• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stans bästa pizza?

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Åt precis pizza från Giro på Sveavägen 46. Tycker att kvalité och smak står upp väl mot hypen även om 190sek för en takeaway-pizza med salami och buffelmozzarella är lite saftigt. Å andra sidan har jag aldrig varit med om att personalen erbjuder sig att komma ut till bilen med pizzan, det blir ett gäng plus i kanten på servicekontot.

fullsizeoutput_a90.jpeg
150928_giro_0190__g_medium.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Åt precis pizza från Giro på Sveavägen 46. Tycker att kvalité och smak står upp väl mot hypen även om 190sek för en takeaway-pizza med salami och buffelmozzarella är lite saftigt. Å andra sidan har jag aldrig varit med om att personalen erbjuder sig att komma ut till bilen med pizzan, det blir ett gäng plus i kanten på servicekontot.

fullsizeoutput_a90.jpeg
150928_giro_0190__g_medium.jpg
Bra service. men priset låter lite väl..
 

Veratio

Cartier
Bästa bakispizzan måste ändå vara Vulkanpizzan, mediauppmärksammad pizza 2015 i Bergsviken utanför Piteå. Min mormor bor 300 meter från denna pizzeria vilket gjorde att jag var tvungen att prova förra sommaren när jag besökte henne.:hungry:
vulkanpizza.jpg

(omsorgsfullt och ogenerat stulna bilder)

Min syster bor också 300 meter från den pizzerian! Var där uppe förra veckan men fick det inte att bli då heller!

Pappa bodde vid Bullerviken när jag växte upp så man har varit där i krokarna mycket förr i tiden!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bra service. men priset låter lite väl..

Jo, visst är det i överkant även om de bara håller sig med italienska pizzabagare :) Hade gärna sett att det var dubbelt upp med salami för det priset.
Men med riktigt bra råvaror och en garanterat ruskigt dyr lokal så behöver nog priset upp lite jämfört med den lokala pizzerian på hörnet för att kunna gå med vinst.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Min syster bor också 300 meter från den pizzerian! Var där uppe förra veckan men fick det inte att bli då heller!
Pappa bodde vid Bullerviken när jag växte upp så man har varit där i krokarna mycket förr i tiden!
Du får se till att ta dig tid. Se också till att vara ordentligt hungrig, för den var ganska mastig.
 

Josef B

Bestraffaren
Blev oerhört besviken på Giro. Degiga kanter och ingen krispig yta. Knappt godkänd, för den goda smaken. Helhetsintrycket för en pizza för 170 kr. Bakfickan i Birkastan håller jag för tillfället högre.
Jag provade en formaggi med salcicca på glutenfri deg och kommer dessvärre inte ihåg vad sambon tog.
20170418_132252.jpg
20170418_132300.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Är det någon som har bra koll på utbudet runt Alvik/Ålsten?
Provade alcaminetto som @Gummo länkade till i Alvik. Blev besviken då de inte kastade in salami i ugnen utan la till den efter pizzan tillagat. Visste inte det då. Som sagt så saknades krispigheten som jag gillar på salami så den får endast godkänt 2/5. Nästa gång ska jag be den kasta in allt i ugnen samtidigt.
20170319_151520.jpg
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Hmm dyrt på Giro?
Tagit ett par pizzor sent sent på kvällarna på brillo. Blivit nästan alltid en tryffelpizza eller en löjromspizza. Jävligt gott, men aldrig käkat dem nykter så haha kanske dags och pröva en lite tidigare på kvällen:)


265kr
IMG_1927.JPG



316kr

IMG_1940.JPG
 

Josef B

Bestraffaren
Hmm dyrt på Giro?
Tagit ett par pizzor sent sent på kvällarna på brillo. Blivit nästan alltid en tryffelpizza eller en löjromspizza. Jävligt gott, men aldrig käkat dem nykter så haha kanske dags och pröva en lite tidigare på kvällen:)


265kr
IMG_1927.JPG



316kr

IMG_1940.JPG
Ser fan bra ut. Blir nog en frukostlunch på Brillo nu på förmiddagen :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Blev oerhört besviken på Giro. Degiga kanter och ingen krispig yta. Knappt godkänd, för den goda smaken. Helhetsintrycket för en pizza för 170 kr. Bakfickan i Birkastan håller jag för tillfället högre.
Jag provade en formaggi med salcicca på glutenfri deg och kommer dessvärre inte ihåg vad sambon tog.
20170418_132252.jpg
20170418_132300.jpg

Såg faktiskt rätt trist ut :( Sa du till? Degiga kanter är ju verkligen inte godkänt oavsett pris.
Föredrar en vanlig salami också före salsiccia-färsen som verkar bli mer och mer vanlig och håller helt med dig om att den ska in i ugnen och inte läggas på efteråt.
 

Josef B

Bestraffaren
Såg faktiskt rätt trist ut :( Sa du till? Degiga kanter är ju verkligen inte godkänt oavsett pris.
Föredrar en vanlig salami också före salsiccia-färsen som verkar bli mer och mer vanlig och håller helt med dig om att den ska in i ugnen och inte läggas på efteråt.
När vi väl åt så trodde vi att "napoleansk" pizza skulle vara så. Jag är inte feg att fråga om nåt är dåligt men nu blev det efter vi åt klart. Sambon åt inte kanterna så servitören fick lite bevis iaf. Bjöd på kaffet och läsken som kompensation. Sambon vill inte dit igen men jag är villig att prova igen. 100-tals kunder kan ju inte ha fel :) ;) och sedan var lokalen och personalen jävligt nice. Kan mycket väl tänka mig att stället har bra häng och stämning om kvällarna.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
När vi väl åt så trodde vi att "napoleansk" pizza skulle vara så. Jag är inte feg att fråga om nåt är dåligt men nu blev det efter vi åt klart. Sambon åt inte kanterna så servitören fick lite bevis iaf. Bjöd på kaffet och läsken som kompensation. Sambon vill inte dit igen men jag är villig att prova igen. 100-tals kunder kan ju inte ha fel :) ;) och sedan var lokalen och personalen jävligt nice. Kan mycket väl tänka mig att stället har bra häng och stämning om kvällarna.

Jag har tagit den här ett par gånger med bra resultat. Men...observera att om du inte säger till lägger de på salamin i efterhand. Fick även salamin under mozzarellan en gång, så det gäller att man är noggrann med beställningen :)

Bufala & Spianata Calabra, Mozzarella, färska Pachinotomater och buffelmozzarella. Stark salami, basilika och olivolja läggs på efter.
 

Josef B

Bestraffaren
Jag har tagit den här ett par gånger med bra resultat. Men...observera att om du inte säger till lägger de på salamin i efterhand. Fick även salamin under mozzarellan en gång, så det gäller att man är noggrann med beställningen :)

Bufala & Spianata Calabra, Mozzarella, färska Pachinotomater och buffelmozzarella. Stark salami, basilika och olivolja läggs på efter.
Skall prövas!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Mycket bättre! Man ska nog skippa glutenfritt. Fortfarande lite för mjuka kanter men som sagt, mycket bättre än sist. Ska försöka gå igenom alla pizzor på menyn :)

Härligt! Den där hade jag tänkt att prova härnäst...låter som en spännande kombo.

Porcini & Tartufo
Svampkräm, mozzarella, färska Pachinotomater. Vildsvinssalami, parmesan, basilika och tryffelolja.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Josef B

Provade vildsvinspizzan på Giro´s igår. Tyvärr dog batterierna i samma sekund som jag satte mig till bords så det blev inga bilder. Tänkte en sekund, "Om jag håller klockan framför maten, ber servitören ta kort och messa mig så kan jag ju posta sen på forumet", men jag fegade ur :)

Fick dem att köra vildsvinssalamin i ugnen, den läggs annars på efter gräddning, men nu blev den perfekt varm och krispig.
Rikligt med riven parmesan ovanpå mozzarellan, lagom balans mellan svampkrämen och tryffeloljan så på det hela var den riktigt god. Att skriva basilika och sen lägga på ett enda stackars litet basilikablad förstår jag däremot inte meningen med.

Håller med om att det då och då är en aningens degiga kanter. Antar att det beror på att gräddningstiden är så pass kort så att botten skulle bli bränd om kanterna skulle vara perfekta, men man kan ju tycka att de kunde anpassa mängden deg mellan kant och botten på ett annat sätt för att få en mer jämn gräddning.
 
Topp