• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ställ ner ditt glas, lägg klockan bredvid och fota!

Det är ju fredag.
null_zpsf09c84d3.jpg

Plockat fram "hemma-baren" för lite cocktails i afton. Snöat in totalt på gamla klassiker...

nygajume.jpg

Old Fashioned
Manhattan
Dry Martini
Gin Fizz
Whiskey Sour

Mums!

Å så min favvo:

42:nd Street

4 cl bourbon
1 cl av vardera Cointreau, Grand Marnier, Vermouth
Rör på mycket is i shaker/rörglas.
Sila upp å servera i (kylda!!!) Dry Martini-glas.
Vrid ur en bit citronskal över (ger mer smak än man kan tro!) å garnera m skalet å ett rött cocktailbär.

Bild kommer kanske senare... ;-)

Nån som har tips på bra rom (mörk) cocktail?
Bring it!

Whiskey, öl ch efterrätt med Guillbert! Ha en trevlig kväll allesammans...
he3u8ymy.jpg

Edit: sorry för den taskiga bildkvalitén som tapatalk orsakar :(

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Bärs...och en wirrrepinne är grejer det...:D så varför krångla till det ifall man bara vill åt alkoholen iaf Haha!

DSC_5936_zps896b90a3.jpg

Vad jag gör med lillfingret vet jag inte, bara att det ser för jävligt ut MoaHahahaha! Kärringen ligger och skräpar på soffan medans jag håller på med maten. Blir kyckling alá Af Sjodahl, vad det är har jag ingen aning om, men visst låter det fin kamrater :p.

Bär min Lolex 16613 som jag älskar för tillfället, är den enda klockan som inte för något bankfackstid i huvud taget...

Bärs...och en wirrrepinne är grejer det...:D så varför krångla till det ifall man bara vill åt alkoholen iaf Haha!

Vad jag gör med lillfingret vet jag inte, bara att det ser för jävligt ut MoaHahahaha! Kärringen ligger och skräpar på soffan medans jag håller på med maten. Blir kyckling alá Af Sjodahl, vad det är har jag ingen aning om, men visst låter det fin kamrater :p.

Bär min Lolex 16613 som jag älskar för tillfället, är den enda klockan som inte för något bankfackstid i huvud taget...

Sa du inte öl?!?
Tveksamt om Coors Light(!) hör till den kategorien... ;-)

Fars dag o klockan är mer än tolv ,inte en droppe på hela veckan och öl i farsdags present = inget dåligt samvete..
KsqLbqJ.jpg

Tillbaka
Topp