• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stans bästa pizza?

Måberg

Panerai
Fortfarande inte hittat en riktigt bra pizza i Göteborg (centrum), någon som har ett tips? Bästa pizzerian är ju annars, i mina hemtrakter Trollhättan dvs, Arkaden! Ligger på en bakgata intill djurapoteket och ser inte mycket ut för världen men pizzorna är överlägset de bästa jag käkat! :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Man måste ju banka upp det i kategorier hörni, man vill inte alltid ha ruccola på pizzan ;)

Bakispizza: Bästa bakispizzan är en Gyrospizza (utan tomat) från Piccolo Angelo på Verkstadsgatan i Hornstull. Absolut gigantisk, hemmagjort kött, och trevlig personal. Som balsam för själen efter en utekväll.

Finpizza: Jag tycker löjromspizzan på Brillo är riktigt vass om än inte särskilt prisvärd, om man inte kan välja mellan löjrom och pizza är det en perfekt kombination.

Allround: Bästa allround-pizzan jag käkat är annars på Pizza Hatt på Upplandsgatan, den surdegspizzan med surkål och korv kan jag drömma mig tillbaka till! Jäkla mysig liten restaurang, missa inte.

Inte pizza men nästan: Linje Tio:s pissaladiére. Ett "flatbread" med säsongsbetonade toppings, godare än någon pizza i Stockholm :). I skrivande stund är den toppad med konfiterad lök, boquerones, oliver, och parmesan. Deras höstversion med kantareller och gruyere är bäst hittills, men ett besök hos dem rekomenderas varmt :)
Jäääävligt spot on. Har ingen koll på P-angelo, men övriga tre är verkligen bra. Ringens nya pizzeria är absolut ätbar också, är samma personal (vet ej om ägare är samma?) som jobbade på pizza hatt förut.
 

Ponlarsson

Panerai
Skövdes bästa pizzeria är utan tvekan Ekebackens. Bättre kebab har jag aldrig ätit.
IMG_0851.JPG


Sen finns det ju restauranger som gör bra pizza också.
Är det så? Brukar bli klassiker om jag ska äta deg i Skövde, antingen Alpina eller Pizzabageriet. Mamma Mias kan slinka ner på lunchen också.

I Tidaholm är Eddies överlägset.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Är det så? Brukar bli klassiker om jag ska äta deg i Skövde, antingen Alpina eller Pizzabageriet. Mamma Mias kan slinka ner på lunchen också.

I Tidaholm är Eddies överlägset.
Mamma Mia gör otroligt bra pizzor också. Står kvar vid att Ekebacken har bäst kebab, men bäst pizza överlag är det kanske inte. Har inte varit i Tidaholm på ett antal år så jag kan inte uttala mig där faktiskt ;)
 

Ruben

Rolex
Fortfarande inte hittat en riktigt bra pizza i Göteborg (centrum), någon som har ett tips? Bästa pizzerian är ju annars, i mina hemtrakter Trollhättan dvs, Arkaden! Ligger på en bakgata intill djurapoteket och ser inte mycket ut för världen men pizzorna är överlägset de bästa jag käkat! :)
I Love pizza gör schyssta pizzor tycker jag.

Men bäst i stan är Sannegården!
 

Ruben

Rolex
Det finns kvar, har inte testat däremot. Finns lite hyfsade ställen nere vid SKF, bl.a Slice Pizzeria som påminner lite om I Love Pizza.
Var det slice pizzeria som brukade ha pizza buffé på lunchen? Har för mig att det fanns något sådant ställe där någonstans.
Annars finns de ju en pizzeria vid studentbostäderna som langar hyfsade pizzor
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Stockholms bästa (i min mening

1. Ristorante hantverkaren: (Hantverkargatan):
Särskilt deras tryffel biancho och diavolo.

2. Giro (sveavägen): finpizza!

3. Meno male:
(roslagsgatan): riktigt trevliga pizzor, och minst ett par av dem är från och hejar på Napoli - bara en sån sak.

Café har skrivit en lista också:

http://www.cafe.se/fin-pizza-stockholm/
 

Edin

Panerai
Fan...
Började läsa denna tråd nu när tänderna är borstade. Blev inte allt hungrig nu. Inte det minsta...
 

Calfen

Panerai
Man måste ju banka upp det i kategorier hörni, man vill inte alltid ha ruccola på pizzan ;)

Bakispizza: Bästa bakispizzan är en Gyrospizza (utan tomat) från Piccolo Angelo på Verkstadsgatan i Hornstull. Absolut gigantisk, hemmagjort kött, och trevlig personal. Som balsam för själen efter en utekväll.

Finpizza: Jag tycker löjromspizzan på Brillo är riktigt vass om än inte särskilt prisvärd, om man inte kan välja mellan löjrom och pizza är det en perfekt kombination.

Allround: Bästa allround-pizzan jag käkat är annars på Pizza Hatt på Upplandsgatan, den surdegspizzan med surkål och korv kan jag drömma mig tillbaka till! Jäkla mysig liten restaurang, missa inte.

Inte pizza men nästan: Linje Tio:s pissaladiére. Ett "flatbread" med säsongsbetonade toppings, godare än någon pizza i Stockholm :). I skrivande stund är den toppad med konfiterad lök, boquerones, oliver, och parmesan. Deras höstversion med kantareller och gruyere är bäst hittills, men ett besök hos dem rekomenderas varmt :)

Ja topp! Ska testa Gyrospizzan på PA!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Pizza Hatt på Upplandsgatan är grymt bra. Duktig tatuerare bredvid också! Förslag på bakispizza och "finpizza" på Kungsholmen, typ kring Kungsholms kyrka och Rådhuset T-bana, tas tacksamt emot.

Lite off i Bagarmossen finns Gula Pizzerian som levererar riktigt bra deg. Kebaben är ett plus också. Finns färska (och stora) sallader för de som föredrar det.

I Västerås på Aros Pizzeria äter jag vanligtvis två-tre gånger i veckan, inne på åttonde stammisåret nu. Värst var det när jag var 15 år och hade fotbollsträningar precis utanför åtta gånger i veckan, gissa var jag gick efter varje träning... Det är ett under att jag inte är tjock. På andra sidan stan finns Paganini som är duktiga. Vill man ha "finpizza" finns Misto och möjligtvis Pulcinella som höll hög klass för några år sedan. Väldigt länge sen som jag åt där, drevs då och kanske fortfarande av härliga italienare.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Pizza Hatt på Upplandsgatan är grymt bra. Duktig tatuerare bredvid också! Förslag på bakispizza och "finpizza" på Kungsholmen, typ kring Kungsholms kyrka och Rådhuset T-bana, tas tacksamt emot.

Lite off i Bagarmossen finns Gula Pizzerian som levererar riktigt bra deg. Kebaben är ett plus också. Finns färska (och stora) sallader för de som föredrar det.

I Västerås på Aros Pizzeria äter jag vanligtvis två-tre gånger i veckan, inne på åttonde stammisåret nu. Värst var det när jag var 15 år och hade fotbollsträningar precis utanför åtta gånger i veckan, gissa var jag gick efter varje träning... Det är ett under att jag inte är tjock. På andra sidan stan finns Paganini som är duktiga. Vill man ha "finpizza" finns Misto och möjligtvis Pulcinella som höll hög klass för några år sedan. Väldigt länge sen som jag åt där, drevs då och kanske fortfarande av härliga italienare.

Finpizza kungsholmen: Ristorante hantverkaren som jag skrev ovan. I min mening - Stockholms just nu bästa. (Primo ciao ciao - pizzzeria):

http://www.primohantverkargatan.nu/
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det finns kvar, har inte testat däremot. Finns lite hyfsade ställen nere vid SKF, bl.a Slice Pizzeria som påminner lite om I Love Pizza.
Var det slice pizzeria som brukade ha pizza buffé på lunchen? Har för mig att det fanns något sådant ställe där någonstans.
Annars finns de ju en pizzeria vid studentbostäderna som langar hyfsade pizzor
Testa Grand Pizzeria vid Krokslätts Torg om ni har vägarna förbi någongång.
Var iofs ett par år sedan jag åt där men satan i gatan vilka perfekta pizzor. Tunna, krispiga, inga kanter(!) utan fyllning hela vägen ut. Bra skit! Inget slafsigt heller.

Ganska fräscht och stort ställe dessutom.
 

Isodor

Audemars
Ändå skönt att prettopizzan börjar ta över mer & mer. För 15 år sedan var ju "turkpizza" det som fanns att tillgå.
 

Oew

Rolex
Man måste ju banka upp det i kategorier hörni, man vill inte alltid ha ruccola på pizzan ;)

Bakispizza: Bästa bakispizzan är en Gyrospizza (utan tomat) från Piccolo Angelo på Verkstadsgatan i Hornstull. Absolut gigantisk, hemmagjort kött, och trevlig personal. Som balsam för själen efter en utekväll.

Finpizza: Jag tycker löjromspizzan på Brillo är riktigt vass om än inte särskilt prisvärd, om man inte kan välja mellan löjrom och pizza är det en perfekt kombination.

Allround: Bästa allround-pizzan jag käkat är annars på Pizza Hatt på Upplandsgatan, den surdegspizzan med surkål och korv kan jag drömma mig tillbaka till! Jäkla mysig liten restaurang, missa inte.

Inte pizza men nästan: Linje Tio:s pissaladiére. Ett "flatbread" med säsongsbetonade toppings, godare än någon pizza i Stockholm :). I skrivande stund är den toppad med konfiterad lök, boquerones, oliver, och parmesan. Deras höstversion med kantareller och gruyere är bäst hittills, men ett besök hos dem rekomenderas varmt :)
Nästan rätt men jag skulle vilja ändra bakispizzan till Gröna Riddaren. Rätt sunkigt hak som alltid är varm som en bastu men perfekt efter en tuff kväll :D
 
Topp