konstig, men jag går ju igång på lite repor faktiskt. Speciellt om de är man själv som gjort de, de skapar nått konstigt band till klockan. Få saker gör mig så tillfredsställd som när jag ser bilder på dyra klockor med mycket repor och dings. Vet inte vad det säger om mig.. Men iallafall så är det. Sen är det inte säkert att jag skulle köpa en klocka med en jäkla massa repor, men att skapa dem själv är inga konstigheter.

De enda är som sagt att ja tycker att själva poleringen ibland göra att klockor ser lite billiga ut. Men kanske bara är i mitt huvud. Tror helt enkelt att jag får köpa en och testa helt enkelt. Inte mycket mer än så.
Alltså jag håller ju med, älskar härjade klockor som berättar historier men denna fick krigsskador av att bara titta på den, kändes som fusk 😂
Klart du ska testa, superfin klocka i övrigt 👍🏼

Tror det beror på hur man vill använda klockan och vad som är viktigt eller inte. Själv upplevede jag som sagt aldrig några problem med att det fanns hairlines etc. Men instämmer med att det är ju inte den smidigaste av klockor om man vill bevara finishen. Men för egen del aldrig något problem med glasringen.

36 mm är i mitt tycke en riktig sweet spot!

Jag var litet skeptisk till BB36 innan jag provade den i butik. Jag tyckte att timarkeringarna var för stora och att kronhalsen var för lång. Efter att ha provat klockan kunde jag dock inte göra annat än att köpa :). Ångrar att jag inte köpte den på länk (för den kostar närmare 10k att köpa till) men i övrigt är är jag supernöjd och kan varmt rekommendera klockan!

Wristshot med sommarband.

93A841A5-1A58-4DAE-BA4A-C2EC01283313.jpeg

Kanske har tipsats om redan, och du kanske redan bestämt dig för Tudor, men har du kikat på Sjöö Sandström? Royal steel 36 mm. En mängd olika tavlor. Enkel och stilren design, bra WR, osv.

Bild snodd från nätet 😎
1618955416841.jpeg

Kanske har tipsats om redan, och du kanske redan bestämt dig för Tudor, men har du kikat på Sjöö Sandström? Royal steel 36 mm. En mängd olika tavlor. Enkel och stilren design, bra WR, osv.

Bild snodd från nätet 😎
1618955416841.jpeg

Den där är faktiskt riktigt, rikigt tjusig. Snubblade på den häromdagen och blev gode sugen. Bb36 smäller nog dock lite högre. Lite mer saker som sticker ut och skaver på ett positivt sätt. Lite sportigare framtoning på tudorn också. Men den där är just nu nr 2 på min lista helt klart.

Köpte nyligen en Longines legend diver 36mm. Perfekt storlek och mysig retrokänsla. Förvisso en ”dykarklocka” med 300m WR,men då den har intern vridring blir den ändå rätt smäcker. Funkar till många olika band/länk.
Bild från helgen:
F51D937A-AFC6-4E62-8E31-932C5E787198.jpeg

Otroligt tjusig! 😍 Inte riktigt den typ av klocka ja är sugen på just nu, men mycket möjligt att de blir en sådan i framtiden.
Grattis till ett grymt köp! 😃

Följt den här tråden då jag varit i samma situation som dig.

Sedan BB36 släpptes har det varit lite av en ” måste-ha ” klocka för mig, då jag tycker den slår högre rent designmässigt över OP36 / Explorer samt till en betydligt, för mig bättre slant.

Dock tog det sin lilla tid innan jag faktiskt köpte BB36an då läget inte riktigt klickat tidigare och har därför även plöjt igenom både S&S Royal Steel 36 samt Worldtimer 36. Skit fina klockor båda två, absolut! Dock sedan jag fick min BB36a så har den suttit konstant sedan 1/4 och det händer inte ofta. Jag tycker BBn är grym, älskar designen och kvalitén överlag tycker jag är grymt bra!

Sen är, som redan påpekats glasringen lite av en repmagnet men jag tycker inte det gör så jäkla mycket. Det är första repan som syns, i övrigt får den lite karaktär.

Fasen vad långt det blev, tappade tråden lite och flög iväg. Vad jag ville komma till är i alla fall att JAG är super nöjd med min BB36 och känns just nu som den kommer att hänga med länge och funkar till det mesta :)
B4E6D5FB-C897-4E32-B0B6-B9775B804F1A.jpeg
6B805DFB-A016-4D16-935B-1680F289B1C8.jpeg
3625FBB8-2DC8-4DE7-888A-30AA1825F16E.jpeg

Följt den här tråden då jag varit i samma situation som dig.

Sedan BB36 släpptes har det varit lite av en ” måste-ha ” klocka för mig, då jag tycker den slår högre rent designmässigt över OP36 / Explorer samt till en betydligt, för mig bättre slant.

Dock tog det sin lilla tid innan jag faktiskt köpte BB36an då läget inte riktigt klickat tidigare och har därför även plöjt igenom både S&S Royal Steel 36 samt Worldtimer 36. Skit fina klockor båda två, absolut! Dock sedan jag fick min BB36a så har den suttit konstant sedan 1/4 och det händer inte ofta. Jag tycker BBn är grym, älskar designen och kvalitén överlag tycker jag är grymt bra!

Sen är, som redan påpekats glasringen lite av en repmagnet men jag tycker inte det gör så jäkla mycket. Det är första repan som syns, i övrigt får den lite karaktär.

Fasen vad långt det blev, tappade tråden lite och flög iväg. Vad jag ville komma till är i alla fall att JAG är super nöjd med min BB36 och känns just nu som den kommer att hänga med länge och funkar till det mesta :)
B4E6D5FB-C897-4E32-B0B6-B9775B804F1A.jpeg
6B805DFB-A016-4D16-935B-1680F289B1C8.jpeg
3625FBB8-2DC8-4DE7-888A-30AA1825F16E.jpeg
Men va kul att folk kan relatera! :D Är i nästan samma tankar som du var. Tycker den är snyggare än OP och ungefär i samma klass som Explorer 1, men i ett pris som med nuvarande budget faktiskt är möjligt. 60-80k för en klocka just nu är inte rimligt nån stans. Och också jätte kul att höra att den får vara på mycket. När jag ser mig själv med den så ser jag den som en vardagsklocka som får mycket tid. SS classic tycker ja är riktigt fin men ser inte riktigt mig själv bära den lika ofta. Nu har ja ju inte sett nån av dem i verkligheten så svårt att säga. Men ja känns som att de kan bli bra de här!
Dök upp en på k&s nyligen men då var de utan originallänk... Synd..

Och så måste jag lägga till att om du blir less på klockan så vet du vars jag finns ;)

Senast ändrad:
9lQHL69.jpg

RwvzlnH.jpg

TsqImWM.jpg
Snygg med länk men helvete vad fint och somrigt det passade med orangea bandet också.

• Like

Bild snodd från nätet 😎
1618955416841.jpeg
Problemet är att den är mycket glansigare IRL än vad denna bilden framställer den som imho.

Det tog ett litet tag man nu fick jag äntligen napp på en Black bay 36. Betald och klar och på väg med posten :D Ska bli spännande detta!
Gratulerar till ett utmärkt val! Har själv en BB36 sedan två år tillbaka.
Den funkar verkligen till allt. Länken, looken, kvalitetskänslan, proportionerna – allt är fan bra.
Inte omöjligt att BB36 blir en klassiker i framtiden.
Här kommer ett lästips i väntan på att klockan anländer:

Gratulerar till ett utmärkt val! Har själv en BB36 sedan två år tillbaka.
Den funkar verkligen till allt. Länken, looken, kvalitetskänslan, proportionerna – allt är fan bra.
Inte omöjligt att BB36 blir en klassiker i framtiden.
Här kommer ett lästips i väntan på att klockan anländer:

Haha fan, bu blev jag ännu mer jäkla taggad. Blev ännu svårare att vänta nu! 😂 Förstår inte dom som klarar av att vänta månader eller till och med år på sin klocka...

Haha fan, bu blev jag ännu mer jäkla taggad. Blev ännu svårare att vänta nu! 😂 Förstår inte dom som klarar av att vänta månader eller till och med år på sin klocka...
Ser fram emot att se bilder sen!

(För övrigt sitter jag och väntar månader för att få en klocka jag beställt 😭 )

Tillbaka
Topp