• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Sportklockor i 36mm

Neeej, jag lider med dig đŸ€Ł. NĂ€r man vĂ€l bestĂ€mt sig och vill ha nĂ„tt sĂ„ vill dĂ„ iallafall jag ha det pĂ„ en gĂ„ng. Hoppas tiden gĂ„r fort! Vad Ă€r det du vĂ€ntar pĂ„ förresten? :)
En custom made Sinn 356, med kritvit lume pĂ„ index och hĂ€nder istĂ€llet för den lite ljusgröna. Money well spent 😁
TyvÀrr 38mm, sÄ lite OT, haha
1621601560100.png

En custom made Sinn 356, med kritvit lume pĂ„ index och hĂ€nder istĂ€llet för den lite ljusgröna. Money well spent 😁
TyvÀrr 38mm, sÄ lite OT, haha
1621601560100.png

AngÄende OT:
Gif I'll allow it.gif

Grymt tjusig klocka! Har sjÀlv kikat pÄ den men inte tyckt om den gröna lumen. SÄ den dÀr tror ja kommer bli alldeles toppen! :D

Nu Àr klockan Àntligen dÀr den ska vara! :D Bara haft klockan pÄ mig en liten stund men Àn sÄ lÀnge kÀnns den helt perfa. Mycket nöjd med hur den kÀnns pÄ armen och storleken Àr toppen. LÄset Àr grymt behÀndigt och lÀnken kÀnns bekvÀm. De hÀr kÀnns som en farlig klocka att Àga, för kÀnns som att den kan ersÀtta vÀldigt mycket.
Tack till alla som kom med tips pÄ klockor och goda rÄd kring köp. Puss och kram cykelram!
189756884_258154992727146_2248262785087677641_n (1).jpg
191299148_1165982573826844_8178626197062149787_n.jpg

Archimede Pilot 36? Runt 1000€ ny.
ETA 2824 automatic movement
10 ATM,
9,8 mm tjock eller snarare tunn.
1617523974789.jpeg
Intressant hur smak kan förĂ€ndras pĂ„ sĂ„ kort tid. Kommer ihĂ„g hur jag avvisade denna klocka direkt dĂ„ jag sĂ„g din bild först, men nu Ă€r det den klocka som stĂ„r högst pĂ„ önskelistan. Hittade ditt inlĂ€gg igen för att jag sökte pĂ„ just den modellen i sökfunktionen. SĂ„ tar ditt förslag fast 9 mĂ„nader senare 😁

Senast Àndrad:
Den hÀr dÄ @Jakob HÀll

Den hÀr dÄ @Jakob HÀll
Men gud vad snygg den dÀr var.. Shit! En till klocka in pÄ inköpslistan. FÄr se vars den hamnar i ordningen, men fasiken om den inte hoppar in högt upp alltsÄ.

NÀstan ett Är senare Àr jag tillbaka i samma jÀkla sitts.. SÄlde BB36:an efter ett tag för att jag behövde pengar, men vill nu fylla det tomrummet igen.. Siktet Àr sÄklart instÀllt pÄ en BB36 igen, men fins det nÄgot nytt i samma stil? DÄ nÄgot som inte tidigare skrivits om i trÄden.

NÀstan ett Är senare Àr jag tillbaka i samma jÀkla sitts.. SÄlde BB36:an efter ett tag för att jag behövde pengar, men vill nu fylla det tomrummet igen.. Siktet Àr sÄklart instÀllt pÄ en BB36 igen, men fins det nÄgot nytt i samma stil? DÄ nÄgot som inte tidigare skrivits om i trÄden.

Nya Longines Spirit i 37mm kanske?

Vill slÄ ett slag för Serica. Den Àr visserligen 37,7mm men annars checkar den de flesta av dina boxar.

Bilagor

• E6AF305D-3CC7-48A2-8A80-45E78FD3466D.jpeg
    E6AF305D-3CC7-48A2-8A80-45E78FD3466D.jpeg
    33.2 KB · Visningar: 27
Nya Longines Spirit i 37mm kanske?
Whaaaat??? Har hur lÀnge som helst tÀnkt att Spirit i 36-37mm Àr min drömklocka. Helt missat att de ska slÀppa det!

Kanske lite för elegant ifht bb36 men stryktĂ„ligare (quartz) elegantare, bĂ€ttre finish, evighetskalender, solladd, +/-5spy och hundra meter wr. BĂ€ttre GADA fĂ„r man leta efter. Citizen aq 4080-52L. Strax norr om 20k hemma i Sverige.ïżŒ

Bilagor

• IMG20220317135929.jpg
    IMG20220317135929.jpg
    388.5 KB · Visningar: 26
Kanske lite för elegant ifht bb36 men stryktĂ„ligare (quartz) elegantare, bĂ€ttre finish, evighetskalender, solladd, +/-5spy och hundra meter wr. BĂ€ttre GADA fĂ„r man leta efter. Citizen aq 4080-52L. Strax norr om 20k hemma i Sverige.ïżŒ
De dÀr dyr-Citizen Àr riktigt skarpa!

De dÀr dyr-Citizen Àr riktigt skarpa!
Faktiskt. Har ju haft nĂ„gra GS att jĂ€mföra med o det Ă€r jĂ€mnt skĂ€gg i utförande. Dock hĂ„ller min Citizen inte tiden riktigt lika bra som dom 9f verk jag haft. Den ligger runt 12spy vilket ju Ă€r sĂ€mre Ă€n spec. Meeen om man inte Ă€r allt för anal funkar det att stĂ€lla klockan en gĂ„ng om Ă„ret ju 😁

Faktiskt. Har ju haft nĂ„gra GS att jĂ€mföra med o det Ă€r jĂ€mnt skĂ€gg i utförande. Dock hĂ„ller min Citizen inte tiden riktigt lika bra som dom 9f verk jag haft. Den ligger runt 12spy vilket ju Ă€r sĂ€mre Ă€n spec. Meeen om man inte Ă€r allt för anal funkar det att stĂ€lla klockan en gĂ„ng om Ă„ret ju 😁
Min vita variant plussade Ă€ven den 12 spy. Tricket Ă€r att stĂ€lla den 6 efter sĂ„ kompenserar man för avvikelsen i ett Ă„r.😇
(Brukar göra likadant med alla klockor nÀr jag vÀl vet avvikelserna pÄ dom)

Min vita variant plussade Ă€ven den 12 spy. Tricket Ă€r att stĂ€lla den 6 efter sĂ„ kompenserar man för avvikelsen i ett Ă„r.😇
(Brukar göra likadant med alla klockor nÀr jag vÀl vet avvikelserna pÄ dom)
Jo det hindrar ju inte att det verkar lite som att Citizen ofta underpresterar lite mot spec medan dom fyra GS jag haft alla varit lÄngt bÀttre Àn sina specade 10spy. Spelar mig ingen större roll men det gör det nog för vissa sÄ det kan ju vara bra att vara medveten om att det kan vara en generell sanning.

Tillbaka
Topp